Nici o şansă să circulăm pe
autostradă, de la
Arad la Budapesta,
în 2012. Nu pentru că vecinii noştri
maghiari nu s-ar ţine de cuvânt şi ar
finaliza autostrada până la
Nădlac peste doi ani, ci pentru
că autorităţile române nu au
demarat încă nici măcar procedurile de
licitaţie pentru tronsonul de autostradă
Arad – Nădlac.
Ungurii au ajuns, deja, în apropiere de
graniţa română. În august, vor
finaliza cei 24,9 km de autostradă între
Szeged şi Mako, tronson care va
fi predat autorităţilor maghiare pe 31 august
2010. Lucrările au început aici în
2008. În 2012, maghiarii şi-au propus
să inaugureze şi ultimii 23 de kilometri din
autostrada care îi leagă de România,
tronsonul Mako–
Nădlac.
De cealaltă parte, însă, despre
licitaţia pentru proiectant şi constructor la
autostradaArad – Nădlac
se tot vorbeşte, de luni bune, dar nimeni nu a
făcut până acum anunţul oficial de
lansare.
În 2009?
Pe site-ul Companiei Naţionale de
Autostrăzi şi Drumuri
Naţionale, la capitolul autostrăzi,
neactualizat se pare de mult, să precizează
faptul că lucrările sunt programate să
înceapă în trimestrul III din 2009! De
la startul lucrărilor, care conform
declaraţiilor oficiale ar trebui să
înceapă în acest an, sunt necesare,
potrivit calculelor iniţiale, 36 de luni.
Adică trei ani pentru finalizarea a 38,8 kilometri
de autostradă care să lege
Aradul de
Nădlac, valoarea estimată a
proiectului fiind de 148 de milioane de euro, bani ce
ar trebui luaţi din Fondul de Coeziune şi de
la Guvern.
Fără bani
În acest an, însă, se pare că
în buget nu sunt prevăzuţi
bani pentru acest
tronson de
autostradă. În plus,
deşi lucrarea nu ar trebui să fie una grea (e
vorba de un drum drept cu doar 12 pasaje şi
două poduri) deja şi-a trecut în cont
întârzieri cu lunile.
JA-A.B.D.
Citiți principiile noastre de moderare aici!