„Vara viitoare vom avea proiectul tehnic al drumului expres Arad-Oradea. Avem trei variante de traseu, pe care ni le-au prezentat astăzi proiectanții. Lucrăm, așa cum am promis, cu toate motoarele turate. Urmează să mă întâlnesc cu fiecare dintre primarii celor şapte unități administrativ-teritoriale din Arad care vor fi tranzitate de drumul expres, să le prezint cele trei variante de traseu și să începem lucrările de topometrie necesare următoarei etape a proiectului”, a spus Cionca, după întâlnirea din Bihor.
Aşadar, se va lucra, iniţial, pe trei variante, urmând ca cea aleasă de către UAT-urile implicate să fie cea pentru care se va face proiectul tehnic.
Reamintim faptul că drumul expres Oradea – Arad va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulaţie pe sens pe o distanţă de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanţă de 43,5 kilometri şi profil de drum expres cu două benzi de circulaţie pe sens pe 76,4 kilometri, asigurându-se astfel conectivitatea cu infrastructura TEN-T existentă, respectiv sectorul Oradea – Borş şi Nădlac – Arad –Timişoara. Valoarea estimată a investiţiei este de aproximativ un miliard de euro, finanţarea urmând a se face, cel mai probabil, prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.
Trimite articolul
XDoua nedumeriri:
1.portiunea/nile cu 3 benzi pe sens vor fi DOAR la intrarea in Oradea sau si la cea Arad?
2. E ok ca se fac portiuni cu 2 si 3 benzi pe sens, dar CARE E ROSTUL “drumului expres, daca MAI MULT DE JUMATE RĂMÂNE PE 2 BENZI ???
Să se “sifoneze” niste bani, dupa “formula”: se ia drumul vechi Arad – Oradea, se trage un strat de asfalt nou, se mai pun niste parapeti, se latesc intrarile si iesirile din orase, la 2 si 3 benzi si “gata drumul expres” ?! 🤔
Sau il construiti PE UN TRASEU CU TOTUL NOU, in paralel cu cel actual ?
De urmarit… (sper sa nu ajung “la ceruri” până va fi gata, functional…!)
-
profil de drum expres cu două benzi de circulaţie pe sens pe 76,4 kilometri
-
Aha, ok, asta e deja altceva…
Initial scria O BANDA PE SENS ! -
io,care credeam k e vorba de calea ferata…Oradea-Ciumeghi trenul merge cu 40 la ora bata-i dzo.
-
-
Porțiunea cu 3 benzi va fi dinspre Oradea! În rest e vorba probabil despre studii de trafic!
-
Aha, deci, ca de obicei, Aradul ramane “municipiu de rang 2” cu intrari cu 2 benzi pe sens (cum deja si are…!!!), Oradea, ca de obicei, “ne ia fața”…
In privinta traficului, ma scuzi, dar la deschiderea si importanta pe care o are drumul Arad-Oradea pt toate orasele si comunele din zona de Vest a României (cu toate drumurile nationale si judetene care “se înțeapă” în acesta), mă indoiesc ca exista prea multe portiuni care SĂ JUSTIFICE PASTRAREA UNEI SINGURE BENZI PE SENS !
Asta, apropo de asa-zisul “studiu de trafic”….Doar dacă acest “studiu” e “ajutat” să justifice ce vor unii…!!!
Exact pe acelasi model, anumite reabilitari de carosabile si trotuare, din Arad, s-au făcut CU MICȘORAREA LĂTIMII LOR și marirea asa-zisului “spatiu verde” (pt că, cică, nu se justificau), iar acum ABIA SE MAI STRECOARA MASINILE ȘI PIETONII pe acele strazi, din cauza crizei acute de locuri de parcare.
De fapt ÎNGUSTAREA s-a facut cu un singur scop: “sifonarea” de constructor a diferentei de costuri, pe care, probabil i-a platit ca “parandărăt”; cât despre respectivele “spații verzi” : nici dracu nu le îngrijește și nu le pasă de ele.Sper să nu ajungem în aceeași situație și cu acest “mirific” drum-expres…
-
Nu te-ai obisnuit ca in ultimii ani,Arad ramane municipiu de duzina cu conducerea care o avem? Oradea ne ia fatza la tot.Acum cativa ani macar stiam ca eram la acelasi nivel…Nu mai suntem din pacate,Oradea s-a ridicat pt ca are conducere. Nu degeaba aplicatii ca Uber sau Bolt sunt prezente deja acolo,aeroportul lor are curse internationale iar. Noi stam si ne uitam ppeste gard la ei.
