4,9 milioane de lei, sau aproximativ un milion de euro fără TVA, are de gând să plătească Primăria Municipiului Arad pentru serviciile de proiectare și pentru asistența tehnică din partea proiectantului necesare proiectului de „remodelare” a bulevardului principal din oraș. În urmă cu doi ani, în ianuarie2018, primăria lansa licitația pentru întocmirea DALI-ului necesar reconfigurării și modernizării bulevardului. Acum, municipalitatea va da aproximativ un milion de euro pentru proiectarea „remodelării” arterei principale. Proiectul vizează bulevardul Revoluției și Piața Avram Iancu, până la intersecția cu străzile Gheorghe Lazăr și Grigore Alexandrescu.
Conform notei conceptuale ce însoțește licitația publicată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, câștigătorul licitației va trebui să întocmească un proiect care să prevadă, printre altele, „reconfigurarea zonei pietonale – pietonizare completă pe traseul Bulevardul Revoluției (partea stângă) delimitat de intersecțiile cu străzile A.D.Xenopol, 1 Decembrie 1918, Unirii, N.Bălcescu, Gheorghe Lazăr, Tribunul Dobra și Mețianu. Se va interzice parcarea pe partea carosabilă a Bulevardului Revoluției, pe ambele sensuri de mers, între Piața Revoluției (din fața Primăriei – n.r.) și Piața Avram Iancu. De asemenea, se va reglementa și/sau interzice traversarea traficului auto între strada Horea spre strada A.D.Xenopol”.
Două pasaje subterane
Piața Avram Iancu va fi și ea pietonală, urmând să se construiască două pasaje subterane: unul cu intrare din dreptul străzii Vasile Goldiș și ieșire în strada Grigore Alexandrescu, iar celălalt cu intrarea de pe Tribunul Dobra, cu două ieșiri – una spre strada Nicolae Bălcescu (podul Decebal), iar cealaltă spre Podgoria, după intersecția bulevardului cu strada Romul Veliciu (în fața Primăriei). Acesta din urmă ar permite transformarea zonei dintre străzile A.D.Xenopol și Gheorghe Lazăr în zonă pietonală.
„Prin realizarea celor două pasaje se va obține separarea fluxurilor de trafic, respectiv se va disipa traficul auto, permițând fluența transportului în comun, prin reducerea duratei de transport datorită reducerii numărului de intersecții cu benzile de transport auto și a semafoarelor”, se arată în nota conceptuală.
Proiectantul va trebui să prevadă și piste de biciclete, trotuare pavate cu piatră naturală aranjată„sub diferite modele cromatice”, dar și implementarea unui sistem integrat inteligent de management al traficului, care să acorde prioritate de trecere vehiculelor de transport public. În ceea ce privește liniile și stațiile de tramvai de pe traseu, acestea vor rămâne neschimbate.
Licitația
Revenind la licitația publicată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, trebuie menționat că ofertele sunt așteptate până pe data de 8 februarie 2021. Spre deosebire de majoritatea licitațiilor, aici câștigătoare nu va fi oferta cu cel mai bun preț, ci cea care propune cel mai bun raport calitate-preț. Componenta tehnică, adică experiența personalului desemnat pentru executarea contractului, va cântări 60% din totalul punctajului, în timp ce oferta financiară va cântări doar 40%. Termenul de realizare a proiectului este de 5 luni de la data ordinului de începere emis de primărie.
Costul întregului proiect
Dacă suma pe care municipalitatea este dispusă să o plătească pentru proiectare pare mare, cea pe care estimează că o va cheltui pentru execuția întregului proiect este de-a dreptul uriașă: 143,7 milioane de lei cu TVA, adică aproape 30 de milioane de euro. Nu se cunoaște încă sursa de finanțare pe care primăria intenționează să o folosească, însă cele mai plauzibile sunt fondurile europene ori…un nou împrumut de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare.
Trimite articolul
XAlo PRIMARIA… pe cand un pasaj la PODGORIA si unul la calea ferata de la FAT FRUMOS, pentru evitarea barierei , o trecere la nivel cu calea ferata pe CAMPUL LINISTII !?
