ARAD. La finalul ultimei şedinţe ordinare a Consiliului Local Municipal, Ovidiu Toma (USR) a adus în atenţie publică o problemă cu care în mod sigur se confruntă mulţi arădeni:
„Aș vrea să sesizez o nemulţumire legată de parcările rezidenţiale, de fapt lipsa locurilor de parcare pentru vizitatori. În toate zonele în care s-au construit, nu s-a ţinut cont că vor fi şi vizitatori în zonele respective. Ce aş propune: dacă se poate marca, un cod de culori, să identificăm 5-10 locuri în fiecare zonă, cu plată, pentru vizitatori.”
Primarul Călin Bibarţ a răspuns:
„Cunoaştem situaţia, dar întrebarea este cum îi departajezi. Gândiţi-vă la un cvartal în care oamenii se concurează între ei şi plătesc câteva sute de lei ca să-şi obţină un loc de parcare, că nu se ajung, şi noi lăsăm 10 locuri pentru vizitatori pe care le ocupă unul care n-a plătit de acolo şi el zice că e vizitator.”
Alesul USR a preluat ideea, precizând:
„Păi tocmai de aceea, că omul care nu plăteşte va fi obligat să-şi ia un loc plătit ca să nu plătească cu ora locurile pentru vizitatori. Deci, dacă am marca locurile pentru vizitatori, cu plată, omul care stă în zona respectivă şi nu şi-a cumpărat loc va fi obligat să-şi cumpere loc şi nu va plăti 2 lei/oră, ci va plăti 150 de lei/lună pentru că e mai avantajos pentru el. Am elibera şi locurile pentru vizitatori, nu ar mai fi maşini împrăştiate şi parcate pe oriunde…”
„Deci propuneţi ca locurile de vizitatori să fie cu plată, la tariful orar” – a încercat să sintetizeze primarul.
Ovidiu Toma a confirmat. Călin Bibarţ a continuat:
„Ce facem într-o zonă în care este o solicitare mai mare de locuri de parcare rezidenţiale decât permite spaţiul?”
„Eu mă gândeam şi la parcarea eajată, unde sunt ocupate cam 30-50% din locurile de la nivelul de sus; s-ar putea găsi şi acolo o variantă…” – a opinat alesul USR.
În acest moment al discuţiei a intervenit Cosmin Buruc, consilier local PSD pentru a atenţiona asupra următorului fapt:
„Problema stabilirii unui număr de 2-3 locuri de parcare e cine le verifică. Costurile cu un personal de la Recons care să verifice locurile acelea sunt şanse să depăşească costurile încasărilor pe locurile respective.”
A urmat la cuvânt Liliana Florea, director al Direcţiei Edilitare din cadrul Primăriei:
„Pe lângă asta, pe proiectul de parcări inteligente, noi punem bariere la fast-parkuri, deci la parcările etajate, deci n-o să se poată intra în fast-park decât cu cartelă. Locurile de vizitatori nu se pot ocupa cu cartelă, că n-au cum…”
Ovidiu Toma a insistat:
„Dacă se pune cartelă, bănuiesc că nu s-a luat în calcul şi o plată cu tichet; ar fi o investiţie mai mare să fie şi un automat de plată. Dar se pot găsi împrejur locuri care se pot aloca…”
„De acord cu ce ziceţi – a replicat primarul Călin Bibarţ –, numai că ajungem la problema pe care o sesizează colegul de la PSD; pentru că cineva trebuie să verifice, că nu ai camere de supraveghere… Dacă pe o stradă faci locuri de vizitatori care trebuie să fie plătite la tarif… în Arad, în momentul de faţă, locurile se plătesc până la ora 17 şi în weekend deloc. Înseamnă că acolo vei spune: OK, să plătească şi după ora 17 pe zona respectivă. Cum îl verifici? Înseamnă că trebuie să-ţi iei nişte oameni care să umble pe acolo în schimbul doi de muncă. Plăteşti mai mult salarii decât încasezi din locurile de parcare. Ştim subiectul. Eu sunt dispus să găsim – dacă există – o soluţie; să găsim şi locuri de vizitatori, dar să fie o soluţie viabilă.”
Ovidiu Toma a preluat sintagma edilului şi a punctat:
„<Soluţie viabilă>… Acum, să mergem tot timpul pe profit… Ar trebui să mergem şi pe satisfacţia oamenilor…”
Nici că s-a lăsat edilul:
„Eu sunt de acord 100%, numai că cineva tot plăteşte. Adică plătesc toţi ceilalţi. Ne-am învăţat ca, din bugetul local, toţi ceilalţi să tot plătească. Căldura o plătesc cei mulţi pentru câţiva, la fel şi la transportul public – gratuităţi, dacă se poate, pentru toată lumea… De acord, dar pe buget se resimte.”
Alesul USR a conchis:
„Dar cred că putem găsi soluţii în ideea în care amenzile pentru maşinile vizitatorilor parcate pe unde apucă, nu rezolvă cauza-problemă.”
Primarul Bibarţ a confirmat:
„Principiul e corect. Dacă găsim o soluţie pragmatică de implementat, de acord 100%. Deşi noi vrem să promovăm tramvaiul şi bicicleta şi autobuzul electric…”
Trimite articolul
XCe nebunie de oraș! Ce aleși contradictorii! Ce ne facem, arădeni?
