Se face încă un pas pentru realizarea unui nou pod peste Mureş. Consilierii locali municipali sunt chemaţi, marţi, 20 decembrie, să aprobe studiul de fezabilitate „Construire pod peste Râul Mureș, inclusiv legăturile rutiere între strada Andrei Șaguna–Calea Timișorii”.
Argumente
„În Municipiul Arad a fost realizat un studiu de trafic care să dea dimensiunea reală a traficului actual și să propună soluții pentru reglementarea în timp a fluxurilor de circulație prin realizarea unor artere noi precum și prin îmbunătățirea celor existente.
Din studiu a rezultat că traficul greu și cel de tranzit trebuie dirijat pe centuri ocolitoare orașului și că totodată trebuie asigurate legăturile spre acestea. În acest sens s-a propus ca una din variantele de realizare a legăturii spre centurile exterioare să fie un drum în prelungirea străzii Andrei Șaguna, cu trecere peste Râul Mureș, până în Calea Timișorii. Menționăm că această centură (pod rutier și drum) reprezintă o alternativă pe relația Timișoara, ce va conduce la descongestionarea traficului pe Podul Traian. În vederea intervenției pentru construirea podului peste Râul Mureș și inclusiv a legăturilor rutiere între strada Andrei Șaguna – Calea Timișorii, au fost alocate fondurile pentru prima fază de proiectare – faza Studiu de Fezabilitate” – arată primarul Gheorghe Falcă în expunerea de motive ce însoţeşte proiectul de hotărâre.
Două scenarii
Potrivit raportului Serviciului Investiţii Dezvoltare Imobile din cadrul Direcției Tehnice a CLM Arad, studiul de fezabilitate „Construire pod peste Râul Mureș, inclusiv legăturile rutiere între strada Andrei Șaguna – Calea Timișorii” – realizat de către SC Dromcons SRL – propune două scenarii de realizare a traseului de legare a celor două puncte. În urma analizării considerentelor de ordin tehnic și economic, proiectantul propune ca soluţie finală Varianta 1.
Varianta 1
Traseul propus în primul scenariu presupune „legătura între cele două puncte, respectiv strada Andrei Șaguna – Calea Timișorii, pe traseul străzilor existente, modernizate sau care se vor moderniza prin prezentul studiu de fezabilitate, astfel traseul studiat începe de pe str. A. Șaguna, de la intersecția cu str. Barbu Lăutaru, se continuă cu podul peste râul Mureș, după care traseul se desfășoară pe un amplasament nou, continuându-se pe amplasamentul străzilor Economului, Coloniștilor, Câmpia Turzii, C-tin Ticu Dumitrescu, str. Dr. Mihail Mărcuș, Ogorului, până la intersecția cu Calea Timișorii. Pe traseul propus unele străzi au o structură rutieră variabilă, unele fiind modernizate, altele de pământ, pietruite, pavate sau asfaltate. Pe sectoarele noi, pe cele de pământ, pietruite, aflate într-o stare de exploatare proastă, sectoare cuprinse între str. A.Șaguna – str. Câmpia Turzii, respectiv str. Constituției – Ogorului, s-au propus lucrări de modernizare.”
Se propun două benzi de circulație, iar podul va avea o lungime de 310,25 metri și o lățime de 19,00 metri.
În varianta 1, podul s-a propus a fi realizat ca pod cu trei deschideri, două deschideri marginale realizate din beton armat, deschideri care să asigure circulația în zona digurilor, respectiv o deschidere centrală pentru traversarea cursului de apă cu structură metalică pe cabluri în sistem hobanat, susținerea făcându-se direct prin intermediul unor perechi de cabluri înclinate (hobanate), întinse, ancorate la partea inferioară de tablier, cu două benzi de circulație, având piste pentru bicicliști și trotuare interioare pentru străzi de categoria a III-a.
Varianta 2
Traseul propus în cel de al doilea scenariu presupune legătura între cele două puncte, respectiv strada Andrei Șaguna – Calea Timișorii astfel: „Traseul începe de la intersecția cu str. Barbu Lăutaru, se continuă cu podul peste râul Mureș, după care traseul propus se desfășoară spre dreapta, paralel cu varianta de ocolire a Municipiului Arad în regim de autostradă, până la suprapunerea pe traseul variantei 1 pe strada Ticu Dumitrescu, str. Dr.Mihail Mărcuș, Ogorului, până la intersecția cu Calea Timișorii.”
Se propun patru benzi de circulație, iar podul va avea o lungime de 310,25 metri și o lățime de 25,00 metri.
În varianta 2, podul s-a propus a fi realizat ca pod cu trei deschideri, două deschideri marginale realizate din beton armat, deschideri care să asigure circulația în zona digurilor, respectiv o deschidere centrală pentru traversarea cursului de apă cu structură metalică pe cabluri în sistem hobanat, susținerea făcându-se direct prin intermediul unor perechi de cabluri înclinate (hobanate), întinse, ancorate la partea inferioară de tablier, cu patru benzi de circulație, având piste pentru bicicliști și trotuare interioare pentru străzi de categoria a II- a.
Cifre
Valoarea totală a investiţiei este de 167.810.666 lei, din care construcţie şi montaj – 144.134.606 lei. Potrivit Primăriei, „finanţarea acestui obiectiv de investiţii se va face din fonduri ale bugetului general şi alte surse atrase în condiţiile legii”. Durata de execuţie conform graficului propus de către proiectant este de 60 luni.
Citiți principiile noastre de moderare aici!