Arad. Revenim cu inițiativa noastră de a face comparații pentru că (și) acestea sunt o treaptă a progresului. După ce ne-am uitat la patrimoniul imobiliar al Aradului, Timișoarei și Oradiei și am comparat câte clădiri private reabilitează fiecare din cele trei primării din vestul țării și după ce am analizat, de pildă, ce schimbări au făcut noii primari în primăriile pe care le-au câștigat, am decis acum să ne aplecăm asupra unui subiect fierbinte pentru toți locuitorii vestului: parcările din municipiile reședință de județ, prea puține pentru nevoile orașelor și uneori prea piperate.
Cât costă parcarea în Arad, Oradea și Timișoara, ce orar de funcționare, implicit de plată, au parcările publice din cele trei orașe, cât costă abonamentele pentru cei care locuiesc în zona parcărilor cu plată, dar și câte parcări supraetajate și subterane sunt la dispoziția locuitorilor din vestul țării?
La toate acestea veți găsi răspuns în materialul de mai jos, prin enumerare și… comparație.
Care sunt concluziile noastre după ce am studiat parcările din cele trei județe: că Timișoara e mână largă cu cetățenii, mai ales cu cei care stau în oraș și apelează la abonamente de parcare, dar și cu timpul în care parcarea nu se plătește, însă aici sistemul e pe final, așa că din iulie vom vorbi, poate, de cu totul alte tarife. Oradea are oferta cea mai bună la parcări, fiind singurul municipiu care are și parcări supraetajate și subterane, e generoasă și cu parcările riveranilor și cu timpul destinat parcării cu plată, dar e cea mai scumpă dintre municipalități la parcare pe o zi, în timp ce Aradul își pedepsește dur propriii cetățeni: îi pune să plătească parcări până seara târziu, cu două ore mai mult decât la Oradea și patru decât la Timișoara, iar la capitolul abonamente la liber a stabilit tarifele cele mai piperate. Ba mai mult, impune în contul acestor tarife parcare pe o singură stradă și nu pe zone, ca în Timișoara și Oradea! Iar în viitorul extrem de apropiat va tripla amenzile la la parcare.
Ce-i drept, în topul tarifelor pentru riverani, Aradul ocupă locul 2, după Timișoara, la cele mai mici tarife, doar că și aici vorbim de o stradă și nu de o zonă întreagă, cum e cazul celor două municipii reședință de județ din vecini.
Oficialii din Arad par să gândească occidental doar în privința turiștilor sau (pentru că vorbim totuși de Arad și turiștii lipsesc) a celor aflați în tranzit prin oraș, în condițiile în care parcarea cu ora e cea mai ieftină aici: cu 50 de bani mai ieftină decât în Timișoara și cu un leu și 50 de bani mai ieftină decât la Oradea. Condiția ofertei de nerefuzat e să nu stai mult prin oraș.
Parcarea pe zi – comparație
Să trecem la comparații. Cea mai scumpă parcare pe centru pe durata unei zile întregi este în Oradea (30 de lei o zi de parcare în zona I și 25 de lei în zona II), urmată de Arad (20 de lei o zi de parcare pe în zona A și 15 lei în zonele B și C) și de Timișoara (3 euro plus TVA, în zonele I, II și III). Cum sunt prețurile înșirate mai sus față de ce se întâmplă, de pildă, la Sibiu, unul dintre orașele cu adevărat turistice ale României? În Sibiu, o zi de parcare pe centru costă… 10 lei. Ce-i drept, parcarea se plătește aici în fiecare zi a săptămânii, fără excepție, de la 8.00 la 22.00.