-
Mici urmasii urmasilor tai ce ai venit din moldova nu vor vedea passi subteran la podgoria.Imposibil,e plin de tzevi subterane.
-
Mult mai usor ar fi sa ridici linia de cale ferata sus.Construit un viaduct pt linia aceea de la intrare din Aradul Nou pana in Gara si din Gara pana afara din Arad (Arad vest).Sant o gramada de exemple in diverse orase.Milano Lambrate, in Londra de exemplu liniile de cale ferata sant mai peste tot ridicate sus.Aceeasi solutie trebuia si la trecerea de langa Real.Viaduct si drumul poti sa-l lasi la nivelul la care e acum.Falca vroia pod peste linia de cale ferata acolo ,cu 4 benzi plus linia de tramvai ceea ce mie mi se pare o prostie cand poti sa faci un simplu viaduct pt calea ferata.Solutia in Aradul Nou ar fi cam cea din Milano Lambrate si ai avea acces in Sanicolau ca si in oricare cartier.Odata ridicata sus linia accea si modernizata bineinteles.. ai putea sa o folosesti ca si pe o linie de metrou sau tren urban din Aradul Nou pana ferma Ceala…si ar fi un plus mare pt Arad.
Si inca ceva …daca tot au facut centura aceea ,intrebare ….nu mai puteau sa o lungeasca pana dupa combinatul chimic si sa iasa la DN 7 undeva dupa Vladimirescu.
Bineinteles construit un pod peste magistrala acolo.Si scoteai tot traficul de tranzit dupa Vladimirescu.-
munchen koln dortmund etc..metroul sau trenul in orase deja merge subteran…e 2021…
-
Mike…da subteran ar fi ideal.Si statia CFR Aradul Nou ai putea sa o construiesti subteran si ar fi si mai ok.Doar cladirea eventual lasata ,imagineaza-ti ce spatiu ar ramane acolo.
Dar costurile cred ca sant imense….tot Milano imi vine in minte.Milano Porta Vittoria era la suprafata,acum e in subteran si cu o linie subterana dubla de cativa kilometri ,ajunge pe la Reppublica -Garibaldi.Da ….ar fi mai frumos pt ca ai ascunde linia. La Stuttgart dupa cate stiu nemtii au cam dat-o in bara cu gara subterana.Depinde de oras ,de sol etc….
-
-
-
O sa vedeti cu ce sume exorbitante O SA NE INDATOREZE acesti flamanzi de putere !!! ..si cat de mult va avea de lucru DNA, dupa ce intra in aplicare lucrarile…Sa vedeti cati “MINISTRI 22 TONE DE TABLA” vor mai aparea!! Astia sunt flamanzi rau de tot…pai ,daca ,in plina pandemie, unul de-al lor, “mare cinstit” , se ocupa cu tabla, ce va fi acuma cand se va deschide borcanul cu miere !! Auzi tu, 1 milion de euro DOAR PROIECTUL SI CEVA ASISTENTA PE ACOLO !! O sa ne indatoreze acesti iresponsabili ,5 generatii de acum incolo..Si sa vedeti CAT VOR CRESTE impozitele si alte taxe !! Vom vedea..
Iarăși “avioane”…?!
Băi, voi n-ati rezolvat inundare Pasajului CF de la (fosta) Billa, care e DOAR PARTIAL coborât, și la o distantă mai mare de Mures, fără case cu fundații în apropiere, și voi visați pasaje COMPLET INGROPATE, intr-o zonă Centrală , în imediata apropiere a unor CLADIRI VECHI, (cu adevărat ISTORICE) și “la o aruncătură de băț” de Mureș…????!!!
Voi v-ați țăcănit de tot…!!!!
Liceul Elena Ghiba Birta A ÎNCEPUT SĂ SE CRAPE pt că firmele voastre “de casă” n-au fost în stare sa scoată niste amărâte de geamurî fără să distrugă structura clădirii și voi visați astfel de megalucrări “sensibile”, doar ca “faronul” vostru dement să-și finalizeze FANTEZIILE MEGALOMANICE, de distrugere completă a Aradului ???!!! 😡
Păi, atunci, voi sunteți mai nebuni ca el…!
