ARAD. Uniunea Locală a Asociațiilor Locative Arad vine cu un set de propuneri pentru Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Sistem Integrat de Gestionarea Deșeurilor a Județului Arad (ADISGD), în contextul în care se lucrează la documentația ce va sta la baza noilor contracte, care se vor atribui la începutul lui 2023.
Actualul contract, „în favoarea operatorului”
Acesta este opinia ULALA când vine vorba despre activitatea prestată de actualul operator de salubritate care deservește municipiul, fapt detaliat, de altfel, în comunicatul de presă semnat de președintele Dorina Lupșe:
„Într-o ședință de informare, care a avut loc în data de 18.01.2022, în sala mare a Consiliului Județean Arad, domnul vicepreședinte Răzvan Cadar, împreună cu doamna Simona Stan, director adjunct al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Sistem Integrat de Gestionarea Deșeurilor a Județului Arad, ne prezintă reușita implementării acestui proiect de colectare selectivă a deșeurilor în UAT-urile din județul Arad și că Aradul este un exemplu privind colectarea și depozitarea deșeurilor în condiți europene. Doar că arădenii nu îl prea văd implementat acest sistem integrat, decât în tariful plătit către operator, care este tot mai mare. Dar acum ne așteaptă o altă etapă în care se lucrează asiduu la elaborarea documentațiilor și a noului caiet de sarcini, care vor sta la baza viitoarelor contracte de salubrizare pentru noul ciclu contractual care va începe în 2023, la care se lucrează încă din luna decembrie 2021, așa cum ne informează doamna Simona Stan. Întrucât asociațiile de proprietari au avut probleme foarte mari cu acest contract, pe care îl dorim cât mai curând încheiat, ULAL Arad a venit cu propuneri concrete către ADI SIGD încă din anul trecut, sperând că până la această oră să avem toată documentația în dezbatere sau măcar la transparență. Prezentăm arădenilor propunerile ULAL Arad, trimise către Primăria Municipiului Arad și ADI SIGD JA, dar se vor regăsi propunerile noastre în caietul de sarcini care va fi aprobat? Sau va fi aprobat un caiet de sarcini ca cel din 2018, în favoarea operatorului și nu a cetățenilor Aradului?”, semnalează Dorina Lupșe.
Propuneri
Nemulțumită fiind de activitatea prestată în baza contractului în vigoare, conducerea ULALA a înaintat o serie de propuneri, de care să se țină cont în întocmirea documentației pentru licitația de atribuire care va avea loc anul viitor:
„În conformitate cu prevederile art. 17, alin. (5) din OUG nr. 92 din 19 august 2021, ULAL Arad propune ca operatorul serviciului de salubrizare a localităților să fie obligat prin caietul de sarcini, respectiv regulamentul serviciului, să aplice instrumentul economic <plătește pentru cât arunci> astfel: *operatorul să presteze serviciul pe baza principiilor de eficiență economică, având ca obiectiv reducerea costurilor de prestare a serviciului de salubrizare a localităților; *stabilirea tarifului inițial, precum și oricare modificare de tarif, să se realizeze doar cu consultarea reprezentanților utilizatorilor; operatorul să nu modifice tariful serviciului în primii 2 ani de operare; operatorul să încheie contracte individuale cu fiecare proprietar de apartament din cadrul clădirilor de tip condominiu; *operatorul să furnizeze saci cu cod de bare unic pentru fiecare apartament din cadrul clădirilor de tip condominiu; *operatorul să utilizeze un software dedicat prin care, lunar, să scaneze și să contorizeze sacii, să calculeze costul lor și să emită factura aferentă fiecărui apartament individual.”
Expiră în 2023
Contractele de salubritate pe toate cele cinci zone, inclusiv pe municipiu, expiră în luna aprilie a anului viitor. Rămâne de văzut dacă sugestiile ULALA se vor regăsi în caietul de sarcini la care se lucrează deja.
Trimite articolul
XCai verzi pe pereti si saci cu cod QR plini.
ULALA nimic concret, doar bla bla bla…
Cei de la Retim inca n-au distribui tomberoanele la care erau obligați prin contract.
cua alte cuvinte: “Sacii sa fie vaccinati!” :)))
Suntem aici și vom rămâne în continuare mult și bine.
Cu drag, Retim