Orar de parcare – comparație
O să ne spuneți că așa se întâmplă în orașele cu aflux turistic (ai grijă la ce-ți dorești, că s-ar putea să și capeți, cum s-ar spune), dar – dacă ar fi așa – Aradul ar trebui să stea mult mai bine din punct de vedere turistic (și nu pe ultimul loc, cum indică realitatea), în condițiile în care pe centru, în zona A, parcarea se plătește începând din 1 mai, adică odată cu orarul de vară, de la 8.00 până la ora 21.00! Oradea, deși se bucură de o imagine de invidiat când vine vorba de orașe de vizitat și se laudă chiar și în vreme de pandemie cu o creștere a turismului, îi taxează pe toți – orădeni, vizitatori sau cei aflați în tranzit – de la 7 dimineața până la ora 18.00 doar. La Timișoara, cel mai mare dintre municipiile amintite aici, intervalul în care se plătește parcarea e cel mai scurt: 8.00-17.00. În plus, sâmbătă și duminică, parcarea e gratis în Oradea și în Timișoara, doar în Arad fiind cu taxă până sâmbătă la ora 14.00.
Parcarea cu abonament – comparație
Dacă ora de parcare la Oradea e mai scumpă decât la Timișoara și Arad, locurile în top fiind ocupate chiar în această ordine, când vine vorba de abonamente, tot în zona centrală, Aradul ia fața tuturor, cu un abonament pe lună stabilit la 250 de lei pentru o stradă, pentru oricine, în timp ce la Oradea și Timișoara prețurile sunt mult mai mici, de la jumătate în jos, pentru un abonament care acoperă o zonă întreagă!
Pentru detaliere, 4 lei costă o oră de parcare în buricul târgului în Oradea, 3 lei în Timișoara şi 2,5 lei în Arad. În ceea ce priveşte abonamentele de parcare în zona centrală, lucrurile stau în felul următor. La Oradea, un abonament pe centru costă 120 de lei (sau 35 de lei pentru riverani) pe lună. La Timişoara, în zona I, un abonament la purtător costă 85,68 de lei pe lună (în contul căruia poate parca orice mașină), doar 42,84 de lei pe lună un abonament general, în tot orașul, și doar 34,32 de lei pe lună în zona roșie (iar de riverani nici nu mai vorbim, pentru că aici abonamentul costă 51,23 de lei pe tot anul!). La Arad, abonamentul pe o singură stradă din zona A, centrală, costă 250 de lei (sau 25 de lei pentru riverani) pe lună.
Trebuie precizat că la Timișoara și Arad nu se pot procura abonamente în zona Zero (zona verde), în primul caz, și pe Bulevardul Revoluției, în cel de al doilea.
Parcările prin SMS
La capitolul parcări prin SMS, cea mai scumpă parcare cu ora este în Oradea (0,95 euro plus TVA în zona I și 0,83 euro plus TVA în zona II), urmată de Timișoara (0,75 euro plus TVA în zona verde, cea a parcărilor cu barieră, 0,50 de euro plus TVA în zona roșie, centrală, 0,35 euro plus TVA în zona galbenă, și 0,25 euro plus TVA în zona albastră), pe locul trei situându-se Aradul (cu 0,50 euro plus TVA în zona A, 0,40 de euro plus TVA în zona B și 0,20 euro plus TVA în zona C).
Parcările supraetajate – comparație
Dacă am vrea să alcătuim un top al parcărilor supraetajate și subterane aflate în „portofoliul” celor trei primării, funcționale și pentru care se plătește deja parcare, ne-ar fi greu, chiar imposibil să trecem de poziția I. Oradea are și parcări subterane și parcări supraetajate funcționale și taxabile, în timp ce Timișoara nu are niciuna (există o parcare subterană privată în Piața 700, unde și Primăria are câștigul ei), iar Aradul încă nu are vreuna (deși are de ani buni în lucru parcări supraetajate prin cartiere și chiar tarife propuse spre vot săptămâna acesta pentru închirierea locurilor de parcare de aici). Ca atare, Oradea își poate permite (și chiar o face) să taxeze non-stop locurile din parcările la care orice oraș european visează.
Detalii despre prețurile parcărilor cu plată din fiecare oraș amintit mai sus, pe ore și zile și despre abonamente pe zone puteți citi pe larg pe www.aradon.ro
Și pentru că Oradea conduce în acest top al parcărilor moderne, vă propunem să începem prezentarea amănunțită a tarifelor la parcarea cu plată cu acest municipiu reședință de județ.
