Imediat au venit și observațiile consilierilor județeni ai USR PLUS privind „soluțiile constructive nepotrivite, alese de CJA”.
„Astfel de drumuri trebuiau proiectate ținând cont de frecvența traficului, de faptul că transportatorii depășesc deseori tonajul legal și de nivelul (ridicat) al pânzei freatice din zonă, iar varianta constructivă propusă în ședință nu este deloc adaptată”, transmite USR PLUS.
„Varianta propusă de autorități este potrivită drumurilor comunale, străzilor, adică arterelor cu trafic redus. Structura rutieră pe care CJ dorește să o pună în operă nu va avea o durabilitate suficientă, de aceea am propus suplimentarea ei cu un strat de balast stabilizat cu ciment, formând astfel o structură rutieră mixtă.
Soluția este folosită în județele învecinate și are avantajul de a dubla, practic, rezistența și durata de exploatare a drumului, plus că reduce semnificativ costurile de întreținere și reparații pe termen mediu și lung. Cu costuri suplimentare de până în 10% mai mult, drumul poate fi folosit 20 de ani, în loc de 10, așa cum dorește Consiliul Județean.
Aparatului administrativ al CJA și proiectantul au respins ferm propunerea noastră, motivațiile ținând de costuri și de „tehnologiile avansate” necesare pentru realizarea variantei noastre, tehnologii care, susțin ei, nu sunt accesibile tuturor constructorilor. Balastul stabilizat este un amestec de balast cu ciment, așternut apoi peste patul drumului, chiar și cu roaba și cu lopata, dacă constructorii selectați de Consiliul Județean nu dispun de tehnologii ceva mai noi. Soluția constructivă propusă de noi este folosită curent în județul Timiș, de exemplu, și iată, totodată, și dovada că există constructori care o pot executa.
Deși cu 10% costuri suplimentare puteam avea un drum mai rezistent, cu o durată de viață și perioadă de garanție duble față de cea a soluției votate, este evident că Consiliul Județean Arad dorește cantitate, și nu calitate atunci când vine vorba de drumuri. Asta este ceea ce trebuie să aibă în minte șoferii care conduc și înjură pe drumurile din județul nostru”, declară Samuel Luca, consilier județean USR PLUS.
Trimite articolul
XDa foarte corect – situația dar nu înseamnă că se face totul printr-un demers politic este un lucru care nu se ține cont în discuții de calitate și de exploatare păi despre ce vorbim aicea dacă toate chestiile astea par la ziar noi nu mai avem ce să consultăm suntem mulți oameni săraci care citim acest ziar în care să ne aducă și nouă o știre pentru cel puțin folosirea noastră nu se poate așa ceva tot timpul se discută lucruri care nu sunt legat de o structură socială în care noi trebuie să putem să supraviețuim în România aicea vreau să ajung pentru noi românii există un șansă măcar un autobuz electric să circule
Samuele, Samuele
Ce vă plac moi scaunele. . .
Dar totusi nu inteleg ce caute MAESTRUL FRITZ in poza articolului el care nu face nimic pentru Timisoara de unde si numele de DONIMIC sa de a sfaturi pentru ARAD????
BAI INCOMPETENȚILOR DE LA CJA.. Faceți și voi ceva cu Județu asta ca am ajuns ultima roată la căruță.. La toate drumurile unde scrie ca intri în Județu Arad parca intri în lume 3.Deja lumea din ARAD ii sătulă de atât incompetenta și de Lucrări făcute a Napoda cu firme de partid.. JOS INCOMPETENȚI DIN FUNCTI PUBLICE..
Din reparatiile multe si complexe se face para’ndaratul, domnule consilier . Dar sunt singur ca stiti asta. Am fost de nenumarate ori pe drumul Curtici – Santana. De nou a rezistat cam un an, dupa ce a fost taiata panglica de celebrul puscarias Iotcu, bun amic cu falca si compania. Dupa aia au urmat nenumarate reparatii, plombari ,etc, fiecare bugetata anual. E simplu. Un drum prost facut de nou e vaca de muls pentru cei de la CJA. Nu va asteptati la drumuri bune pentru ca ar insemna ca Cionca si Bilcea sa se saboteze singuri.