ARAD. Aproximativ 390.000 de kilometri au fost parcurşi cu trotineta electrică de arădeni, în perioada iunie – decembrie a anului trecut, de când această modalitate de mişcare se află la dispoziţia oamenilor. Cei doi operatori privaţi activi în Arad au oferit spre închiriere peste 600 de trotinete, care au fost folosite de aproximativ 35.000 de persoane. Cel mai activ utilizator arădean a călătorit peste 1.200 de kilometri cu trotineta! Viteza medie cu care s-a circulat cu trotineta electrică în Arad a fost de aproximativ 13 km/h, în condiţiile în care viteza maximă ce putea fi atinsă este de 25 km/h.
Am spicuit dintr-o analiză făcută de Primărie pe baza datelor oferite de cele două companii. Informaţiile au fost prezentate joi de edilul Călin Bibarţ, într-o conferinţă de presă.
30% agrement
Potrivit analizei Municipalităţii, „trotinetele electrice sunt utilizate constant în timpul săptămânii ca mijloc de transport (70% din utilizări), iar în perioadele cu vreme bună sau sărbători legale, preponderent pentru agrement (30% din utilizări). Majoritatea utilizatorilor folosesc trotineta pentru a călători pe distanţe scurte (aproximativ 80% din curse au o distanţă de sub 3 kilometri), pentru a complementa naveta către muncă, pentru a se deplasa prin centrul oraşului sau pentru a se plimba de-a lungul parcurilor la sfârşitul zilei. Cele mai multe utilizări au avut loc între orele 16:00 și 22:00.”
Majoritatea curselor au fost efectuate în centrul orașului și către Primăria Arad, Bulevardul Iuliu Maniu, Bulevardul Revoluției, dar și pe arterele principale din cartiere – Calea Aurel Vlaicu sau Bulevardul Nicolae Titulescu. Totodată, zonele de lângă intersecţiile principale şi pieţe sunt folosite ca „hub multimodal”, cu o cerere ridicată pentru accesarea trotinetelor.
Fără dioxid de carbon
Prin utilizarea trotinetelor electrice și reducerea utilizării mijloacelor de transport poluante, în municipiul Arad, s-a evitat producerea a peste 53 tone de emisii de dioxid de carbon. Trotinetele au înlocuit, practic, peste 35.000 de curse cu maşina.
Şi biciclete
„Pentru că 1 martie bate la uşă şi pentru că anul trecut a fost doar jumătate de an – de la 1 iunie – în care am avut trotinetele electrice prezente în oraş, dorim ca de la 1 martie cei doi operatori să revină cu cele peste 600 de trotinete electrice” – a spus primarul Călin Bibarţ. Cel puţin la început, cei doi operatori vor menţine tarifele de închiriere a trotinetelor la nivelul anului trecut. Însă nu se ştie pentru cât timp…
Foarte probabil începând din iunie, Primăria va pune la dispoziția arădenilor, spre închiriere, un număr de 330 biciclete, pentru deplasări diverse sau activități în aer liber. „Ne dorim să aducem în mentalul şi în utilizarea noastră bicicleta ca mijloc de transport care a avut tradiţie în Arad. Obligaţia noastră, ca Primărie, este să găsim soluţii pentru cât mai multe piste, în siguranţă, doar pentru trotinete-biciclete, fără a interfera cu maşinile sau pietonii” – a conchis edilul Aradului.
Incidente
Conform datelor puse la dispoziţie de cei doi operatori, sub 1% din trotinetele electrice închiriate de arădeni au căzut victime furturilor sau vandalizării. Din acest punct de vedere suntem la nivelul oraşelor Sibiu, Cluj-Napoca şi Alba-Iulia, unde incidenţa vandalismului este tot sub 1%, în timp ce la Bucureşti sau Constanţa incidenţa este de peste 3%. Acţiunile de vandalismul din Arad au presupus fie aruncarea trotinetelor electrice în apă, fie deteriorarea lor voită ori mâzgălirea cu desene de tip graffiti.
Câştigul
Dincolo de mediul mai curat pe care trotinetele îl aduc în Arad, oraşul se alege şi cu un câştig în bani. Primăria încasează o chirie de 3,40 lei/mp pe zi pentru staţiile în care sunt garate trotinetele (a căror suprafaţă este fie de 2/1 m, fie de 4/1 m). Nu am fost informaţi însă care e suma totală pe care cei doi operatori au plătit-o.
Trimite articolul
Xam vazut ce fac unii ( si nu putini) cu trotinetele astea
circula pe interzis ( pe carosabil)
fac slalom pe trotuare intre pietoni
vireaza la stanga pe carosabil fiind fara sa semnalizeze cu bratul acest lucru trec pe rosu etc etc .
abandoneaza trotinetele pe carosabil sau pe mijlocul trotuarelor unde le pică bine etc etc ……….
PS ce se intampla daca lovesc un pieton ( batran sau chiar un copil)?? RCA au?
-
Cele de la Lime au RCA din ce am înțeles.Din păcate unii circulă cu ele total neregulamentar ,poliția nu e curioasă că circulă fără cască,pe trotuare sau cate doi pe trotinetă.Că ideea nu e rea ,mai fluidizează din trafic dar dacă e făcută prost ,nu ai beneficii ,ai doar probleme.
-
Chiar daca sunt de acord ca unii poate fi periculos si nu au ce se caut pe trotar, problema cea mai importanta este lipsa de infrastructura pentru a folosi biciletele si trotinetele in siguranta, si sunt prea multe masini in orasul. Solutia buna ar fi sa scoatem masinile din trafic si sa facem infrastructura pentru bicileta, pentru a fi in siguranta departe de masini si pietoni…
In rest riscul ca o trotineta sa loveasca violent un pieton si sa-l raneasca sau sa-l omoare e foarte mic, o trotineta nu este o masina de 1-2 tone, nu are o energie kinetica mare… deci la compararea riscului, trotinetele sunt mult mai sigur pentru pietoni decat masinile… Doar pe Iuliu Maniu am vazut 2 pietoni “ucis” de soferi auto in acesti ultimi ani…
si cu cei ce conduc aceste trotinete prin tot orasul si habar nu au de legea circulatiei ce faceti? sau asteptati vreun accident grav sau mortal ca să lămuriti si acest aspect?
-
Bine ca ai tu habar,mosule!Apv.ist di merda!
-
Bv
-
Daca s-ar inlocui tramvaiele cu autobuze electrice, s-ar putea face piste de biciclete si trotinete.
-
si cum ai când o sa invete ăstia să circule corect?
“Obligaţia noastră, ca Primărie, este să găsim soluţii pentru cât mai multe piste, în siguranţă, doar pentru trotinete-biciclete, fără a interfera cu maşinile sau pietonii”
In sfarsit? Din 2015 nu au mai facut nimic pe acest subiect in Arad, este in continuare foarte periculos sa merg cu bicicleta in Arad… si lipsa de infrastructura/siguranta este motivul principal pentru care foarte putini oameni calatoresc cu bicicleta in orasul chiar daca ar fi mai bine din toate punctele de vedere (mai putin poluare, mai putin zgomotos, mai bine pentru sanatate, mai putin aglomeratie,….)