Prima parte a traseului a fost realizată în anul 1920, la Arad primul zbor pe această linie având loc în 1922. Cu această ocazie, cehii au ales să recreeze traseul, ajungând duminică după-amiază și pe Aeroportul din Arad, oraș din care a decolat primul zbor nocturn de pe acest traseu. Au fost primiți pe aeroport de către Ovidiu Moșneag, fiind apoi invitați la Consiliul Județean, unde a avut loc o prezentare a proiectului cehilor, dar și a istoririei zborului în Arad, susținută de istoricul Horia Truță.
După întâlnirea de la Consiliul Județean, cehii au avut parte de un tur al orașului, petrecându-și noaptea în orașul nostru, iar luni au decolat, luându-și zborul spre București. După realizarea traseului Praga-Viena-Budapesta-Arad-București, aceștia vor porni în zbor din Praga spre Strasbourg și Paris. Totul este doar preambulul a ceea ce își doresc să facă anul viitor undeva în luna aprilie, adică să plece din Paris spre Strasbourg, Nuremberg, PRaga, Viena, Budapesta, Arad, Belgrad și București, marcând astfel centenarul „nașterii” transportului aerian în europa centrală.
Trimite articolul
XBravo lor. In Romania se pare ca sportul aeronautic incepe sa moara incet si sigur cu ajutorul politicului si a oamenilor incompetenti posi la conducerea aviatiei.
E foarte bine sa intretinem emulatia patiotica vis-a-vis de realizarile autohtone, car nici un pic de realism nu strica – Aurel Valicu? Henri Coanda?