ARAD. 12 proiecte de hotărâre s-au aflat pe ordinea de zi a şedinţei extraordinare a Consiliului Local Municipal, două dintre acestea constituind de fapt motivul convocării CLM. E vorba de proiectul de hotărâre „privind modificarea HCLM 192/2017 privind Regulamentul de desfășurare a activităților comerciale și al piețelor în municipiul Arad, cu modificările și completările ulterioare și a HCLM 235/2020 privind aprobarea unor măsuri pentru transformarea unor străzi din municipiul Arad în zone pietonale, cu modificările și completările ulterioare” şi de proiectul de hotărâre „privind aprobarea constituirii unui parteneriat între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA, Municipiul Oradea, Municipiul Arad, Judeţul Arad și Județul Bihor, în vederea implementării proiectului de infrastructură <Drum expres Oradea -Arad>”.
Justificarea convocării
„Am avut ca urgență prelungirea termenului până la care puteau funcționa terasele şi să avem străzile pietonale. S-a convenit asupra datei de 31 decembrie ca să închidem anul calendaristic și pentru anul viitor vom gândi un regulament… să vedem ce zic şi consilierii… eu mă gândesc ca tot anul să fie deschise și terasele, iar străzile pietonale să funcţioneze în regim de străzi pietonale tot anul. Apoi… unul dintre cele mai mari proiecte la care aderăm și noi în parteneriat cu CJ Arad, CJ Bihor și Primăria Oradea este cel de a prelua o parte din munca pe care o făceau cei de la Ministerul Transporturilor și CNAIR și de a face noi toate demersurile în ceea ce privește drumul expres Arad-Oradea, fiind dispuși să finanțăm împreună cu partenerii noștri, în prima fază, refacerea studiului de fezabilitate, iar banii să-i primim ulterior de la minister, fie din fonduri europene, fie din cele ale Guvernului. Suntem interesați de acest lucru pentru că dorim ca acest drum expres să facă legătura cu actuala autostradă și practic să devină o centură a cartierului Gai, iar actualul drum care trece pe acolo și are regim de centură să devină o simplă stradă din oraș fără trafic greu și aglomerație” – a explicat primarul Călin Bibarț.
Cele două proiecte de hotărâre – asemeni tuturor celorlalte aflate pe ordinea de zi – au fost aprobate, în unanimitate de aleşii locali municipali.
Proiect retras
Tot cu unanimitate a fost aprobată şi scoaterea de pe ordinea de zi a proiectului de hotărâre „privind aprobarea modificării tarifului de operare a Stației de Compostare în Tunel Arad, prin încheierea unui Act Adițional la Contractul nr.908/2018 de delegare prin concesiune a gestiunii activităților componente de operare a stațiilor care fac parte din Sistemul Integrat de Management al Deșeurilor (SMID) de la nivelul județului Arad, după cum urmează: Operarea Staţiei de Compostare (activităţi de compostare a deşeurilor biodegradabile) în tunel, judeţul Arad şi transportul reziduurilor rezultate către depozitul conform existent, din judeţul Arad”.
Propunerea scoaterii de pe ordinea de zi a venit din partea consilierului liberal Sergiu Bîlcea, după mai multe discuţii care au avut loc pe temă, în şedinţa comisiilor reunite. „A fost prima şedinţă lucrativă a Consiliului Local. Sunt foarte mulţi consilieri noi, foarte multe întrebări mai mult sau mai puţin pertinente şi am considerat că, pentru o astfel de decizie, este nevoie ca toate informaţiile din partea funcţionarilor, a aparatului Primăriei să vină mai devreme şi o dezbatere reală în comisii şi în plen să fie făcută înainte de luarea deciziei finale” – a explicat Sergiu Bîlcea motivele propunerii de retragere a proiectului de hotărâre.
Observator printre aleşi. Chestiuni tehnice, discuţii, mesaje de alarmare…
Trimite articolul
Xstrazi pietonale ? Despre ce vorbim ? Oare asa face si Timisoara si Oradea care chiar are strazi pietonale ?
Si cu pasajul peste inia ferata din Micalaca ce se mai aude prin P.E.?????inginerul de drumuri Falca Gh.nu ne spune nimic.