După ce „a dat lovitura” cu proiectul de îndiguire a Văii Mari, lucrare în valoare de un milion şi jumătate de Euro, în derulare conform graficului, Primăria Târnova este beneficiara unui nou proiect, în valoare de un milion de euro. Peste două săptămâni se va semna contractul de finanţare, după care urmează licitaţia pentru execuţie.
Proiectul „amenajare drumuri agricole”, din fonduri europene, pe Măsura 125, prevede asfaltarea a două tronsoane de drumuri agricole, de câte cinci kilometri lungime. Practic, acestea traversează comuna de la Est la Vest, făcând joncţiunea între două drumuri de legătură între satele aparţinătoare şi centrul de comună, spune primarul Farcaşiu.
În principal, însă, explică inginerul Dorel Curetean, care, împreună cu primarul şi cu viceprimarul Cornel Gabor, a făcut parte din colectivul care a trudit la întocmirea proiectului, de o parte şi de cealaltă a drumului sunt deservite 800 de hectare de teren agricol.
Un „travaliu”
„Sigur că am fi dorit bani europeni pentru asfaltarea străzilor, însă nu s – a putut, pentru că proiectul depus pentru aceasta, deşi eligibil, nu a avut finanţare, Comunitatea Europeană preferând să dea fonduri pentru drumuri agricole.
Vreau, însă, să le spun celor care vorbesc în necunoştinţă de cauză sau doar pentru propagandă, că o comună, dacă nu este puternică, nu are nicio şansă să acceseze proiecte europene. Pentru echipa care se ocupă de un asemenea proiect este un adevărat travaliu, care se întinde pe o perioadă de un an de zile, dar dacă nu ai bani nici nu are rost să te apuci. Măsurătorile topo, studiile geologice, consultantul, proiectantul şi multe altele, sunt cheltuieli neeligibile. În cazul nostru, 150.000 Euro, din bugetul comunei”, a explicat primarul Florin Farcaşiu.
„Dacă adăugăm milionul de Euro la 1,5 milioane pentru îndiguiri, rezultă că Târnova a atras 109 miliarde lei în ultimii doi ani, cam cât a primit tot judeţul la rectificarea pe criterii politice a Guvernului Ungureanu, care a şters Târnova de pe harta Judeţului Arad. Lucru care dovedeşte că primarul, indiferent că este la putere sau în opoziţie, dacă este capabil şi luptă pentru cetăţenii comunei, reuşeşte”, a conchis Farcaşiu.
„Am preferat să asfaltăm zece kilometri în loc să pietruim mai mulţi pentru că este vorba despre durabilitate” Florin Farcaşiu
JA – S.T.
Citiți principiile noastre de moderare aici!