Se ştie că Primăria Arad organizează o licitaţie pentru achiziţia de tramvaie. Referitor la acest lucru, am vrea să clarificaţi câteva probleme legate de această licitaţie.
Valer Blidar: Noi am achiziţionat în anul 2010 o licenţă de fabricaţie pentru tramvaie de la Siemens, am construit prototipurile pentru ambele ecartamente, care sunt deja omologate în UE şi suntem capabili să concurăm pe oricare piaţă din lume. Sunt surprins de atacurile la adresa noastră venite din România, din partea unora care-şi spun români.
Punctual, ştim că aţi pierdut două licitaţii, una la Cluj şi alta la Sofia. Care au fost motivele?
V.B: La Cluj presa locală ne-a făcut praf. Acolo, o aşa-zisă ziaristă a ajuns purtător de cuvânt la Primărie, iar soţul ei a fost aranjorul afacerii cu PESA. Primarul interimar de acolo a jucat rolul principal, în sensul că a a afirmat pe toate posturile locale şi centrale de televiziune că tramvaiul Imperio este mai scump cu jumătate de milion de euro- ceea ce era o mare minciună. Susţinea că pentru tramvaiul polonez nu se plăteşte TVA, iar pentru cel din Arad se achită şi, de aici diferenţa de preţ, deşi TVA-ul se achită în ambele cazuri. Acolo se derulează o anchetă penală pe această temă, care cred că va scoate adevărul la iveală. Aşa cum dumneavoastră cunoaşteţi scandalul de la Szeged referitor la tramvaiele PESA…
Da, am scris despre el…
V.B: Aceleaşi probleme le-au avut şi cei de la Cluj, doar că ei suferă în tăcere şi nu spun nimic. La Sofia am fost eliminaţi abuziv pentru că tramvaiele noastre nu circulă nicăieri, deşi aveam referinţe de la Siemens, plus omologare UE. După această teorie nu poate exista niciodată un început. Aici am sesizat Comisia Europeană pentru Concurenţă.
Ce probleme credeţi că are tramvaiul Imperio de care se feresc achizitorii?
V.B: Tramvaiul Imperio este făcut sub licenţă Siemens şi împreună cu acesta. Concurenţa este panicată de acest tramvai şi face tot ce îi stă în putere să ne stopeze apariţia fiindcă ştie ce urmează.Tramvaiul nostru, cu aceeaşi structură, cu aceleaşi boghiuri şi comandă circulă în Europa în peste 800 de exemplare. Aşa cum trenul Săgeata Albastră este identic cu cel fabricat în Germania, tot aşa şi tramvaiul Imperio este la aceleaşi standarde. Din păcate, doar românii ne critică. Nu am auzit de niciun străin sau concurenţă să critice în vreun fel tramvaiul Imperio. Răutatea şi corupţia sunt factorii care vor să ne îngroape.
Se spune că licitaţia de la Arad este cu dedicaţie – care este temeiul acestor afirmaţii?
V.B.Şantajul.
La Varşovia s-a anunţat o licitaţie, participaţi?
V.B.Despre aceasta se poate spune că este cu dedicaţie. În Caietul de sarcini este prevăzut un tramvai care să aibă toate caracteristicile tehnice identice cu tramvaiul firmei poloneze, iar boghiurile cu osii- şi singurul fabricant european care mai face boghiuri cu osii este PESA – sunt depăşite şi nu permit realizarea podelei la acelaşi nivel pe toată lungimea tramvaiului. Dar, toate ţările îşi protejează industriile, cu excepţia noastră – a românilor. Un român nu ar trebui să critice un produs românesc nici atunci când acesta ar merita să fie criticat.
Se spune că Primarul a anunţat că va cumpăra tramvaiele de la Astra.
V.B. Poveşti. Primarul a apreciat că în Arad a apărut încă o industrie. Restul este folclor şi inepţii debitate de unii.
În ultimul timp sunteţi ţinta unor atacuri în presa locală?
V.B. Am văzut şi nu mă întreb ce autoritate are acel cineva să-mi analizeze calităţile şi activitatea, mă întreb doar din ce părinţi se trage. Eu ştiu că nu există copii buni sau copii răi, decât părinţi care ştiu să şi-i educe şi care nu ştiu. Dacă copilul meu ar fi aruncat cu noroi în acel tată – la care mă refer, fără nicio probă, doar pentru a-i terfeli imaginea, eu l-aş fi renegat ca pe o ruşine a familiei. Dar, asta aş fi făcut eu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!