PS: ne spuneți și nouă cât e “parandărătul” ( comisionul, pt cei care nu stiu…) pt un astfel de proiect fantezist și absurd, PLĂTIT “REGEȘTE”… ?! 🤔
-
Și PODUL, podul ăla peste Mureș, promis de peste 10 ani (la început, promis lângă cel Traian, apoi in continuarea str. Andrei Șaguna), CÂND AVEȚI DE GÂND SĂ-L FACEȚI ???
Că ati platit “la greu” o mulțime de Proiecte și de Studii de Fezabilitate cu el, și TOT LA STADIU DE PROIECT A RĂMAS !!!😠
-
Dar PARCARI ETAJATE zidite, din beton, construite PE VERTICALĂ (ca la Mall-uri) , când aveți de gând să faceți???
Pt ca astea SUNT MAI URGENTE și MULT MAI UȘOR DE REALIZAT, și nu necesita nici pe departe atâta deranj ca Megaproiectul vostru fantezist ?!
De ce să bagi ceva în subteran (mult mai greu de realizat și de ÎNTRETINUT, plus că nu poti face mai mult de 2 niveluri), când poți “urca” cât vrei, pe verticală?
Voi credetî că “de proști” , în alte țări și la Mall-uri, se fac parcari construite în sus, de 3 – 5 etaje ? 🤔
Ținta este piata Avram Iancu piata care este in coasta administrației falcă de mult timp.demontarea statuii ostașului român este un vis al lui falcă și UDMR.sa faci acolo pasaj subteran și să nu faci la podgoria este tipic unei administrații proaste.
-
Florian, de unde ai venit? Precis ai lucrat în armata!
-
Detasament Tudor Vladimirescu sa traiti!Comunistoizi ce au intors armele.Pensii nesimtzite la greu.A p v isti de cakao!
-
Când se rezolva Mureselu ? Vara nu se poate trece prin zona Confecții din cauza mirosului.Este un focar de infecție pentru toți locuitorii.
-
Pe acte la primarie Mureselul figureaza ca fiind acoperit in totalitate, lucru pentru care s-au cheltuit milioane in trecut, dar ce doar pe foaie s-a facut, nu si in realitate. Din acest motiv, de Muresel nu se mai atinge nimeni, ca atunci ar iesi la iveala ca niste lucrari facute pe foaie si platite cu bani grei defapt nu au fost deloc realizate si fizic.
-
Nu as merge pe ideea acoperirii sau intubarii ci pe stoparea surselor de poluare în totalitate
-
Sa ascundem gunoiul sub pres Sa u dupa usa.Tipic europa de est.
-
Mureșelul este de mult intubat, datorită administrației lui falkăkat.Nu fiți cârcotași.
-
-
-
Câte proiecte au rămas in aii trecuți la studii de fiabilitate și căte milioane de euro s-au dus fără să se facă nimic , chiar nu se poate mai mult pentru arădeni ?
ba sunteti nebuni?au trecut doar cativa ani de cand ati cheltuit zeci de milioane pt bulevard.va plictisiti?ati terminat cu anveloparea blocurilor?ati terminat cu un nou spital matern?sau cu un spital pt copii?spital nu doar o sectie?la sifonat de bani sunteti cei mai buni
Iar sa imbogateste cineva din clientela mureselul pute de zeci de ani pe langa gekson semafoarele functioneaza anapoda un pieton nu poate trece pe verde numai daca asteapta de doua ori si antevorbitorii au perfecta dreptate!!!!
Vai ca mi-e si frica ca face pnl asta.. Cine stie ce struto camila iese…. OMG…. stricam orasul
Tipic românesc…ne punem termopane si lei de aur pe poarta si noi ne cacam in spatele casei. Aaaa, stai, am uitat! Sa faca studiu de fezabilitate pentru rahati lipiti de cladiri. Este vreo toaleta publica in Arad?
pai am cheltuit 100 mil euro pe proiectul berd…cu ceam ramas?ar trebui interzise imprumuturile daca sunt fonduri europene
Banii publici se scurg in buzunarele politicienilor si a firmelor prietene!