ORADEA – tarife de parcare
În Oradea, parcarea cu plată este împărțită pe două zone: zona I și zona II. Pe centru, în zona I, o zi de parcare costă 30 de lei, iar în zona II, 25 de lei. Prețurile sunt stabilite în euro când vine vorba de câteva minute sau câteva ore de parcare, în cazul în care plata s-a făcut prin SMS, sau în lei în cazul în care se procedează la achiziționarea unui tichet de parcare de la chioșcurile de parcare sau OTL. Astfel, un tichet de parcare pentru 30 de minute costă 2 lei în zona I și 1,5 lei în zona II, pentru o oră se plătește 4 lei în zona I și 3 lei în zona II. Prin SMS, pentru 30 de minute se plătește 0,48 euro în zona I și 0,42 euro în zona II, pentru o oră 0,95 euro în zona I și 0,83 euro în zona II, iar pentru două ore 1,90 euro în zona I și 1,63 euro în zona II. Patru ore de parcare în zona I și cinci ore în zona II din Oradea vor costa prin SMS 3,57 euro.
Oradea pune la dispoziția proprietarilor de mașini abonamente de parcare pentru o lună, trei luni, șase luni sau un an, dar și abonamente mai ieftine de parcare pentru riverani, legitimație de parcare pentru persoanele cu handicap și taxă anuală de rezervare loc de parcare pentru bănci.
Abonamentele de parcare pentru zona I costă pentru o lună 120 de lei în zona I și 100 de lei în zona II, pentru trei luni 340 de lei în zona I și 280 de lei în zona II, pentru șase luni 650 de lei în zona I și 550 de lei în zona II, iar pentru un an 1.220 de lei în zona centrală și 1.050 de lei în zona II.
Cu totul altfel stă situația în cazul abonamentelor pentru riverani: pentru o lună aceștia plătesc 35 de lei, în zona I, respectiv 25 de lei, în zona II; pentru trei luni 110 lei pentru zona I, respectiv 75 de lei pentru zona II; pentru șase luni 190 de lei în zona I și 140 de lei în zona II; pentru un an 360 de lei în zona I, respectiv 250 de lei în zona II. Cel mai ieftin dintre toate este însă abonamentul pentru parcarea de domiciliu, calculat la 160 de lei pe an în zona I și la 130 de lei în zona II. Taxa anuală de rezervare loc de parcare bănci a fost stabilită pentru anul 2021 la 2.600 de lei pentru zona I și 2.000 de lei în zona II (și acoperă întregul an).
Acestea nu sunt singurele taxe de parcare din Oradea. Orașul care pare să stea acum pe buzele tuturor când vine vorba de dezvoltare și de investiții are taxe de parcare și abonamente și pentru parcările supraetajate și subterane pe care le-a construit, cele de pe strada Tribunalului, strada Independenței și strada Brașovului. Primăria Oradea a stabilit taxe de parcare și pentru parcarea de la spital (parcarea de la demisolul Spitalului Municipal), dar și pentru parcarea din curtea Primăriei Oradea. Există de asemenea și o taxă pentru parcarea TIR-urilor, valabilă doar în zona II (12 ore – 20 de lei, 24 de ore – 30 de lei, o lună – 250 de lei).
Revenind la parcările supraetajate și subterane, acestea se regăsesc în zona I și au următoarele tarife: tichet de parcare supraetajata de la barieră – 3 lei pe oră, 30 de lei pe zi; plata prin SMS – o oră 0,83 euro, două ore 1,67 euro, cinci ore 3,57 euro; un abonament de parcare supraetajată costă 150 lei pe o lună, 430 de lei pe trei luni, 810 lei pe șase luni, 1.530 de lei pe an, în timp ce pentru riverani același abonament la parcarea supraetajată este de 75 de lei pe lună, 210 lei pe 3 luni, 400 de lei pe șase luni și 760 de lei pe un an.
Parcarea de la demisolul Spitalului Municipal din zona II are următoarele taxe: 130 de lei pe o lună, 370 de lei pe trei luni, 700 de lei pe șase luni, 1.350 de lei pe un an, iar parcarea din curtea Primăriei, din zona I, primele 30 de minute – gratuit, după 30 de minute și până la o oră – 5 lei, după o oră și până la două ore – 15 lei, după două ore – 45 de lei. Cele două parcări nu sunt destinate medicilor, respectiv angajaților Primăriei, ci sunt la liber.
