Autoritatea pentru Reformă Feroviară a lansat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o consultare de piață pentru „îmbunătățirea mersului de tren prin introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul orașelor mari din România”. Mersul de tren cadențat face referire la un sistem în care trenurile circulă la intervale identice de timp: la 30 de minute, 60 de minute, 90 de minute etc. Sistemul este dezvoltat în țările europene de mai bine de cinci decenii.
Prin consultarea de piață lansată, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) intenționează să organizeze o procedură de achiziție publică, prin care se va realiza stabilirea mersului cadențat în transportul feroviar pentru fiecare pol de creștere și de dezvoltare, precum și utilizarea acestuia pentru conexiunea marilor orașe cu reședințele de județ apropiate.
„Mersul cadențat trebuie să reflecte cererea de mobilitate a populației din fiecare pol de creștere analizat, la o cadență adecvată, pe o perioadă de cel puțin 10 ani”, scriu cei de la ARF.
Sunt vizate 21 de orașe din țară, printre care și Aradul: București, Cluj Napoca, Timișoara, Iași, Constanta, Craiova, Brașov, Galați, Ploiești, Oradea, Brăila, Arad, Pitești, Sibiu, Bacău, Târgu Mureș, Baia Mare, Buzău, Botoșani, Satu Mare, Râmnicu Vâlcea. O altă componentă a proiectului prezentat de ARF prevede asigurarea legăturilor între reședințele de județ apropiate, printre acestea regăsindu-se și ruta Timișoara-Arad, pe care ar urma să circule, la fel, trenuri cu mers cadențat.
Rutele de circulaţie, care vor constitui obligaţiile de serviciu public de transport feroviar public de călători, vor fi stabilite de către ARF pe baza analizei cererii de mobilitate la nivel global şi pe baza estimărilor cererii de mobilitate pentru fiecare an în parte.
„Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Transport și de la bugetul de stat, cu respectarea obligațiilor legale în vigoare. Implementarea proiectului este prevăzută pentru o perioadă de 12 luni”, adaugă cei de la ARF.
Anunțul ARF a fost publicat pe 4 aprilie, iar termenul final pentru transmiterea propunerilor de către operatorii economici interesați este 27 aprilie.
Trimite articolul
XProbabil este o idee bună, dar dacă coborâți barierele când trenul pleacă din gara Arad, în zona Micalaca str.Siriei va fi tot timpul barieră! Se stă câte 15-20 minute să vină trenul, oare mai marii CFR-ului nu au ieșit din țară niciodată? Începând din Ungaria, nu se sta mai mult de 1min, se pornesc-opresc semnalelele luminoase cu 100-200m inainte și după barieră, nu cu 20min înainte…
Noi muncim, noi nu gândim! Multă sănătate tuturor!
-
Se coboară singure!!! Și nu cu 15-20 de minute!
Sunt coborâte și face trenul mai mult timp atunci când sunt deranjamente la instalații!
În Ungaria dacă sunt lăsate atunci când trenul e la 100-200m,sigur și trenul circulă cu viteza melcului turbat,nu pe liniile principale unde circulă cu peste 70-100 și mai mult!