-
Buna dimineata natiune!
De ce se cheltuie acesti bani pentru infrumusetatea orasului cand noi stam in case????? pe centru nu mai e deschis mare lucru, nu tu restaurante, nu tu cafenele…..sau poate e un mesajcu subanteles??? covidul se va evapora si totul revine la normal, asa ca avem nevoie de a schimba fata orasului?????
Voi sunteți sau chiori sau tăntălăi că nu vedeți !
UN MILION DE EURO PENTRU PROIECTARE ! ! !
După ce se va plătii, documentația proiectului va fi băgat în sertar, pe lângă celelalte ” proiecte” :
– pasaj suspendat pietonal Atrium – Gara CFR
– pasaj srt. R. Velicu – pod Mureș la Ștrand Neptun
– parcare subterană sub statuia soldatului sovietic ( denumit la inaugurare !)
Dar să nu fim răi ! Dacă se realizează va fi frumos. Bulevardul Revoluție de la istrada Gh. Lazăr la str. Gr. Alexandrescu va arăta bine. Iar partea de la str. Gr. Alexandrescu la Piața Podgoria se va transforma în zonă de adunat deșeuri cu rampă de depozitare în balta Pădurice.
Ps. După câte știu denumiri de buleverd…, strada…., piața REVOLUȚIEI se folosesc în Cuba, Core de Nord și niște țări bananiere Noi de cine aparținem ?
-
De piata trafalgar din UK.ai auzit?de monumentul Washington?astea nu îs nici în Cuba nici în Coreea de Nord..și vezi că statuia din piata Avram Iancu e a ostașului român,nu sovietic.
-
Ioane, vorbesti prostii ,alea sunt uniformele soldatului roman.
-
Ce aveti cu Ion? Poate are dreptate!Cindva toate erau de inspiratie prieteneasca sovietica.Nu va mai mintziti singuri.Cititzi istoria reala,nu ce va invatzat la scoala de partid!
-
D-nu Bolovan, sunt pe YT filmulete vechi cu ostasii romani din WWII !
Cand esti prost, e bine sa stai acasa.
-
-
-
Si ce dacă va zace în sertar, va deveni document istoric și să nu fie bătător la ochi ,o filială a firmei pro arhitectura se va ocupa de ACEASTĂ PROIECTARE
Si ,, mizeriile,, continua asa frumos, decent ca inainte. Si milioanele de Euro sifonate dupa un mandat se duc frumos in buzunarele puletilor. A ti rezolvat problema curateniei in oras ? Boschetarilor, cersetorilor ? Si multe multe alte inainte de a fi nevoie de milioane de euro pt proiecte de dezvoltare urbanistica …care oricum , dupa efectuarea platilor, vor ramane prin ceva sertare ca multe altele. Sunt multe MILIOANE de euro aruncate prin sertare si date uitarii. Bravo, din nou faceti lipsa mare pe tot cea ce inseamna Arad
Mureselul in subteran ? Pasajul subteran la Podgoria ? Pasajul peste CF Arad-Simeria ? Semafoarele sincronizate în Vlaicu ? Sensul girator in zona ind vest ? 2 benzi/sens pe Calea Radnei ? Cand se vor face aceste priorități ale orașului ? Așteptăm să devenim comună ?? Numai proiecte SF se prezintă locuitorilor. Bine scria zilele trecute in alt articol pe acest site : Aradul se depopulează constant si rapid. Scapă cine poate !
Speram sa intre si linia de tramvai-5 metri pe ambele sensuri la teatru de la semafoare taxi-spre statie.Si reducerea semafoatrelor pt tramvai inainte de statie.Cum e posibil asta?cat stam pana intra tramvaiul in statie?aloo,cineva aude.??
-
Cine proiecteaza?