TIMIȘOARA – parcarea cu plată
La Timișoara, parcările se pot plăti prin SMS sau prin sistemul TimPark, care oferă și posibilitatea achiziționării de abonamente. Aici există patru tipuri de abonamente, unul general, unul pentru zona roșie, adică zona I, unul pentru zona galbenă, adică II, și unul pentru zona albastră, III. Există și zona 0, verde, care însă nu oferă, așa cum am punctat deja, posibilitatea achiziționării unui abonament. În celelalte zone însă, abonamentele sunt gândite pe zi și pe număr de zile dintr-o lună, dar sunt calculate lunar sau trimestrial. De pildă, un abonament general pe lună costă 42,84 de lei, trimestrial 122,85 de leiși anual 446,78 de lei, în vreme ce un abonament la purtător va costa 85,68 lei lunar, 245,70 lei trimestrial și 893,56 lei anual. Un abonament de locatar este 51,23 lei anual!
Un abonament în zona roșie I costă 34,32 de lei pe lună și 98,28 de lei pe trimestru, un abonament în zona galbenă II costă pe lună 27,93 de lei, iar trimestrial 80.01 lei, în timp ce în zona albastră parcarea va costa 21,42 de lei pe lună și 61,73 de lei pe trimestru. Prețurile enumerate mai sus, ca și în cazul celor din Oradea, conțin TVA și sunt valabile până pe 30 iunie 2021, când expiră contractul timișorenilor cu TimPark.
Și în Timișoara, parcarea e posibilă cu ajutorul telefonului mobil, dar și cu cardul bancar, dacă cei interesați descarcă aplicația Tpark. Cu cardul bancar, parcarea în zona verde, zona 0, care cuprinde fostele parcări cu barieră din zona centrală și două parcări de lângă Piața 700, costă 3,00 lei/oră, în zona zona I (roșie) 1,50 lei/oră, în zona II (galbenă) 1,00 leu/oră, iar în zona III (albastră) 0,50 lei/oră.
Prin SMS, situația stă astfel în Timișoara, pe oră: zona 0 (verde) – 0,75 euro+TVA, zona I (roșie) – 0,50 euro+TVA, zona 2 (galbenă) – 0,35 euro+TVA, zona 3 (albastră) – 0,25 euro+TVA, iar pentru toată ziua – 3 euro+TVA.
Tot aici însă mai există și varianta de plată a parcării prin apel BIP, cu taxare la minute și cumpărare de voucher anticipat. Potrivit site-ului celor de la TimPark, „parcarea prin apel de tip Bip presupune apelarea unor numere de telefon corespunzătoare zonei de parcare. Apelul trimis către aceste numere de telefon nu presupune costuri suplimentare, iar SMS-urile de confirmare sunt suportate de serviciul de parcare”. În zona 0 (verde), tariful este de 3,00 lei/oră, în zona I (roșie) – 1,50 lei/oră, în zona 2 (galbenă) – 1,00 leu/oră iar în zona 3 (albastră) – 0,50 lei/oră.
ARAD – parcarea cu plată
Cum stăm cu parcarea cu plată în Arad? Potrivit Recons, societatea Primăriei Arad și a Consiliului Local Municipal care se ocupă de acest domeniu, parcarea cu plată se poate efectua prin eliberarea de abonamente de parcare, de legitimații card pentru persoanele cu dizabilități și Legea 118, prin SMS sau plată cu monede și bancnote la parcometre, ori prin card care se poate încărca la sediul din Micălaca și la Punctul de lucru din Vlaicu. Aradul are trei zone diferite de tarifare a parcării: zona A (centrală), zona B (învecinată zonei centrale) și zona C.
