Veşti pe jumătate bune, pe jumătate proaste în privinţa centurii Aradului. Unul dintre pasajele care urmează a fi ridicate peste liniile de tren de pe centura Aradului este deja în lucru, celălalt se află tot pe masa justiţiei în aşteptarea soluţionării contestaţiilor depuse la licitaţie. Lucrul efectiv la pasajul suprateran peste liniile ferate Brad – Curtici, pentru care contractul a fost semnat, se va da în vară.
Însă, potrivit secretarului de stat arădean din Ministerul Transporturilor, Eusebiu Pistru, investiţia a început, pentru că s-a dat startul la elaborarea proiectului tehnic, care trebuie finalizat în martie, a început procedura exproprierii terenurilor care sunt situate pe traseul viitorului pasaj, procedura pentru relocarea utilităţilor şi chiar şi organizarea de şantier, vizibilă la faţa locului.
Firma care execută această lucrare (CCCF) va primi peste 5,7 milioane de euro. Pasajul, în lungime de 1,4 kilometri, va fi finalizat, potrivit planificărilor, la anul (contractul a fost semnat pentru 19 luni), bugetul acestei investiţii fiind împărţit pe doi ani. “Jumătate din suma necesară ridicării pasajului este cuprinsă în bugetul din 2011, iar cealaltă jumătate în bugetul pe 2012, când lucrarea va fi gata cu siguranţă. Procedurile sunt toate în grafic”, susţine Eusebiu Pistru.
Bariera de la linia ferată Brad-Curtici stă acum coborâtă 9 ore şi jumătate în fiecare zi, îngreunând traficul pe centură.
La cel de al doilea pasaj, lucrurile stau mult mai prost. Contractul nu poate fi semnat pentru că licitaţia a fost contestată iar prima instanţă a dat dreptate firmei. Ministerul a făcut recurs, dar justiţia a amânat, încă o dată, pentru aprilie (!) pronunţarea.
JA-A.B.D.
Citiți principiile noastre de moderare aici!