ARAD. Privatizarea CFR Marfă era văzută ca un colac de salvare pentru miile de angajaţi, dar, deşi nu şi-a intrat încă în drepturi, privatizarea vine cu prima veste proastă: peste 1.300 de salariaţi care urmează să fie concediaţi la nivel naţional. Dintre aceştia, regionala Timişoara trebuie să dea afară 105 persoane. Iar, cel mai probabil, de la Arad vor pleca marea majoritate a celor care vor fi concediaţi. „În momentul de faţă, cu Gara Arad aflată în plin proces de modernizare, secţia CFR Marfă nu funcţionează în oraşul nostru. Cel mai probabil, mare parte din cei 105 angajaţi care urmează să fie concediaţi la nivel regional sunt din oraşul nostru. Cei care rămân angajaţi în Arad vor fi relocaţi la Curtici”, ne-a informat Florin Matei, lider sindical. Activitatea de marfă va fi reluată în municipiul nostru odată cu finalizarea lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare de pe coridorul IV Paneuropean, lucrări programate a fi terminate în perioada 2013-2015. „Cu siguranţă, după finalizarea lucrărilor desfăşurate în prezent, Gara Arad va redeveni un important punct de lucru pentru CFR Marfă”, spune Matei.
Sindicatele încearcă din răsputeri să asigure o protecţie socială pentru angajaţii care vor fi disponibilizaţi, urmând ca acest lucru să fie negociat astăzi la Bucureşti.
În acest sens, o delegație a sindicaliștilor din Arad va purta discuții în cursul zilei de astăzi cu reprezentanți ai Ministerului Finanțelor și ai CFR pentru a căuta soluții care să mulțumească pe toată lumea. „Am vrea să fie asigurate până la 24 de salarii compensatorii în funcție de vechimea în companie. Salariile ar trebui să reprezinte salariul mediu net la nivel național”, ne spune sindicalistul Florin Matei. În plus, delegația arădeană va purta discuții și pe baza legii care se referă la concedierile colective. „Există o ordonanță a Guvernului care se referă la protecția socială și la concedierile colective în cadrul companiilor de stat. Dar am aflat că trebuie emisă o nouă ordonanță, în completare, care să vorbească despre protecția socială în cadrul companiilor feroviare. O anomalie legislativă, dar asta este. Vrem să ne asigurăm că și cei care vor fi concediați din CFR Marfă vor primi salarii compensatorii”, a punctat liderul sindical.
După privatizare
Se pare că procesul de concediere colectivă a fost stabilit în urma negocierilor dintre Grup Feroviar Român și Ministerul Transporturilor, negocieri în urma căruia CFR Marfă ar urma să fie privatizat. Pe lângă concedieri, angajații CFR Marfă mai primesc o lovitură: normele de lucru ale salariaților rămași vor fi reduse cu 20 la sută, procent cu care va scădea și salariile.
Citiți principiile noastre de moderare aici!