Este un prim pas spre stabilitate în sistem dar trebuie să îi dăm acestei legi timpul necesar pentru a-şi produce efectele, după care putem să apreciem ceea ce s-a realizat. De asemenea, în lunile care urmează trebuie elaborată legislaţia secundară, metodologiile de implementare a legii.
Considerăm că este important că legea se va aplica treptat, de exemplu, măsura introducerii clasei pregătitoare în învăţământul primar va intra în vigoare începând cu anul 2012-2013 iar introducerea clasei a IX-a în învăţământul gimnazial începând cu generaţia de elevi care începe clasa a V-a în anul şcolar 2011-2012.
Credem că este reformator faptul că se creează premisele unei descentralizări adevărate, atât în ceea ce priveşte finanţarea, cât şi în ceea ce priveşte managementul resurselor umane (ocuparea posturilor) şi curriculumul. În ceea ce priveşte curriculumul, acesta este centrat pe 8 domenii de competenţe cheie iar modificările semnificative vor fi cele ale planurilor –cadru, ale programelor şcolare şi ale ponderii numărului de ore alocat disciplinelor obligatorii şi opţionale, respectiv orele la latitudinea cadrului didactic, în funcţie de caracteristicile elevilor şi de strategia şcolii.
Apreciem că noua lege aduce schimbări benefice în învăţământul în limbile minorităţilor, şi, în general, în cazul grupurilor cu anumite cerinţe specifice: învăţământul vocaţional, învăţământul special, copiii capabili de performanţă etc.
Referitor la evaluările periodice, din 2 în 2 ani, credem că vor aduce o îmbunătăţire a calităţii învăţării. Totodată, în lege se acordă o atenţie mai mare învăţării pe tot parcursul vieţii”, precizează Nicolae Pellegrini, inspector şcolar general adjunct la IŞJ Arad.
M.A.
Citiți principiile noastre de moderare aici!