Se apropie finalul Festivalului de Teatru Clasic Arad, ediţia a 22-a. Mai sunt două spectacole ce pot fi vizionate de iubitorii teatrului: un spectacol al Teatrului Metropolis şi altul al Teatrului Bulandra din Bucureşti, ambele puse în scenă de doi regizori celebrii.
„Sunt două zile importante ce aduc pe scena FITCA spectacole reflexie a timpului în care trăim”, ne spun organizatorii.
„A douăsprezecea noapte”, producţie a Teatrului Metropolis din Bucuresti, continuă direcția și linia de cercetare începute în urmă cu câțiva ani de către directorul de scenă Victor Ioan Frunză, alături de o echipă artistică deosebită. Împreună au reuşit o nouă asamblare a unui text clasic într-un spectacol profund contemporan, care „are meritul de a fi în acelaşi timp o excelentă comedie de public, unde râzi în hohote minute în şir, la scene jucate impecabil, dar şi o cercetare inteligentă, în centrul căreia se află omul, acest animal ciudat […] O analiză cinică a iubirii şi a felului cum ea îi poate modifica pe oameni, a felului cum ea acţionează în funcţie de situaţii şi zone sociale, a felului cum ea devine oglinda vie şi deloc deformată a propriei fiinţe”, spune despre acest spectacol Monica Andronescu (de la „Yorick”).
„A douăsprezecea noapte” a fost invitat la Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu, la Festivalul Internaţional de Teatru Oradea şi la FNT. Trupa teatrului a fost, mai mult, premiată în cadrul Galei „Matei Brâncoveanu” – premii de aici având ca scop recunoaşterea şi răsplătirea oamenilor de cultură tineri, pentru performanţe din anul 2015. Premiul a fost oferit pentru rolurile din spectacolele „A douăsprezecea noapte” şi „Romeo si Julieta” de la Teatrul Metropolis, precum şi „Steaua fără nume” de la Centrul Cultural European pentru UNESCO „Nicolae Bălcescu”.
Spectacolul se va juca sâmbătă, 19 noiembrie, de la ora 19.00, în Sala Mare a Teatrului Ioan Slavici Arad.
Ultimul spectacol
Ultima zi a Festivalului de Teatru Clasic Arad este dată în grija unui spectacol în regia lui Andrei Şerban, cu semnătura scenografică a Iulianei Vilsan: „Omul cel bun din Seciuan”, de Bertolt Brecht, producţie 2014 a Teatrului „Lucia Sturdza Bulandra” Bucureşti, nominalizat la Gala Premiilor UNITER la mai toate categoriile: cel mai bun spectacol, cea mai bună regie, cea mai bună scenografie, cel mai bun actor în rol principal, cea mai bună actriţă în rol principal, cea mai bună actriţă în rol secundar.
„Pentru rolurile Vang, Shu Fu şi Femeia, Vlad Ivanov a fost recompensat cu premiul pentru „cel mai bun actor în rol principal”. 24 de caractere – personaje bine construite de regizorul Andrei Şerban – sunt trăite intens de 14 actori. Lumea universului brechtian e o lume rea, coruptă, plină de alter-ego-uri, o lume a măştilor construite pentru a descurca iţele încâlcitelor necesităţi ale existenţei. O lume a politicului facil”, este descrierea organizatorilor FITCA 22.
Ce spune celebrul regizor Andrei Şerban? Că fiecare reprezentaţie este o căutare, că „totul este o căutare”, că spectacolul nu este niciodată terminat, este doar un început fără sfârşit. „Cred că spectacolul e gata la ultima reprezentaţie, când se scoate decorul. Atunci când e gata ceva, moare”. O astfel de căutare ne propun organizatorii FITCA 22 în ultima seară de festival, mai exact duminică, de la ora 19.00, la Sala Mare”.
Nouă nu ne mai rămâne decât să vă spunem: poftiţi la teatru.
Citiți principiile noastre de moderare aici!