Cât costă parcarea cu plată în Arad? 30 de minute costă 1,5 lei în zona A, 1 leu în zona B și nu costă nimic în zona C. 60 de minute costă 2,5 lei în zona A, 2 lei în zona B și tot 2 lei în zona C. 120 de minute costă 4 lei în zona A, 3 lei în zona B și tot 3 lei în zona C. 180 de minute de parcare costă 7,5 lei în zona A, 5 lei în zona B, 7 lei în zona C. 240 de minute costă 10 lei în zona A, 8 lei în zona B și 7 lei în zona C. 300 de minute costă 13 lei în zona A, 11 lei în zona B și 7 lei în zona C. 360 de minute costă 16 lei în zona A, 13 lei în zona B și 7 lei în zona C. 420 de minute costă 20 lei în zona A, 15 lei în zona B și 7 lei în zona C. Mai departe, prețurile sunt identice și pentru 480 de minute, 540 de minute, dar și pentru 600 de minute.
Arădenii își pot cumpăra de la parcometre și un tichet pe zi, care costă 20 de lei și este valabil pentru zonele A și B, 15 lei valabil pentru zonele B și C și 7 lei valabil doar pentru zona C.
Parcarea prin SMS sau prin aplicație are următoarele tarife: 60 de minute costă 0,50 euro+ TVA în zona A, 0,40 euro+TVA în zona B și 0,20 euro+TVA în zona C; 120 de minute de parcare costă 0,80 euro+TVA în zona A, 0,65 euro+TVA în zona B și 0,40 euro + TVA în zona C, fără a exista varianta de a plăti prin SMS trei ore sau mai mult.
În ceea ce priveșteabonamentele, acestea sunt structurate pe mai multe categorii. Abonamentul pentru riverani, persoane fizice (exclus persoane fizice autorizate), pe o stradă costă pe lună 22 de lei pentru zona A, 18 lei pentru zona B, 16 lei pentru zona C; pe trimestru 60 de lei pentru zona A, 50 de lei pentru zona B și 43 de lei pentru zona C; pe un an 190 de lei pentru zona A, 160 de lei pentru zona B și 124 de lei pentru zona C.
Cel de al doilea tip de abonament, pentru neriverani, persoane fizice şi persoane juridice, pe o stradă costă pe lună 250 de lei pentru zona A, 200 de lei pentru zona B și 100 de lei pentru zona C; pe trimestru 675 de lei pentru zona A, 540 de lei pentru zona B și 270 de lei pentru zona C; pentru un an valoarea acestora ajunge la 2.160 de lei pentru zona A, 1.728 de lei pentru zona B și 860 de lei pentru zona C.
Abonamentul pentru persoane fizice şi persoane juridice, pentru toate străzile este taxat astfel: pentru o lună 600 de lei pentru zona A, 450 de lei pentru zona B și 300 de lei pentru zona C; pentru un trimestru 1.620 de lei pentru zona A, 1.215 de lei pentru zona B și 800 de lei pentru zona C; pentru un an 5.184 de lei pentru zona A, 3.888 de lei pentru zona B, 2.500 de lei pentru zona C.
Un alt tip de abonament este dedicat autoturismelor aparţinătoare instituţiilor publice şi persoanelor juridice care au sediul sau punct de lucru situat în zona sistemului de parcare cu plată din Municipiul Arad. Tarifele în acest caz sunt 150 de lei zona A, 120 de lei zona B și 90 de lei zona C pe lună; 400 de lei zona A, 300 de lei zona B și 220 de lei zona C pe trimestru; 1.200 de lei zona A, 900 de lei zona B și 650 de lei zona C, pentru un an.
Există de asemenea și alte tipuri de abonamente: *abonament pentru medici de familie pentru toate străzile (pe lună 80, 60, respectiv 50 de lei, pe trimestru 216lei, 162 de lei și 140 de lei pe zonele A, B, respectiv C, iar pentru un an 691,20 de lei zona A, 518,40 de lei zona B și 450,00 de lei zona C); *abonamente pentru autoturismele societăţilor care desfăşoară activităţi de interes public de genul energie electrică, gaz, apă–canal, telefonie, televiziune, livrare corespondență, salubrizare, semaforizare (cu tarife pe lună stabilite la 200 de lei zona A, 150 de lei zona B și 100 de lei zona C, pe trimestru 400 de lei zona A, 300 de lei zona B și 200 de lei zona C, pe an 1.200 de lei zona A, 900 de lei zona B și 600 de lei zona C).
