Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, a ajuns joi cu elicopterul la Arad, unde a stat mai puţin de o oră, pentru a participa la turnarea simbolică a ultimei cantităţi de beton la podul peste Mureş, parte din centura Aradului în regim de autostradă. La eveniment au participat, în fapt, sute de persoane, de la oficialităţi locale, în frunte cu prefectul şi secretarul de stat, la cele naţionale şi sute de muncitori şi de consultanţi de la firmele implicate în proiect sau partenere. Boagiu a străbătut tot podul autostrăzii, a asistat la turnarea ultimei bucăţi de beton pe pod şi la netezirea acesteia, a urmărit declaraţiile făcute de reprezentanţii firmelor care au pus umărul la ridicarea podului şi s-a declarat mulţumită de rezultatele vizibile de pe şantierele din Arad, pe care le-a vizitat des în ultimele săptămâni. Totul cu zâmbetul pe buze, demn de un eveniment de o asemenea amploare.
Boagiu a declarat că a ţinut să fie prezentă la acest eveniment, la care a fost turnată ultima cantitate de beton necesară pentru podul peste Mureş, pentru că vede în acest eveniment încununarea muncii tuturor. La cuvintele de laudă ale ministrului, convins că intransigenţa sa de acum câteva luni a făcut diferenţa în ritmul de muncă al firmelor, replicile executanţilor nu s-au lăsat aşteptate. Constructorii şi-au exprimat speranţa că Anca Boagiu va veni în scurt timp să sărbătorească finalizarea acestui contract şi i-au promis încă o dată faptul că finalizarea completă va avea loc în prima jumătate a anului viitor, dar că darea în trafic a centurii se va face până la finele acestui an.
“Vin destul de des la Arad pentru a vedea care este stadiul lucrărilor de construcţie prioritare. Autostrada Arad-Timişoara, ocolitoarea Aradului şi reabilitarea drumului naţional care duce de la Arad la Oradea sunt priorităţi pentru noi”, şi-a explicat ieri desele prezenţe la Arad Boagiu.
Ministrul a considerat, în plus, faptul că nu a cheltuit prea mult zburând cu elicopterul pentru a lua parte la un eveniment simbolic “pentru că, peste aceste lucrări, survolează în fiecare zi elicoptere de la Şcoala de Aviaţie şi de la Aeroclubul României. Atunci când fac zborurile de antrenament, au montate inclusiv aparate cu ajutorul cărora noi filmăm ce se întâmplă în şantiere. Deci ceea ce fac ei ca activitate, o folosim şi noi ca activitate în interiorul unui sistem care are sub el şi transport naval, şi aerian, şi rutier şi de cale ferată. Acesta este norocul nostru, gestionăm toate mijloacele de transport, astfel încât să ne putem mişca dintr-o parte în alta”.
După ce a ascultat prezentarea experţilor, care au făcut referire la schimbarea modului de abordare a lucrărilor (demarate pe ambele laturi ale Mureşului) care au redus timpii de execuţie cu patru luni, ministrul a lăudat firmele pentru aceste recuperări de termene.
Ultima betonare pentru chesonul de închidere a podului Mureş, în fapt, evenimentul de joi, a fost catalogată de executanţi drept „punctul cheie pentru realizarea contractului”.
Date despre pod
Lungimea podului şi a viaductului de acces pe acesta este de 430 de metri, iar lăţimea este de 27,5 metri. La construire s-au folosit 22.000 de metru cubi de beton şi 3.000 de tone de fier beton.
Costurile de construire a autostrăzii, din care face parte şi centura în regim de autostradă a municipiului Arad, sunt de aproximativ 270 de milioane de euro, cu TVA. Din suma totală, 115 milioane de euro sunt alocaţi pentru lucrările la centură, în lungime de 12 kilometri.
Potrivit constructorilor prezenţi ieri la inaugurare, Centura Aradului, care începe de la nord, cu legătura cu DN7 şi se încheie în sud, prin legătura cu DN 69, are patru noduri de autostradă, 13 poduri şi 42 de podeţe (în lungime totală de 1.500 de metri) iar pentru ridicarea ei s-au folosit 1,9 milioane metri cub de umplutură, 170.000 de tone de asfalt, 70.000 metri cubi de beton şi în jur de 10.000 de metri liniari de piloni.
Final de proiectare în august
Anca Boagiu a precizat tot ieri faptul că „foarte curând vom intra în execuţie cu autostrada Arad-Nădlac. Din informaţiile pe care noi le avem, la sfârşitul lunii august ar trebui să fie gata proiectarea pe Nădlac- Arad, deci să intrăm în execuţie exact în punctul pe care l-am stabilit cu omologul meu maghiar, de intersecţie pe coridorul IV pan european.
adriana.barbu@informmedia.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!