-
Buna dimineata natiune!putana lui mandibula
-
Intreb si eu asa, pentru cultura mea generala.
de ce nu se preiau parcarile de pe mijloc, se incastreaza linia de tramvai in asfalt si se fac cate doua benzi pe sens, cu cateva parcari facute deasupra benzilor, si centrul pe laterale pietonal unde sunt acum benzile de circulatie.
nu cred ca ar fi nevoie de milioane pentru proiectarea aceasta …..
Fără nici cel mai mic efort,îmi pot da seama cărui tembel aparține planul.Foamea de bani e mare…
Fantasmagorii marca primăria comunei Arad. Ne-am săturat!
E bine ca se doreste aceasta schimbare. Ideea e sa se concretizeze in viitorul apropiat, 3-4 ani. Totusi ,1 milion de euro fara tva pentru proiecte si studii tehnice, e cam mult. Nu inteleg de ce Primariile, in general, nu organizeaza concursuri pentru proiecte, premiate bineinteles, lansate in marile universitati din tara. O echipa multidisciplinara ( arhitectura, constructii, hidro, electrotehnica, etc ), sub supravegherea si impreuna cu cadre universitare, nu poate face acest proiect ? Nu se poate la nivel universitar sa se faca un proiect, la fel de bine, daca nu chiar mai bine, decat un SRL ? Si asta pentru un premiu pentru echipa castigatoare de 50.000 – 75.000 de euro ? Eu as reduce suma de 1000000 de euro, in cazul de fata, cu 100000 , suma pe care sa o folosesc pentru 3 premii, in paralel cu procedura clasica de atribuire prin SEAP. S-ar putea sa avem o surpriza la final…
-
Si atunci cine mai baga in buzunar sutele de mii de Euro ????? Nu vezi padurea de copaci…… E bine asa…pentru unii…
INTREBARE:
alte probleme NU avem de rezolvat in Arad?
– terminarea asfaltarii tuturor strazilor din Arad!
– construirea unor gradinite NOI
– construirea unui spital de copii
ORIUNDE te uiti in Arad, vezi o ‘treaba inceputa de DOREL’ si terminata…. la pastile cailor!
Dar na, PRIMARIA are bani de aruncat pe proiecte de reamenajare… care proiect va fi castigat de … ghici… firma de arhitectura a nevestei lui….
BAI, INCOMPETENTILOR din PRIMARIE, afara cu voi!
Ca locuitori ai satului Arad, IN VECII VECILOR nu va veti schimba, tot cu capu jos si sluji veti fi!
Auzi la ăștia în 5 luni fac două pasaje subterane, cale nouă de tramvai și multe altele. 5 secole poate au vrut să zică
Ultimul mandat PNL , trebuie umplută cămara că altă dată nu mai apucă la Ciolan.
Mult s-a gândit Falca și Bibarti, ce sa facem? Cum ducem bani la partid? Cine va proiecta? Va fi cu dedicație, știm cine face proiectele pt Arad care sunt începute și abandonate! Ce s-a construit în Arad s-a construit prost și se face prost. Vezi gătirea de la Podgorie! Un oraș sufocat de trafic haotic!
Astia nu-s in stare sa repare linia de tramvai spre zona industriala vest dar vor sa dea o caruta de bani pe un proiect fantezist ?
Oooo! Downtown Arad! Cu terase din lemn cu folie de plastic, cu magazine SH si shaormerii. Frumos, abia astept.
Wow… marele Bulevard al comunei Arad…. Cum mama voastra sa cheltuiti 1 MILION de Euro doar pt reproiectare. Suntem la Arad, Romanica tembelilor nu la Tokio. Este incredibil cum se sifoneaza milioanele de Euro de zeci de ani din Primaria Aradului. Ca urmare este vizibil ce minunatie de oras avem, din care fuge cine poate…. O MARE GAURA NEAGRA PE HARTA EUROPEI… Bravo Administratia Aradului
Cu 1 milion de euro puneți doar panseluțe și floricele poate…. Pentru ce anunțați voi trebuie bani serioși dacă vreți cu adevărat sa schimbați ceva.
-
E VORBA DOAR DE PROIECTARE, STAȚI LINIȘTIȚII, N-A SPUS NIMENI CEVA ȘI DE CONSTRUIRE !!!