Ca peste tot în vest, și la Arad există varianta rezervării unor locuri de parcare. Potrivit tarifelor de acum, un loc de parcare rezervat costă pe lună în zona A 400 de lei, 350 de lei în zona B și 250 de lei în zona C, iar pe Bulevardul Revoluției 900 de lei; pe trimestru, 1.080 de lei în zona A, 945 de lei în zona B, 700 de lei în zona C și 2.700 de lei pe Bulevardul Revoluției; pe an 3.456 de lei în zona A, 3.024 de lei în zona B, 2.000 de lei în zona C și 10.800 de lei pe Bulevard.
La capitolul „alte parcări” care sunt taxabile în Arad, orașul nu se poate mândri cu parcări supraetajate sau subterane, nici cu parcări la primărie ori spital, accesibile publicului larg (totuși câteva locuri de parcare de pe strada Romul Veliciu, care se aflau exclusiv la dispoziţia Primăriei au devenit accesibile publicului larg). Își trece, totuși, în cont parcările cu sistem barieră din zona Casei Sindicatelor și cele din afara carosabilului din zona Patinoarului și a Ștrandului Neptun, care funcționează potrivit unei hotărâri din 2019 cu program de plată nonstop, cu tarife specifice zonelor în care se situează. Din păcate, parcările de mai sus nu au căutare, patinoarul fiind închis, iar ștrandul blocat de pandemie.
Parcarea situată pe strada Pădurii – zona Obor va funcţiona în regim de parcare cu plată specifică zonei B, adică de luni până vineri, între orele 8 și 18, iar sâmbătă până la 14, în timp ce aici, duminica va fi taxată, între orele 8 -14, cu tarife aplicabile zonei.
Deși Aradul nu are încă date în folosință parcări de tip fast park, prețurile au fost deja propuse și supuse transparenței decizionale, dar încă nu au fost votate. Potrivit regulamentului în care acestea se regăsesc, prețul chiriei de bază în parcările tip Fast Park/loc parcare/lună este de 50 de lei fără TVA la parter și de 30 de lei fără TVA la etaj.
Aradul, mai cu moț
Dacă în Oradea și Timișoara programul de funcționare al parcărilor este la fel indiferent de zonă sau de sezon, în Arad trebuie să fii extrem de atent și la zonă și la sezon. În plus, la Arad sâmbăta este taxabilă până la mijlocul zilei.
Mai exact, în perioada 1 mai – 30 septembrie, orarul de funcționare al parcărilor cu plată din Arad este: Zona A – de luni până vineri, în intervalul orar 8-21, sâmbăta 8-14; Zonele B şi C – de luni până vineri, în intervalul orar 8-18, sâmbăta 8-14. În perioada 1 octombrie – 30 aprilie, orarul pentru zonele A, B, C este de luni până vineri, în intervalul orar 8-18, sâmbăta 8-14.
La Timișoara, în orice sezon și zonă, parcarea se plătește de la 8 la 17.00, iar în Oradea de la 7 la 18.00.
Locurile de parcare din prezent și cele din viitor
Într-un număr viitor vă vom prezenta și câte locuri de parcare cu plată există în cele trei orașe, câte au fost realizate (sau, după caz, eliminate) de-a lungul ultimului an, ce planuri au în acest domeniu edilii celor trei municipii și cam când ar urma să fie puse în practică acestea.
Trimite articolul
Xin oradea, 280 lei/3 luni zona 2, pt neriverani, in arad 540 ron. adica aproape dublu!! si uite asa, evit sa platesc parcare/abonament.
La 280/3 luni mi-as fi facut de mult abonament! traisca mintile (ne)iluminate recons si pma!
la tm si oradea dupa ora 17 e liber la fel in cartiere de blicuri la strazile principale e liber…te simti mai relaxat si in oradea si in tm la noi e de fapt parktronicul acum avand in.spate mafia politica pdl…ati citit ce facea politia locala oprea circulatia ilegal ca sa iasa falca si chilotareasa ella din cartier dimineata!
Bibartz este un primar nevolnic si nepriceput……conform celor din partidul lui Falconetti! A dovedit prostie cu aparatele de aer conditionat si de asta a pierdut si procesul! dar…..aradenii au luat plasa (a cata oaraÎ si tot nu au invatat ca primarii de dreapta nu au facut nimic pentru Arad! Asa ca, muriti prostilor, tot votand dreapta!
