Consiliul Judeţean Arad (CJA) pune la bătaie peste 270.000 de lei pentru achiziţionarea dirigenţiei de şantier în vederea realizării podului peste Mureş dintre localităţile Pecica şi Sânpetru German. Ofertele se depun până în data de 2 septembrie, urmând ca în aceeaşi lună să se semneze şi contractul şi să demareze şi lucrările propriu-zise. În ceea ce priveşte sarcinile dirigintelui de şantier, acesta va trebui să supravegheze categoriile de lucru principale, printre care cele mai importante ar fi defrişarea terenului împădurit, terasamentele culei şi pilelor, realizarea structurilor pentru acestea, parapetele metalice, arhitectura, terasamentele rampelor şi drumului şi instalaţiile de iluminat.
Şi birocraţie
Pe lângă lucrările propriu-zise, dirigenţia de şantier se va ocupa şi de birocraţie. Potrivit caietului de sarcini, va trebui verificată existenţa autorizaţiei de construcţie, preluarea amplasamentelor şi predarea executantului liber de orice sarcină, predarea către constructor a unui teren pentru organizarea de şantier, verificarea existenţei pieselor scrise şi desenate pe proiect, verificarea tuturor avizelor şi acordurilor necesare, urmăreşte realizarea construcţiei în conformitate cu proiectul tehnic şi multe alte îndatoriri.
Material în material
Social-democraţii au adus din nou în discuţie modalitatea în care se vor desfăşura lucrările la podul dintre Pecica şi Sânpetrul German, dat fiind faptul că potrivit acordului de mediu prezentat în urmă cu câteva luni de PSD Arad, lunile în care se pot realiza lucrări sunt decembrie şi ianuarie. „În aceste condiţii, este clar că nu poate fi respectat termenul de 19 luni pentru construcţia podului. Noi sperăm că administraţia judeţeană condusă de Nicolae Ioţcu va respecta legea şi nu va risca procese şi sancţiuni pe care tot bugetul judeţului, nu dânsul personal, le vor suporta. Din păcate, CJA a contractat un credit de peste 28 de milioane de lei pentru o lucrare greu de realizat în condiţii de legalitate şi cu protejarea mediului. Repetăm faptul că nu ne opunem construcţiei acestui pod, dar el trebuia construit altfel. Cea mai bună soluţie era să fie amplasat în avale, în zona Nădlac, unde nu este zonă de pădure şi biodiversitatea este mai redusă”, a declarat Dorel Căprar, liderul PSD Arad.
Detalii tehnice
Podul va avea o lungime de 610 metri, şi şase deschideri. Pe pod vor fi amenajate benzi pentru biciclişti, trotuare şi două benzi pentru autoturisme. Valoarea totală a proiectului este de 28,6 milioane de lei, banii fiind asiguraţi printr-un credit contractat de CJA. Finalizarea podului este estimată a fi la 22 de luni de la începerea lucrărilor, dintre care trei luni sunt rezervate pentru întocmirea proiectului tehnic.
Citiți principiile noastre de moderare aici!