Contractul de achiziţie pentru 20 de rame electrice de lung parcurs a fost semnat vineri între Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), în calitate de autoritate contractantă, şi Alstom Ferroviaria, furnizor.
În cadrul contractului se stipulează că vor fi achiziționate 20 de rame electrice și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani, însă cu posibilitatea de suplimentare a comenzii inițiale, putându-se ajunge la achiziționarea a 37 de trenuri, cu o perioadă de mentenanță de 30 de ani. Trenurile Coradia Stream circulă în acest moment în țări precum Italia, Olanda, Danemarca, Spania sau Germania, spune Gabrien Stanciu, directorul general al furnizorului.
Ramele electrice sunt compuse din câte şase vagoane: două vagoane de capăt, cu cabine de conducere şi patru vagoane intermediare. Acestea asigură 351 locuri pe scaune, dar și o zonă de bar/bistro, zonă pentru călătorii cu dezabilități, zonă destinată distribuirii automate de bilete, precum și sisteme de climatizare și conexiune wi-fi. Viteza maximă de rulare a trenurilor este de 160 km/h, însă, desigur, acestea vor circula cu viteza maximă permisă de starea infrastructurii feroviare din țară.
Noile trenuri vor fi folosite pe rutele de legătură între București și principalele centre urbane ale țării, dar și pe rutele de conexiune inter-regională. Printre rutele ce vor fi deservite de noile trenuri se află București Nord-Brașov-Arad, București Nord-Craiova-Timișoara-Arad, Cluj-Arad-Timișoara.
În ceea ce priveşte calendarul livrărilor de trenuri noi RE-IR, acesta prevede că prima ramă va ajunge în România la finalul anului 2023, pachetul complet de 37 de rame urmând a fi livrat până la finalul anului 2024. Valoarea totală a celor 20 de trenuri este de peste 1,3 miliarde de lei fără TVA (În jur de 260 de milioane de euro), însă în cazul în care vor fi achiziționate 37 de trenuri, valoarea contractului va ajunge la peste 3,7 miliarde de lei (în jur de 750 de milioane de euro).
Citeşte şi:
Trenuri mâncate de rugină, pe o linie ferată de sute de milioane de euro
Trimite articolul
Xaste nu vin din Ungaria ?
Inca o tzeapa in pregatire : daca 20 rame costa 1.3 miliarde RON, inseamna ca o rama vine in medie la 65 milioane RON.
Daca se vor lua 37 rame, atunci pretul ar trebui sa fie de maximum 2.4 miliarde RON. Fiind un volum mai mare de rame (37 in loc de 20) , pretul fiecarei rame ar trebui in mod normal sa scada – regula elementara in Vanzari. Deci totalul ar trebui sa fie pe undeva la 2 miliarde RON
Cum de a reusit CFR sa negocieze asa un contract pagubos – 1.3 miliarde RON pe 20 tame , sau 3.7 miliarde pe 37 rame ? ???
Probabil inca o tzeapa trasa statului roman si contribuabililor care platesc pentru asa un furt din banul public !
-
Pretul a fost cotat din start pentru 37 trenuri. Si preturile nu se negocieaza ca la piata mica.
Conform art. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor, ai dreptul si poti solicita informatii pe mailul office@arf.gov.ro-
Oricum ar fi, daca ne dau 20 de rame la 1,3 miliarde RON, atunci daca luam doua contracte identice, deci 40 de rame, platim dublu, adica 2,6 miliarde RON. Cum s-a ajuns la 3,7 miliarde RON e imposibil de intales, sau de explicat
-
vor fi pline de grafitti,și praf. tipic romansec
trenurile sunt faine dar trebuie testate si probate doamne fereste sa nu fie accidente sau alte probleme sau ceva de acest
Daca is asa rapide de ce le zice râme electrice? Merg pe sub pamint ca metroul?
Cite WC-uri sint la 350 de calatori? Sa nu se intimple ca la ” Sageata Albastra”…