Pavajul pe Bulevard e pus dupa lucrari in bataie de joc . Cine face receptia de ce acceprta si semneaza ?
-
bibi…capo di mafia
O minte BOLNAVĂ a decis să paveze Piața Primăriei, cu pietre cubice, puse de niște amatori. Rezultatul îl simte orice șofer ce o străbate.
Ce mă miră este faptul că IDIOTUL nu a revenit cu pavarea de tipul acesta pe Db. Iuliu Maniu +Calea Radnei și ănlocuirea asfaltului cu pietriș, cum era odinioară pe DN 7
Și deși unii dintre strămoșii noșstri ziceau ”de mortuis nihil nisi bene ”, (ănlocuiși cuvântul MORȚI cu PLECAȚI),
parcă a trebui să-i pomenim zilnic pe ei, pe rudele lor de gradul unu, anumite organe anatomice …
AȘA SĂ-I AJUTE DUMNEZEU CUM AU AJUTAT EI ARADUL!
Suntem noi aradenii prosti ca ii votam si ii lasam cu asa tarife nesimtite. Vrem-nu vrem,Oradea si Timisoara sunt peste noi la nivel de administratie a orasului. Pana acum vreo 10 ani ne bateam de la egal la egal cu Oradea dar acum am ramas cu mult in spate la tot (renovari,termoficare). De Timisoara nu mai vorbesc. In Oradea e totul nou-renovat si se lucreaza in continuare in mai multe zone.Chiar am fost saptamana trecuta si sincer,au cu ce se lauda. Noi cu incompetentii astia am ajuns sa ne uitam doar cu jind in curtea vecinilor sau sa mergem la ei. Rusine Primariei Arad.
Foarte multi soferi nu stiu sa parcheze paralel cu bordura intre doua masini parcate si atunci urca oblic pe trotuar jumate de masina pe carosabil si jumate de masina pe trotuar. si cand pleaca merg cu spatele ca altfel nu au cum si trebuie sa opreasca tot sirul de masini ce trece pe acolo pt ca astia sa poata intra in trafic
,Ia uitati-va pe Romanilor pe Eminescu in Pta Catedralei etc Cum naiba au luat examenul pt permis oare? Si din pacate nimeni din organele de politie nu-i vede asta si pt ca nici ei nu prea sunt vazuti pe asfalt din pacate. ! ALO! Aude cine trebuie?
-
Am mai multe observatii:
– da ai perfecta dreptate cu soferii si parcarea laterala dar, lasându-i deoparte pe cei care nu stiu, PARCAREA OBLICĂ E MULT MAI EFICIENTA!
– parcarea paralela CU FAȚA necesită mult-mai-mult spatiu;
– parcarea paralela CU SPATELE necesita rabdarea celorlalti soferi , deoarece blochezi o banda de circulatie pana faci manevra de intrare, asta dacă-ți iese din prima, dacă nu…., încep “felicitările” și “multumirile”, si chiar si ea, e mai consumatoare de spatiu;– și nu în ultimul rând,parcarea oblica ocupa mult mai putin spatiu de parcare, bineinteles ca , in functie de latimea trotuarului, TREBUIE SA ȚII CONT SI DE SPAȚIUL PIETONAL RAMAS!
Din acest motiv, in functie de configuratia zonei de Parcare, prefer parcarea oblica (daca se poate si nu-i incurc pe altii).
-
Dane ai dreptate in tot ce spui . Ai dreptate dar
daca pe toata lungimea strazii masinile sunt parcate paralel cu bordura pt ca asa sunt trasate liniile pt locul de parcare cum e de ex. pe Romanilor pe ambele sensuri ,nu e normal sa parcheze cineva oblic si sa te mai si blocheze de nu mai poti sa iesi- pt ca el (ea !!)nu stie sa parcheze- mergand cu spatele paralel cu bordura si ii incurca pe toti pana face enspemii de manevre Da o parcare cu spatele e usoara dar trebuie facuta repede .,Aici mai e o problema cand soferul sau soferita parcheaza paralel dupa multe incercari si se lipeste cu bara spate de bara ta din fata fara sa iti lase macar 40-50 cm sa poti manevra si sa iesi de acolo.
