Problemele nădlăcanilor create de construcţia autostrăzii Nădlac-Arad par să îşi găsească rezolvare. După ce firmele care lucrează acolo au distrus culturile locuitorilor din Nădlac, intrând pe terenuri care nu fuseseră expropriate, dar fuseseră însămânţate de agricultori, autorităţile au reuşit să rezolve situaţia.
„Problema cu pricina a fost rezolvată de către cei de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, care au plătit pagubele produse de constructori şi contravaloarea exproprierilor”, a declarat Eusebiu Pistru, secretar de stat în Ministerul Turismului.
Nimic despre agricultură
În ceea ce priveşte o altă problemă semnalată în ziarul nostru, care se referă la agricultorii nădlăcani ce nu mai au acces la terenurile lor din cauza autostrăzii, Pistru spune că nu a ajuns nicio sesizare la minister.
„Dacă oamenii adună semnături pentru realizarea unei căi de acces spre terenurile agricole, problema ar putea fi rezolvată. Trebuie să se facă o sesizare la care să fie ataşate semnăturile, apoi, împreună cu o comisie de specialitate, vom putea analiza sesizarea. Oricum, nu putem vorbi despre realizarea unui pod, aceasta fiind o soluţie foarte costisitoare. În schimb, poate fi realizată o subtraversare. Această este o variantă care ar putea fi acceptată. Soluţia ar fi una mai ieftină, ţinând cont că se realizează din materiale prefabricate, se realizează uşor şi într-un timp scurt”, ne spune Pistru.
Şi în trecut
Aceste subtraversări au fost realizate şi pe centura ocolitoare în regim de autostradă a municipiului Arad, dar şi pe autostrada Arad-Timişoara, fiind declarate ca cele mai bune soluţii pentru deplasarea maşinilor şi utilajelor agricole spre terenuri.
Probleme mari
Nădlăcanii s-au confruntat cu o grămadă de probleme încă din primele zile ale deschiderii şantierului autostrăzii Nădlac-Arad. Muncitorii nu au ţinut cont de terenurile agricole care erau deja însămânţate cu grâu, şi au călcat culturile, distrugându-le. Apoi, spre sfârşitul anului 2011, nădlăcanii şi-au dat seama că autostrada le taie hotarul în două, iar la unele terenuri agricole se ajunge după câte un ocol de 20 de kilometri. Şi această problemă ar putea fi rezolvată dacă locuitorii Nădlacului vor face o sesizare către MT.
Citiți principiile noastre de moderare aici!