-
noi suntem umbriti mai mult de Timisoara decat de Oradea.
singura sansa e sa avem facultati bine pregatite, studenti care sa trezeasca interesul firmelor cu bani, nu takata si leoni, puterea de cumparare creste, vin si mai multe firme aici, creste competita intre ele, provocandu-le sa scada preturile (taxi vs uber, bolt). supermarketurile deja se bat in oferirea de promotii si reduceri la non-alimetrae. alimete doar de la taranii din piata, parerea mea…dar cu cine? cu spionul chinez Lizica? dupa ce a pus pe butuci UAV face reclama la ucigasii chinezi. auzi la ei, ne omoara bunicii apoi se spala cu articole propagandistice
-
Domnu Roman te rog sa nu mai scrii urît de doamna Lizica
-
Aplicatii si servicii ca Bolt exista si in Arad! Iar Oradea nu are decat o cursa de avion, cu Bucurestiul si aia cu Tarom! Mai verificati inainte de a scrie…
-
Red…mai verificati d-voastra inainte sa scrieti…cautati Ryanair sa vedeti cate curse sunt DIN NOU de la Oradea. S-au reintors acolo de luna aceasta.(Milano,Londra,Bologna,Dusseldorf si mai urmeaza)… Noi la Arad nu mai avem deloc.Au reusit sa termine si aeroportul. Cand iesi in oras si vezi epavele de tramvaie care circula pe strazi ti-e jena,Oradea cumpara de la Arad tramvaiele dar sunt toate noi. De ce acceptam sa fim lasati atat de in urma,de ce la noi la Arad nu poate fi ca acolo sau si mai bine?
Domnule Roman,nu contest ca stam in umbra Timisoarei ci ma refer strict la faptul ca noi ca municipiu ne puteam compara ca nivel de dezvoltare,ca si marime,cu Oradea. Timisoara e pe nivel (poate putin sub) cu Cluj Napoca. Strict la asta faceam referire. Si credeti-ma ca scriu cu parere de rau cand scriu dar Oradea ne-a luat-o rau in fata datorita indolentei conducerii municipiului si a judetului nostru.
-
-
Nu ramane nimic cu o singura banda e sens.
-
-
La banii astia poate sa o faca autostrada
-
Autostradă ??? la banii ăștia, ar putea face metrou, dar nu ar mai pica nimic la pnl-ul lui falkăkat.
stie cineva cum se vor reyolva intrarile la terenurile neconstruite dintre FORD si iesirea din Arad in aceasta situatie pt ca trebuie sa se asigure cumva si accesul la aceste terenuri care si pina acum era o problema.
noi proprietarii speram ca se vor gindi si la acest aspect altfel aceste terenuri vor fi moarte
“Urmează să mă întâlnesc cu fiecare dintre primarii celor şapte unități administrativ-teritoriale din Arad care vor fi tranzitate de drumul expres, să le prezint cele trei variante de traseu și să începem lucrările de topometrie necesare următoarei etape a proiectului”, a spus Cionca —->> de aici se intelege ca va cauta sa cumpere tot acel teren pe unde va trece drumul expres, dupa care sa-l vanda Consiliului Judetean Arad, pe bani frumosi, nu-i asa? 😀 😀 😀 😀
Pentru ce frass ar veni un oradean in Arad?
-
Sa culeagă floricele din Vlaicu
Ar fi util sa fie prezentate public cele 3 variante pentru și o dezbatere publica.Din moment ce sunt variante pt un drum public nu e necesara nici o secretomanie.
Autostradă ??? la banii ăștia, ar putea face metrou, dar nu ar mai pica nimic la pnl-ul lui falkăkat.
Pe mine ma ingrijoreaza afirmatia domnului Cionca,cum ca “la vara viitoare vom avea proiectul tehnic”. Adica proiectantilor le trebuie un an sa intocmeasca proiectul(aici se includ si ridicarile topografice),apoi proiectul va fi supus dezbaterii publice,iar mai apoi se va trece in proprietatea statului prin Lege(ce va fi aprobata in Parlament,promulgata de presedinte,,publicata in monitorul oficial,) a terenurilor ce ar urma sa fie tranzitate de drum(cu justa despagubire)si in final va avea loc licitatia pentru alegerea constructorilor.Dupa licitatie,vor incepe procesele,intre firmele necastigatoare si beneficiari(cele doua CJ-uri),intre proprietarii de pamant,care nu vor fi despagubiti,sau a caror terenuri vor ajunge sa fie taiate de drum,intre proprietarii terenurilor adiacente drumului expres,terenuri ce vor fi distruse de utilajele aflate in lucru,etc.Toate aceste demersuri,vor dura ani de zile.Nu intamplator ni se propun trei variante,asta ca pana nu va fi gata proiectul tehnic,sa nu se poata nationaliza prin despagubire terenurile.Acum sa vezi ce de cumparatori de terenuri vor fi pe tot traseul!! In final se va alege doar varianta cea mai buna,adica cea CASTIGATOARE…..
-
Sunt niște oameni odihniți atât cei de la stat cât și de la proiectant altfel nu are cum sa dureze atât. Firma patron în proiectări am înțeles că are 11 subcontractanti folosiți ca iepuri de câmp. Ea a luat numai caimacul.
Care e pretul /ha despagubit?
Deja e îngropat proiectul.
Plin de specialisti in drumuri expres si autostrazi in Aradul acesta. Decat sa va bucurati ca in sfarsit se face ceva… pana la urma este adevarata teoria unui istoric care zice ca pe aceste meleaguri traieste un popor care se intituleaza ” vlahi” si indiferent cum ai face pentru ei nicicum nu le este bine.