Apoi la parcarea ””oblica”” , care e la indemana oricui chiar neindemanatic(ă) fiind, masinile lungi ajung aproape pana la linia mediana s.a.m.d.
PS ca sa fie cineva sofer (iță) bun (ă) trebuie sa mai si gandeasca , nu doar sa invarta volanul. Este?In rest salutari Dane!
-
Si, am o completare pe HOȚIA sistemului de parcare Aradean, la plata prin SMS:
– se intâmpla ca sa NU-ȚI VINĂ CONFIRMAREA DE PLATĂ, minute întregi si, daca esti grabit (si lumea , in general se grabeste, rar se parcheaza de placere), mai trimiti un SMS sau doua ,(asta ca sa nu-ti iei amenda și sa pierzi ore întregi cu umblatura ca sa demonstrezi ca ai fost corect si sa ti-o anuleze!)
Asa ca ajungi sa platesti , in final, de 3 -4 ori pretul !!! – 1.5 -2 € jumatatea de ora.😠
-
Si aici ai dreptate Dane ! Am patit si eu asa ceva. Dar intereseaza pe cei in drept? Nu prea cred! Haosul din traficul rutier aradean se adanceste pe zi ce trece si datorita proastei sistematizari si semaforizari ( necorelate) , inchiderea completa a unor strazi pt plasarea unor terase , desfiintarea unor locuri de parcare
tot pt niste terase , dar si a a lipsei politiei rutiere de pe asfalt si nu in ultimul rand datorita sfidarii de catre unii soferi ,soferite la adresa altor participanti la trafic si carora nu le e teama de nimeni si circula cum ”vrea muschii lor ” Mergi din AR Nou si pana la capatul lui A Vlaicu si sa spui cati agenti rutieri ai vazut pe asfalt dar si cate nereguli ai consatatat Macar de ar fi ca in Germania unde clar nu prea vezi politist rutier pe strada dar sunt sute de camere si la prima greseala te trezesti cu amenda acasa. Si asta e un motiv pt care nemtii circula corect si respecta legea !La noi se intra pe interzis fara jena ( Baritiu, Gojdu I. Marsieu etc, se trece pe rosu chiar pe Revolutiei , se trece peste linia mediana continua ( Romanilor ) si de o parte si de alta etc Si exemplele pot continua la nesfarsit. Hai pa !-
bibi…capo di mafia
-
nu e chiar asa trebuie cateva plangeri la opc si la tribunal pt inselaciune plus dauna..dar asta ar trebui facute de ong uri care protejeaza drepturile cetateanului!
-
Cel mai mare inamic al aradenilor nu il constituie pandemia,ci primaria,si asta de peste 15 ani …
-
ce s-a votat asta avem !
-
La ce vă așteptați de la administrația de KĂKAT , pdl și neofascisti și de la pupuncuriștii din funcții cheie din primărie, gunoaie ați votat gunoaie avem
-
bibaț s-ar descurca în calitate de primar, la o comună cu 1500-2000 de locuitori, si vreo 2-3 sate, dar atât, nu mai mult!!!
-
nu il recomanda nimic sa conduca nici macar o buda publica e needucat grobian padurar ii sta bine in padure cu cusma pe o ureche!
Arde-i BIbi!
Acestea sunt “binefacerile” administratiei portocalii si hashtagiste, votati-i incontinuare scrantitilor la cerebel !
Aradul, un oraș arogant, sărac și plin de resemnați, de aceea administrația are cele mai nefericite abordări și nu face nimic pentru comunitate, nu au făcut un metru de parcare în zona centrală (chesti etajate etc) și continuă să toarne beton peste spațiul verde lucru care va genera consecințe grave.
In comuna Arad tragi 3 dungi pe asfalt si ai parcare cu plata. In timp ce cladirile se ruineaza si oamenii pleaca.
Comparatie cu Ungaria: pe perioada pandemiei in Ungaria nu se percepa taxa de parcare. Luati exemplu gunoaielor!!!