ARAD. Situaţia SMURD-ului nu a fost încă reglementată prin lege, aşa cum a cerut un grup de parlamentari, în frunte cu arădeanul Eusebiu Pistru. Aşa că autospecialele de intervenţie, care aparţin de drept Consiliului Judeţean Arad, vor continua să fie în administrarea primăriilor din Vinga şi din Nădlac, aşa cum s-a întâmplat în ultimii ani. În viitoarea şedinţă a CJA, aleşii vor trebui să voteze darea în folosinţă gratuită a două autospeciale tip SMURD, una către primăria din Vinga şi cealaltă către primăria din Nădlac. Situaţia ne este explicată în documentele care însoţesc proiectele de hotărâre: „Prin Contractul de comodat încheiat între Consiliului Judeţean Arad şi Primăria Comunei Vinga a fost transmisă în folosinţă gratuită o ambulanţă, pe un termen de 10 ani, termen care se împlineşte în data de 15.10.2019. Având în vedere faptul că ambulanţa se află în serviciu şi deserveşte mai multe localităţi, pentru a nu rămâne descoperită zona mai sus menţionată de serviciile medicale prestate prin intermediul ambulanţei, prin Actul adițional nr. 22160/8690/14.10.2019 încheiat între Consiliului Judeţean Arad şi Primăria Comunei Vinga a fost prelungit termenul contractului de comodat mai sus menţionat, pe o perioadă limitată de timp, respectiv până la data de 31.10.2019”. Exact aceeaşi situaţie se întâlneşte şi în cazul Nădlacului, cu precizarea că numerele contractului şi actului adiţional este schimbat.
Obligaţii
Chiar dacă le-au primit gratuit în folosinţă, cele două primării au o serie de obligaţii, când vine vorba despre cele două ambulanţe: să păstreze în bune condiţii bunul primit în folosinţă gratuită precum şi accesoriile acestuia, să nu le degradeze sau deterioreze şi să indice locul de garare; (…) să suporte toate cheltuielile privind utilizarea bunului primit în folosinţă gratuită; să efectueze pe cheltuiala lor reparaţiile aferente bunului primit în folosinţă gratuită; (…) să încheie asigurare RCA, CASCO şi să achite taxa de drum pentru bunul primit în folosinţă gratuită.
Aşteaptă altă lege
Ţinând cont de faptul că, în prezent, se discută despre modificarea legii privind SMURD-urile locale, respectiv preluarea lor de către Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, Consiliul Judeţean menţionează faptul că „în situația în care interesul legitim o impune sau ca urmare a unor modificări legislative apărute în domeniul pe care îl deserveşte ambulanţa care împiedică deţinerea în folosinţă gratuită a acesteia, restituirea bunului se face în termen de 30 de zile de la notificarea scrisă a proprietarului”. Aşadar, dacă toate SMURD-urile din judeţ vor trece în subordinea ISU Arad, ambulanţele trebuie predate de către primării înapoi la CJA care, ulterior, le va da în folosinţă gratuită către ISU.
Trimite articolul
XNu suntem de acord sub nici o forma ca intretinerea ambulantelor, plata salariilor si alte cheltuieli sa fie suportate din bugetul local iar acestea sa fie folosite pentru toata zona de vest plus autostrada!!! Consilierii ar trebui sa dea hotarare ca renunta la ele, sa le predea, personalul in somaj si …la revedere! Pana cand vom fi prostii judetului? Ca daca ii trebuie cuiva din Vinga sau Nadlac ambulanta iar aceasta e plecata in localitatile vecine sau pe autostrada, poti sa astepti mult si bine pe cea de la Arad, daca vine?! Sau sa-i finanteze cine i-a infiintat ca sa-si faca campanie electorala ca doar se apropie iarasi alegerile!