Compania care se ocupă de infrastructură – Compania Națională de Căi Ferate CFR SA – spune, de fapt, că atunci când în aer sunt 40℃, la nivelul șinelor pot fi și peste 50. În aceste condiții, pentru siguranță, conductorii trebuie să reducă vitezele. La începutul acestei săptămâni a fost emis un cod portocaliu de caniculă pentru aproximativ jumătate de țară, astfel că este destul de probabil să fie impuse limitări.
„Menționăm faptul că, în intervalele orare în care temperatura depășește deja 35-37 de grade în aer, personalul de întreținere a infrastructurii feroviare efectuează permanent revizii suplimentare pe reţea, prin verificarea directă a căii, măsurarea şi înregistrarea permanentă a evoluţiei temperaturilor la nivelul şinei, iar în intervalele orare în care temperatura în șină depășeste 50 de grade C, pe anumite intervale de stații, unde situația o impune, se REDUCE VITEZA de circulaţie a trenurilor CU 20-30 km/h FAȚĂ DE VITEZA NORMALĂ, astfel încât traficul feroviar să se desfăşoare în depline condiţii de siguranţă”, se arată în informarea CFR SA de luni, 17 iulie.
Recomandare pentru călători: înainte de plecare, solicitați informații de la operator
Reprezentanții companiei de infrastructură mai precizează că operatorii de transport feroviar – atât de călători, cât și de marfă – sunt informați din timp asupra sectoarele de cale ferată pe care trebuie redusă viteza de deplasare a trenurilor. Operatorii ar fi, astfel, cei obligați să informeze călătorii.
„CFR SA recomandă publicului călător ca înainte de efectuarea călătoriei să solicite informaţii despre orele de sosire și de plecare a trenurilor în stațiile CFR, la casele de bilete ale operatorului de transport de la care a achiziționat sau dorește să achiziționeze bilet. Rugăm călătorii ca în această perioadă să consulte INCLUSIV SITE-urile sau paginile de social-media ale OPERATORILOR DE TRANSPORT FEROVIAR, pentru informaţii actualizate despre condițiile și măsurile impuse în graficul trenurilor înscrise în circulație. Adresăm scuzele necesare călătorilor, în situația în care trenurile cu care călătoresc ajung cu întârziere la destinație, însă aceste măsuri de limitare a vitezei de circulație pe anumite intervale de cale ferată sunt necesare pentru a menține condiții optime și de siguranță pe rețeaua feroviară”, mai transmit reprezentanții CFR SA.
CFR Călători și „avarie răcire”
În urmă cu câteva zile, înainte de un alt val de caniculă, unul dintre acești „operatori de transport feroviar”, chiar CFR Călători, anunța, pe lângă posibilitatea apariției unor întârzieri, și faptul că încearcă să țină în circulație toate mijlocele cu sisteme de climatizare. Numai că, la temperaturi prea ridicate, acestea pot intra destul de ușor în regimul „avarie răcire”. Ce înseamnă acest lucru? Că „funcționează în regim de ventilație”, potrivit CFR Călători.
„CFR Călători face eforturi susținute pentru menținerea în circulație a tuturor unităţilor de material rulant dotate constructiv cu instalații de climatizare. Întregul parc de vehicule feroviare este verificat din punct de vedere tehnic – funcțional înainte de plecarea în cursă, pentru evitarea defectărilor în parcurs. Pentru menținerea în funcțiune a instalațiilor de climatizare au fost dispuse măsuri suplimentare de mentenanță a instalaţiilor de climă în reviziile de vagoane care formează garniturile de tren precum și însoțirea cu electricieni de vagoane în anumite intervale orare, atunci când sunt situații de caniculă sau alte fenomene meteo extreme specifice verii (cod roşu). Însă, în zilele cu temperaturi exterioare caniculare există situații în care instalațiile de climatizare din dotarea vagoanelor de călători sunt suprasolicitate și intră în regim “avarie răcire”, mai ales în condițiile unui grad de ocupare apropiat de 100% din numărul de locuri. În astfel de cazuri, instalațiile funcționează în regim de ventilație.
În condițiile utilizării întregului parc de material rulant tehnic disponibil, în special pe rutele ce înregistrează cele mai mari solicitări de trafic, pentru a avea o predictibilitate a cererii de transport și în vederea adaptării capacităţii de transport la numărul de locuri solicitat, CFR Călători recomandă pasagerilor să își planifice din timp călătoria, să utilizeze toate trenurile puse la dispoziție în graficul unei zile de circulație și să își procure din timp legitimaţiile de călătorie, folosind toate canalele disponibile în acest sens. În situatii în care apar abateri mari de la graficul de circulatie, din cauza fenomenelor meteo extreme sau alte cauze, CFR Călători este pregătită să ofere asistenţă călătorilor, apă şi eventual produse preambalate, în anumite staţii de pe traseu. Indiferent de cauzele generatoare ale abaterii de la programul de circulaţie, CFR Călători va asigura cu trenurile proprii transportul până la destinaţia finală înscrisă pe legitimaţia de călătorie”, transmiteau, mai exact, reprezentanții operatorului public.
Sursa: Tion.ro
Trimite articolul
XProbabil că vom ajunge la destinație mai repede la pas, decât cu trenurile CFR. 😁
Astazi am mers la serviciu cu trenul regio 2046 format dintr-un singur vagon (compunerea obișnuită) la care bineînțeles NU a funcționat sistemul de climatizare/ventilație (care oricum era fix zero eficiență)!
S-a încercat remedierea în Arad de către electrician, dar degeaba! “Noroc “că era deblocate geamurile! Vagonul aparține de revizia Simeria,personalul de tren spunea ca făcut raport,iar răspunsul șefului de revizie ar fi fost .. “ventilație naturală ” !!!
-
Prietenos cu mediu…
Adica la o medie de 37km/h cu o reducere a vitezei cu 20-30km/h, mai bine mergi pe jos…
TGV 570 km pe oră,👌
Cred că ar trebui schimbată titulatura trenurilor de călători din România după cum urmează : regio devine melc și inter-regio, super melc, restul devin melc-codobelc. Așa ar fi mai simplu de estimat vitezele de deplasare 😁