Proiectantul va fi pro arhitectura. Firma ellei și a falkosului. Nu va este rușine? Afară h această firmă din Arad, la fel tehnodomus și sylcontrans. Porcilor!!!
-
Ne dorim pro-arhitectura, sunt cei mai vestiți și mai de soi HOȚI…vă rugămmmmm……
Un JAF fara scrupule la adresa aradenilor. Cum sa dai 1 milion de Euro la nivel de Arad pt studiul-proiectul remodelarii unei strazi. Va atasez linkul , asa ca sa aveti termeni de comparatie, cu costul studiului pentru organizarea olimpiadei de iarna din Innsbruck, Austria din 2026. Este altceva, nu exista termeni de comparatie. Plus diferenta abismala intre preturile dintre cele 2 tari. Si totusi surpriza, costul studiului/proiectului este de 260.000 Euro !!!!! Direct la puscarie cu ei…..
https://www.meinbezirk.at/innsbruck/c-lokales/machbarkeitsstudie-olympiade-2026-am-start_a1959290
Suntem de râsul curcilor! Mai avem de asfaltat o mînă de străzi și nu suntem în stare dar noi visăm la avioane.
De pasajul suprateran de cale ferata din Micalaca respectiv cf Arad-Simeria ce se mai stie ??
Parcă Cei ce ne conduc sunt bătuți în cap.pai asta ne trebuie nouă acuma?
De fapt ecuatia este simplă
1. Parcare supraterană sau subterană Plus efectuarea unor last
2.închiderea și redirecționarea graficului traseului Podgoria Boul Roșu
3. Scoaterea în afara municipiului a unităților generatoare de aglomerație de exemplu Spitalul Municipal Spitalul Județean Spitalul de Boli Infecțioase a stratului să fie cel puțin cinci în afara municipiului Tribunalul Arad Camera de Comerț ,finanțele etc……aceste instituții și multe altele trebuie scoase in afara orasului , finalizate în construcții moderne cu parcări și tot tacâmul……parerea mea….asa vreau să gândească la unison, consilierii ,primarul, reprezentanții partidelor politice, să vină cu proiecte viabile de dezvoltare pe termen lung a municipiului și ar mai trebui luat în vedere un aspect și anume promovarea orașului nostru ca destinație turistică la nivel internațional și Național avem ce arăta avem istorie locuri frumoase iar turismul Urban este în plină dezvoltare peste tot în lume dar trebuie să vin să spun eu eu asta ?
să auzim numai de bine
Bum şacalaca, asta-i şmecheeriia:
Ne propunem sa darimam centrul si cheltuim cu studiu de fez. de 1 mil. Apoi nu mai darimam; toata lumea multumita.
Bani ciorditi cu patos de la cacealmaua podului imaginar https://criticarad.ro/podul-de-la-capatul-lui-saguna-prea-indepartat-de-realitate/. Prin ce conturi sint?
Mafia lui Falconeti vrea ca toti copacii sa fie eliminati din centrul Aradului !! Acesti infecti distrug , fura si defriseaza tot orasul de parca nu ar fi orasul plin de praf
Alo, trezirea!
Ce-aţi fumat măi, PeNeLiştilor..?
Auzi la ei, pasaje subterane în comuna Arad.. prea tare duma..
Să fim serioşi, nu se va face absolut nimic, cel mult vor sifona iar nişte bani din nesfârşitele “studii de fezabilitate”, de atât au fost în stare timp de 16 ani..
Pasajul din Micalaxa nu au putut sa-l faca….dar boii galobeni sub conducerea ciobanului Falcone, se preocupa de bulevard! Prosti, incompetenti,farseuri, mincinosi si tembeli! Si totusi votati, ceea ce inseamna ca aradenii sunt mai jos ca ei!
-
Micalaca ???? Crezi că-i așa simplu ??? Fără un studiu de vre-un milion de euro , făcut de-proarhite-n gură- nu se poate vorbi de lucrări de nici un fel, mai ales de calitate îndoielnică și jalnică.