ARAD. Un mega proiect, de anvergură, se împiedică, după cum suntem obişnuiţi deja, în birocraţia excesivă a statului român. După modernizarea căii ferate frontieră-Curtici-Arad-Ghioroc, a urmat continuarea firească a proiectului, respectiv modernizarea căii ferate de la Ghioroc spre Simeria şi, mai departe, până la Bucureşti, fiind vizat întreg coridorul feroviar IV Paneuropean. Lucrările se află în diferite stadii de execuţie pe toată lungimea căii ferate, dar în judeţul nostru se pare că s-au împotmolit. Nu toată lucrarea, ce-i drept, ci doar o parte care este foarte importantă: tunelul de la Bătuţa, cel mai lung tunel realizat în ultimii 30 de ani în România.
Asociaţia Pro Infrastructura anunţă că nu există vreo posibilitatea ca noua cale ferată să intre în folosinţă în anul 2023, aşa cum se anticipa. Şi asta pentru că birocraţia se opune deschiderii circulaţiei pe noua linie ferată.
„Tunelul de cale ferată este în continuare blocat de un deal. În prezent, sunt excavați aproximativ 500 de metri din cei 586 ai tunelului, însă riscă să devină muzeu pentru că nici până în ziua de azi nu au fost scoși din circuitul forestier arborii din zona portalului estic. Le amintim responsabililor CFR Infrastructură că se împlinesc 5 (cinci!) ani de când au fost semnate contractele pentru reconstrucția căii ferate Simeria-KM 614. Este important de menționat că acești 5 ani de întârziere birocratică vin pe un lot în care lucrările ar fi trebuit să dureze… 4 ani de la parafarea contractului. Ce înseamnă asta? Șansele să putem circula pe noua variantă de viteză de la Bătuța la final de 2023 au devenit nule. Din momentul în care va începe lucrul la versant, vor fi necesare minimum 300 de zile de muncă la acesta”, susţin cei de la Asociaţia Pro Infrastructura.
Pe de altă parte, cei de la CFR susţin că au depus deja cererile de scoatere din fondul forestier a unei suprafeţe de pădure de aproximativ trei hectare, urmând ca, după inventarierea şi exploatarea masei lemnoase, dealul respectiv să fie excavat pentru a face loc viitoarei linii ferate noi. Cu toate acestea, acum suntem doar în faza de inventariere. Nimeni nu înţelege, însă, de ce aceste demersuri nu au fost făcute cu ani în urmă, ţinând cont de faptul că încă de la faza de proiectare se ştia exact traseul noii căi ferate. Probabil că va mai curge multă apă pe Mureşul de lângă tunel până când constructorii vor avea voie să intre cu buldozerele în deal, ducând la întârzieri şi mai mari la un proiect care este deja întârziat cu aproximativ doi ani.
Trimite articolul
XLa lucru bun trebuie timp !!
-
Timp, nu tâmpiți.
interesant cum “dispar ” hectare de padure unde nu trebuie sa dispara ….. dar unde trebuie …. nu se poate face cashu` pentru partid….
Daca ii tunel ce treabă are cu pădurea ?
de cand cresc copaci in tunel , sub pamant? , oare cum au intrat in tunel ? asta nu e birocratie e cretinism