Primăria Arad anunţa încă de anul trecut că, pentru fluidizarea traficul, vor fi montate semafoare în mai multe intersecţii considerate periculoase, cum ar fi Andrei Şaguna cu Mihail Kogălniceanu, intersecţia de la BAT sau strada Crişan cu Tudor Vladimirescu. Intenţiile municipalităţii sunt lăudabile, dar faptele arată că specialiştii noştri nu prea au cunoştinţe de trafic. Cel puţin în cazul intersecţiei de la Piaţa Mică, respectiv Crişan cu Tudor Vladimirescu. Acolo au fost montate deja semafoarele, dar perspectivele sunt sumbre. Iar acest lucru ne-a fost semnalat de mai mulţi şoferi care circulă destul de mult prin traficul arădean. Explicaţia este una banală, problema la fel, tot banală, dar rezolvarea ei, se pare, mai are de aşteptat. Dar să vedem ce spun şoferii: „este foarte bună ideea montării unui semafor în zona respectivă. Pentru că pietonii, care au prioritate pe treceri, îngreunează traficul. Totodată, şoferii care vor să iasă dinspre Piaţa Mică, dinspre Biblioteca Judeţeană, pe strada Crişan aşteaptă, uneori, minute întregi până reuşesc să intre în trafic. Dar dacă semaforul care a fost montat aici nu va fi dublat de altul la următoarea intersecţie, respectiv strada Crişan cu Bulevardul Ştefan Augustin Doinaş, cea din zona Spitalului Municipal, traficul per ansamblu va fi un haos”.
Blocaje uriaşe
Arădenii vin şi cu explicaţia pentru blocajele care, spun ei, vor fi uriaşe. „Maşinile pleacă pe verde de la semaforul montat la intersecţia dintre Crişan şi Tudor Vladimirescu, iar, 100 de metri mai încolo, ajunşi la intersecţia Crişan cu Ştefan Augustin Doinaş, vor trebui să oprească să dea prioritate pietonilor. Ţinând cont de cât de intens e traficul în acea zonă, ambuteiajele vor fi nelipsite. Pentru că maşinile nu vor apuca să treacă prea mult de semaforul verde din cauza pietonilor care vor trece la <zebrele> din zona Spitalului Municipal. Mai mult, blocajele ar putea ajunge chiar şi pe Bulevardul Revoluţiei, dacă ţinem cont că toate maşinile care intră pe strada Crişan, până în zona Pieţei Mici, vin de acolo”, spune un arădean. Iar explicaţiile acestuia sunt plauzibile. Ba chiar mai mult, sunt probabile. Aşa că municipalitatea ar trebui să reflecte puţin la situaţia circulaţiei din zonă înainte să dea drumul la semafoare. Altfel, riscăm să ne trezim în situaţia de pe Calea Romanilor şi, mai departe, Calea Timişoarei, acolo unde semafoarele au fost pornite dar, pentru că mai mult încurcau circulaţia, s-a decis oprirea acestora.
Citiți principiile noastre de moderare aici!