-
cum ce ne facem?
votam mereu aceeasi politicieni si rezultatul il vedem !-
Chestia e ca nu s-a iesit la vot sa fie votati altii…. iar acum marii ,,patrioti revolutionari” se plang ca a iestit din nou acelasi.
-
-
Ne intrebam ca prostii pe net, ca doar de atata suntem in stare.
Nu vă mai satură Dumnezeu !
-
Nici pe voi pomanagiii cu burta lipita de volan.
Mi se pare un abuz incredibil ca pe un spațiu public, asfaltat și gestionat din bani publici, primăria să acorde dreptul de exploatare unei firme private. Aș putea înțelege acest lucru în zonele comerciale, în centru, etc., dar în zonele rezidențiale este inacceptabil.
-
Foarte bine punctat
-
Recons nu este o firma privata, actionar UNIC la Recons este Primaria Arad, dar daca nu ai habar nu e mai bine sa nu te bagi?
-
Ești sigur? Societate RECOMS este un SA ci in anul in care sa înființat aduca 1996 ar fi trebuit sa are minim 5 asociați.
-
Bani, bani si doar bani vreti. Insa Aradul este o gluma in comparatie cu resedintele de judet de langa noi.
-
Acolo se cer si mai multi bani, bani, bani… si nu cred ca ti-ar placea.
Vioua va place doar sa aveti, dar sa nu si platiti pentru asta: Moca, Moca, Moca, si pretentii si comentarii cat incape.
Niciunde in lumea asta normala, nu parchezi moca, doar voi vreti totul la botul calului si moca, mai circulati in lume, poate va si civilizati ca sunteti niste inapoiati.
-
E pe dracu. Parere de om care n-a parasit Aradul de multi ani.
in fiecare cartier se pot face parcari supraterane cu plata ca teren este
conditia este sa se vrea asa ceva
-
S-au facut parcari etajate supraterane si nu le folosesc ca se parcheaza gratis pe strada. Crezi ca cele subterane vor fi pline? esti naiv.
Aradeasnului ii place MOCA, gratis, sa aibe toate facilitatile dar sa nu plateasca ca el este ”platitor de taxe si impozite”, si asta presupune in mintea lui sa aibe totul gratis
Singura soluție, bineînțeles UTOPICĂ, Bolojan in locul lui bibarț.
Oameni mici cu functii mari!
Tramvaiele circula in weekend dupa ora 18:30 din ora in ora,autobuzele ,la randul lor ,circula mai mult decat rar,zone uriase ale orasului sunt neacoperite sau acoperite mizerabil de liniile de transport,biciclete nu exista si,oricum,pe ploaie,zapada sau frig nu ar fi folosite.D-l primar Bibart vorbeste ,din ce vad,ciudatenii….Si e jenant pentru domnia sa ca o face astfel.
-
Exista, taxi, Bold, Uber, trotinete sau mersul pe jos, dar na, e greu cand vrei sa te deplasezi sau sa parchezi gratis si nu-ti iese, nu?
O PROPUNERE concretă, pragmatică, ați avea?…. Că la criticat sunteți campioni!
-
Când vom fi Primari, vom avea!
Până atunci, avem pretenția ca Primarul și cei din jurul său, să-și facă treaba pt care s-au angajat și sunt plătiți consistent !Ce-ai zice dacă mecanicul pe care l-ai plătit, nu ți-ar repara mașina corespunzător, iar când l-ai critica, ți-ar răspunde obraznic, “să ți-o repari singur dacă ești așa de deștept”, uitând că EL A FOST DEJA PLĂTIT ca să-și facă treaba corect ?!
Cam la fel și cu criticarea Primarului…
-
Comentariul lui Ovi a dat SAH-MAT administratiei locale si centrale si arata ca sunt inca oameni care gandesc si inca totusi mai exista o speranta ca societatea romaneasca , tara Romania se va schimba ,RESPECT Ovi , PUNCT!
-
Discutia nu are nici valoarea unui teatru de amatori. Pe nimeni dintre edilii sefi ai Aradului nu intereseaza ce vor aradenii. Au fost alesi,sunt cu sacii in caruta pentru cel putin inca patru ani,se vor imbogati,atat ei cat si nevestele lor,care au,si cu asta gata.Noapte buna,Arad !
Propun eliminarea tuturor taxelor pentru parcare în Arad.
-
Ce idee geniala – numa bine ne putem ineca de tot intre masini. Facem tot orasul o mare parcare, ca voi astia nascuti in masina sa fiti fericiti.
De ce nu cititi cu atentie si nu analizati punctul de vedere extrem de competent promovat de extrem de competentul primar din padure ?? Cei care vin in vizita,sa faca bine sa vina cu autobusul,cu bicicleta sau tramvaiul Ce este greu de priceput ?
precum haiducii ! în zona Terapark Kaufland-Lidl-Altex.. cât timp ne mai lasă ../
-
cat timp te mai lasa MOCA? nu? pai acolo daca tu ai detine complexul, ai lasa gratis noaptea? din marinimia sufletului tau? ai percepe taxa, ceea ce probabil sa va intampla in viitor, caci, daca ai masina, platesti oriunde sa o parchezi, daca nu-ti permiti, circuli cu tramvaiul, bicicleta, trotineta sau pe jos, sau combinat, nu o sa mori.
Ar trebui ca vizitator să parcăm în fața primăriei, la Recons înăuntru sau la Falcă pe terenuri. Sau la Kauflanduri facute pe terenurile sportive