ARAD. Autoritatea pentru Reformă Feroviară a semnat contractul cu producătorul polonez de material rulant Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna (PESA), vare va trebui să livreze României 62 de rame electrice regionale (RE-R). Este vorba despre trei loturi, două dintre ele care vizează livrarea a 20 de trenuri, şi un al treilea cu 23 de trenuri.
„Conform prevederilor contractuale, urmează ca trenurile să vină la începutul anului 2026, deci în doi ani, şi în cursul anilor 2026 – 2027, la început, ar trebui să se livreze toată cantitatea, pentru că sunt livrări în paralel pentru fiecare contract în parte”, a anunţat preşedintele ARF, Ştefan Adrian Roşeanu.
Preşedintele PESA, Krzysztof Zdziarski, a subliniat că modelul de tren contractat de România circulă deja în Cehia. Ramele poloneze pot circula cu o viteză maximă de 160 km/h şi pot transporta 453 de călători (pe scaune – 224 de locuri şi în picioare). De asemenea, ele au şi 16 locuri pentru transportul bicicletelor.
Trei loturi
Contractul este împărţită pe trei loturi, şi anume: Lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători pe rutele Bucureşti Nord – Ploieşti Sud – Adjud, Iaşi – Paşcani – Suceava, Bacău – Paşcani; Lotul 2 – 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători pe rutele Braşov – Gheorgheni, Arad – Timişoara – Caransebeş, Huedin – Cluj – Bistriţa; Lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători pe rutele Bucureşti Nord – Ploieşti Vest – Braşov, Bucureşti Nord – Roşiori, Bucureşti Nord – Bucureşti Obor/Fundulea, Constanţa – Feteşti.
Valoarea totală a proiectului este de 3,23 miliarde lei, fără TVA, iar finanţarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027.
Trimite articolul
Xdupa introducerea noilor trenuri durata unei calatorii arad-timisoara cu regio va scadea la 3 ore. in prezent durata este de 2 ore si 10 minute. nota bene: cu masina se face 20 de minute. in calendar scrie 05.02.2024. multumim cfr!
-
Timpii de stationare in statii nu il pui? 1 ora 34 minute face trenul intre Arad si Timisoara Nord daca sta cate 1 minut in fiecare statie! Cu cine ai facut Geografie? 1 ore 12 minute cu IR!
-
Nenea de la partid,tu matematica ai făcut? Cel mai rapid tren face 75 de minute pe 60 de km. Cât e viteza medie? Restul de IR fac undeva la 90 de minute, regio face 2 ore. In 1989, 75 de minute făcea personalul, Rapidul 45-50 de minute. Linia e praf.
-
Avem exces de valuta ! Nu mai avem (nici) industrie feroviara ? Ce fac fabricile din Arad, Craiova, Pascani etc. ? Someaza ? Sau conteaza numai spertul dat de catre ALSTOM si similar ?
-
Fac vagoane, tramvaie, repara vagoane! Dar nunface niciuna rame electrice sau diesel si nici nu au caoacitatea financiara sa contracteze credite ca sa creasca capacitatea de productie, sa vina cu linii noi, sa produca la capacitatea ceruta!
-
Softronic face rame electrice,VFU Pașcani face rame diesel. Poți tu spune cât e diferența de capacitate între Alstom și restul? Tii banii in tara sau iei împrumut și îi dai înapoi afara? Întreabă la partid, poate îți spune cineva.
-
nici in 2 ani nu ai sa vezi asta mai bn.sa iesim din ue
-
Puteti pleca relaxati in rrusia de pe acum! Promitem ca nu o sa va ducem lipsa!
-
ms.da vom pleca in rusia e tara e ok
-
Noi cumparam Trenuri noi din cehi si avem UVA la Arad Mai bine ar facea Linia Arad -Oradea Electrificata mai bine ar fi
acolo te mai preumbli can vestul salbatic
-
Cumparam trenuri (adica articulate) si producem vagoane prin care se compun sau descompun trenuri!
Ziceti si ca peste 3 ani va fi, cand va fi gata linia dubla Arad -Caransebes.
NU le dati stiri bune la romani ! nu suporta, ei vor tot ca pe vremuri
Am vrut să iau trenul Timișoara Nord – Arad săptămâna trecută și spre surprinderea mea, cei 60 km sunt făcuți în 2 ore. Când eram student trenul direct făcea în jur de o oră. Se lucrează la linii?
CUMPĂRĂM și ARUNCĂM că doară avem BANI de unde că tot ne ÎMPRUMUTĂM însă pînă cind și tot nu sînteți MULȚUMIȚI și după care alți BANI și iarăși e de lucru și pînă la urmă ajungem ca DĂNILĂ PREPELEAC