Arad. „În ciuda faptului că Legea nr. 196/2018 a intrat în vigoare din septembrie 2018, operatorul serviciului de salubrizare din Arad, S.C. Retim Ecologic Service S.A., nu a reușit nici până în prezent să modifice contractele civile încheiate cu asociațiile de proprietari și nici să implementeze prevederea legală din art. 30, alin. (2), de declarare a numărului de persoane în termen de 10 zile de la schimbarea intervenită, adică până în data de 10 a lunii următoare celei pentru care se emite factura”. Așa începe comunicatul remis miercuri, 24 iunie, de ULAL Arad.
Care sunt exact acuzele liderilor ULALA când vine vorba de firma care colectează gunoiul menajer în municipiului Arad? Iată-le: „Vreme de 1 an și 9 luni de zile, S.C. Retim Ecologic Service S.A. a ignorat prevederea legală și a emis facturi pentru un număr de persoane, care în ultima zi a lunii de facturat nu era încă final, proprietarul având dreptul să declare modificarea numărului de persoane până în data de 10 a lunii următoare lunii de facturat. Această atitudine este nedreaptă față de asociația de proprietari, dar și față de administratorul acesteia care este pus într-o situație extremă de a respecta o prevedere contractuală contradictorie celei legale”.
Președintele ULALA Arad, Dorina Lupșe, completează neregulile cu faptul că „Legea nr. 196/2018 prin art. 66, alin. (1), lit. m), obligă administratorul să afișeze la avizier lista lunară a cheltuielilor de întreținere în termen de maximum 5 zile de la primirea ultimei facturi în data de 15 a lunii următoare. În continuare, art. 77, alin. (2), permite proprietarilor plata cheltuielilor de întreținere în termen de maximum 30 de zile de la data afișării listei la avizier. Astfel, termenul de plată al cheltuielilor de întreținere decurge din a 20-a zi a lunii, iar nu din 1 a lunii, și prin urmare, se impune un termen de plată a facturii serviciului de salubrizare de 50 de zile de la emiterea facturii în loc de 30 de zile, cum este stipulat în contract în prezent”.
În pofida celor prezentate mai sus, potrivit ULALA, „S.C. Retim Ecologic Service S.A. nu a adoptat nici această prevedere legală, urmărind doar să încaseze cât mai repede acest serviciu„.
În trecut, cu respect
Fără a indica neapărat pașii pe care uniunea îi va face în încercarea de a reglementa acest neajuns, care aduce atingere drepturilor proprietarilor și asociațiilor, ULAL Arad precizează faptul că „a sesizat în mod repetat actualul operator al serviciului de salubrizare cu referire la aceste prevederi și la obligativitatea adoptării lor în contractele existente, cu scopul de a armoniza contractele cu legislația în vigoare și de a facilita funcționarea asociațiilor de proprietari” și indică faptul că „vechiul operator al serviciului de salubrizare, S.C. Polaris M Holding S.R.L., a înțeles fluctuațiile frecvente ale numărului de persoane din cadrul condominiilor, a fost receptiv și flexibil la adoptarea prevederilor legale în contractele încheiate cu asociațiile de proprietari și a asigurat o colaborare benefică ambelor părți contractante”.
Tăcere
Rămâne de văzut care va fi poziția RETIM în această chestiune, deși este posibil ca mai marii societății să nu reacționeze defel la astfel de acuze, politica societății mergând în general pe lipsa de reacție la acuzele venite din mediul arădean, fie că e vorba de acuze ale clienților firmei, nemulțumiți de modul în care se colectează gunoiul în oraș, sau venite de la instituții, uniuni, or politicieni.
Ca urmare a comunicatului de presă emis de către Uniunea Locală a Asociaţiilor Locative (ULAL) Arad în data de 24.06.2020, compania RETIM Ecologic Service SA a decis să facă următoarele precizări: ”Punctul de vedere publicat în comunicatul ULAL, semnat de doamna preşedinte Dorina Lupşe, este eronat din punct de vedere juridic şi comercial. Vă informăm că am trimis un răspuns oficial cu suficiente detalii către ULAL Arad, în atenţia doamnei preşedinte Dorina Lupşe. Considerăm astfel că am adus astfel toate clarificările necesare şi ne-am manifestat întreaga noastră disponibilitate de a discuta orice aspect al colaborării dintre cele două părți”. Precizarea este semnata de Dan Pascu, director general Marketing- Economic, RETM Ecologic Service SA.
Trimite articolul
XRETIM, una din companiile care căpușează arădenii…
-
aceasta firma abuziva a fost adusa ,precum o ciuma galbena, de catre exprimarele falconetti! Aceasta e “grija” pe care acest grof a avut-o pentru aradeni ! el cu pedeleul-peneleul sau ! POLARIS erau mult mai ok decat retim-ul asta ,care are pretentia si sa le selecteze oamenii ,gunoiul la tomberoane ,fiindca altfel il lasa acolo!
Pedeleilor-peneleilor, ce ati facut, ne mai tineti pe acest retim incompetent pe cap??
retim e o aberatie la fel si pnl arad care conduce aradul tot o aberatie…!
-
DE ACORD !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
retim o capusa a administratiei falconiste, sper de trista aminitire.
cine a fost director la ADI Deseuri?????
Cumva Balcea Serju?? ingamfatul si arogantul care se vizeaza primar cand doarme cu janina:?????
De departe Polaris si-a facut treaba mai bine decat aceasta firma .
Firma sau mai bine zis oamenii ei ridica de la blocuri numai ce vor asa zis ” selectiv” in sens negativ S-au pus resturi menajere si s-a facut curatenie mereu chiar si in jurul blocului si prin imprejurimi de la Romanilor si pana pe faleza, voluntar am adunat tot gunoiul peturi pahare de inghetata si cafea tuburi de bere etc aruncate pe strada am pus totul in saci de plastic legati langa tomberonul blocului sa nu se imprastie nimic si domnii ce incarca masina iau gunoiul din tomberon dar sacii ii lasa acolo de saptamani de zile ce putem face cu ei ? poate o sa ii ducem la usă la RETIM si sa-i lasam acolo Alta solutie nu văd!
Oare de ce ULALA nu e la fel de razboinica si cu cei de la RAAC ce a hotarat unilateral sa citeasac apometrele o data la doua luni, ? Toata lumea stie ca daca se ajunge la regularizari nimeni nu mai stie ce plateste de fapt si ca acesta e un mod miselesc de a baga adanc mana in buzunarul asociatiilor de locatari. Totodata stim cu totii de diferente mari sunt intre ce arata apometrele de apartament si cele de la exteriorul cladirilor. Asa ca ne asteptam ca ULALA sa ii pună la locul lor pe cei de la RAAC
-
Ce citire apometre?
Hmmm.! De ani de zile….
Apoi ce să mai zici că sînt montate de peste 15 ani! Sigiliu pe apometre , unde si unde.
Apoi verificarea apometrelor sau schimbarea lor!!!