ARAD. Zonă pentru comerț – Construire magazine materiale de construcții cu amenajări aferente, signalistică și mijloace publicitare, împrejmuire, amenajare accese şi amenajare racord cu strada Şiriei. Aceasta este investiţia pentru care SC „Las Vegas” SRL a solicitat Primăriei Municipiului Arad întocmirea unui Plan Urbanistic Zonal (PUZ). Terenul pe care ar urma să prindă contur proiectul se întinde pe o suprafaţă de 104.068 de metri pătraţi, formată din 32 de parcele. Printre proprietarii parcelelor se numără: Mureșan Ioan Cristian, Mureșan Ana Liliana, Mureșan Laura, Mureșan Călin Sebastian, Băcuș Gabriel-Alexandru, Lucan Laura Camelia, Sandici Ionel-Doru, Sandici Gheorghe-Sorin, Las Vegas SRL, Kinderman 24 com S.R.L. şi… Dedeman SRL.
„Zona studiată este amplasată în teritoriul administrativ al municipiului Arad, adiacent străzii Calea Radnei, pe partea stângă pe direcția Deva, și străzii Șiriei. Incinta propusă spre reglementare este accesibilă din Calea Radnei. Vecinătățile terenului propus pentru reglementare prin PUZ sunt: *nord – terenuri arabile în extravilan/ intravilan, Calea Ferată București-Arad; *sud – linie de tramvai, sensul giratoriu și Calea Radnei; *est – terenuri arabile în extravilan/intravilan; *vest – drum strada Şiriei, viitoarea Centură” – se arată în Memoriul tehnic explicativ al investiţiei.
Funcţiuni prezente şi viitoare
Potrivit aceluiaşi document, iniţiatorul proiectului „solicită schimbarea funcțiunii zonei propuse spre reglementare, din zonă cu destinație de terenuri arabile intravilan/extravilan în zonă de comerț și servicii. Funcțiunile complementare acestora sunt: servicii, birouri administrative, platforme carosabile, drumuri, alei pietonale, amenajări tehnico edilitare și zone verzi. Accesul auto pe terenul care face obiectul acestui studiu se va realiza din cele două străzi adiacente amplasamentului pe laturile din vest și sud. Accesul și ieșirea automobilelor din incintă se vor realiza fără a incomoda circulația, conform normativelor în vigoare.”
Încadrat în zonă
„Funcțiunea de comerț se include în programul de dezvoltare a orașului, dezvoltarea zonei prin extinderea zonei comerciale și oferirea de locuri de muncă. Această funcţiune se integrează în zonă fără să afecteze negativ arealul studiat” – se precizează în Memoriul tehnic al investiţiei.
Trimite articolul
XPractiker a plecat, Hornbach nici macar nu a venit. OBI si Baumax au si plecat din Romania. Bineinteles, fiecare face cu banii lui ce vrea. Dar daca domnii de la primarie vor ca in cinci ani, Aradul sa fie inconjurat cu foste centre comerciale ( gen Galeria pe fostul teren de fotbal Strungul, Practiker), va urma si Las Vegas (ce denumire de idioti), in loc de spatii verzi dati-i drumul. Finanteaza cumva campania electorala a echipei Falca?!
La sfârşitul sec. XIX şi începutul sec. XX, industria se diversifică, în 1872 se înfiinţează fabrica de maşini “Hendl”, apoi una de ciment şi pavaje. Fraţii Lengyel au fondat o fabrică de mobilă în 1891, iar în anul următor Johann Weitzer a pornit fabrica de vagoane care produce şi automobile, utilitare şi avioane. În 1909 apre fabrica de textile a familiei Neumann. Pe la începutul sec. XX Aradul era o metropolă industrială cu 25 de fabrici şi 7 bănci.
Ce parere aveti domnilor Falca, Cionca sau Balcea. Ba Falca vezi ce ai distrus, si nici macar nu te gandesti la altceva decat… la botox
In planul Urbanistic General. O vulnerabilitate majora este lipsa suprafeţelor plantate cu vegetaţie forestieră, cu excepţia celor de pe malul Mureşului, creşte vulnerabilitatea oraşului şi a localităţlor vecine la acţiunea fenomenelor meteorologice extreme (viscol, arşiţă, furtuni). Este necesar ca tendinţele de extindere a intravilanelor să evite formarea de suprafeţe continue construite şi să permită amenajarea suprafeţelor de vegetaţie forestieră cu rol de protecţie.
Ia facetii bine si nu modificati PUZ-ul si incepeti sa faceti ceva bun pentru aradeni.
-
Esti bun…poti sa dormi in continuare!
-
Bravo Ferenc !
Probabil giratoriul ar trebui regandit pentru o mai buna circulaatie in zona.
Cui ii pasa de sistematizare importanta e o intrare cu investitite minima .
o veste super pentru micalaca – vladimiresu .
este vorba de doar dedeman ?
Planul e prost. Se racordeaza la calea Siriei in zona viaductului ce va fi gata curand (citat din Gh. F.).
Ca si client Dedeman, sunt fericit sa aud asta, mai ales ca eu am mai multe drumuri in zona Micalaca si e frustrant sa traversezi orasul de fiecare data.
Comentariul tau e total aiurea , ce legatura vezi tu intre cererea din articol si spatiile verzi ???? terenul respectiv e propietate privata , nu e a municipalitatii !!!! cum vrei tu ca pe respectivul teren sa impui plantarea de copaci si alte chestii ????? dupa mintea ta ar fii ca primaria sa impuna tuturor care locuiesc la curte ca pe suprefetele de teren ce le au pe langa casa , fiecare sa planteze in mod obligatoriu o mica padure :):):)
-
Doar sa fii cat de cat informat, municipalitatea orasului, de doi bani, Viena este cel mai mare cumparator de terenuri in Austria. De ce cumpara? Pentru spatii verzi. Doar in Arad se construiesc spatii comerciale aiurea. Planul sistematizare, planul urbsnistic general se intocmesc pentru un orizont de timp mai lung. Nu modific dupa placul fiecarui proptietar de teren. De acord?
Va fi o aventură să intri cu mașina în giratoriu spre Arad venin dinspre Vladimirescu !
-
Corect.
Cine intra intr-un sens giratoriu iesit din axul drumului la care se mai adauga o iesire cu trafic serios va intompina probleme mai mari decat in prezent.