Aflat la Arad, la inaugurarea centurii de sud-est a municipiului, Adrian Foghiş, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a anunţat faptul că licitaţia pentru construirea lotului 3 al drumului expres Arad-Oradea a fost finalizată, ofertele au fost analizate, iar comisia de evaluare din cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere a stabilit câştigătorul procedurii. Se pare că este vorba despre o asociere ucraineano-română, care va încasa aproape 3 miliarde de lei pentru construirea celor 47 de kilometri de drum, care va avea profil de autostradă.
Pe lotul 3 al expresului au fost depuse nouă oferte din România, Ungaria, Bulgaria, Turcia și Ucraina. Aşadar, oferta câştigătoare a venit de la Asocierea Automagistral Pivden SRL (Ucraina) – Precon Transilvania SRL (România), iar constructorii vor avea la dispoziție 2,97 miliarde de lei (fără TVA) și 24 de luni pentru finalizarea lucrărilor la cei 47,07 kilometri ai acestui lot, cel mai lung lot de drum de mare viteză licitat în România. Pe traseu vor fi construite inclusiv 29 de lucrări de artă, printre care un pasaj peste calea ferată și DJ709B, cu o lungime de 592 de metri. Contractul pentru execuție (finanțat prin Programul Transport 2021-2027) include realizarea drumului de legătură (2,9 kilometri) cu zona industrială Arad Vest, care va fi construit în prelungirea Străzii II din Zona Industrială.
Întregul drum expres Arad-Oradea are o lungime de 120,47 kilometri și este compus din 3 loturi:
– Lotul 1 (33,7 km), la care se adaugă un drum de legătură la DN 79 (Salonta), în lungime de 5,3 km;
– Lotul 2 (39,7 km), la care se adaugă drumul de legătură pana la granița cu Ungaria (10 km);
– Lotul 3 (47,07 km), la care se adaugă drumul de legătură cu zona industriala Arad Vest (2,9 km).
Dacă nu vor fi depuse contestații, contractul, finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027, va putea fi semnat peste aproximativ două săptămâni.
„Drumul Expres Arad-Oradea este unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din vestul României, iar desemnarea constructorului pentru Lotul 3 marchează un pas decisiv în direcția dezvoltării regionale. Vorbim despre 47,07 kilometri de drum modern, care va aduce Aradul mai aproape de Oradea, va facilita accesul către granița cu Ungaria și va stimula atât economia locală, cât și mobilitatea oamenilor. Acest proiect este dovada că administrațiile locale din vestul țării înțeleg importanța colaborării și a investițiilor în infrastructură. Construirea acestui drum va contribui semnificativ la dezvoltarea zonei industriale Arad Vest, prin realizarea drumului de legătură, și va transforma Aradul într-un pol de atractivitate pentru investitori, turiști și cetățeni.
Mulțumesc tuturor celor implicați în acest proiect pentru eforturile depuse până acum. Ne dorim ca lucrările să înceapă cât mai curând și să fie finalizate la timp, pentru că dezvoltarea Aradului înseamnă dezvoltarea întregii regiuni”, a declarat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad.