Vorbim acum despre proiectul privind aprobarea documentației tehnico – economice și a indicatorilor tehnico – economici ai obiectivului de investiție Actualizare SF – Reabilitarea sistemului de canalizare pluvială Micălaca 300 – SP 5. O actualizare care are la bază un raport al Direcției Tehnice, Serviciul Investiţii, înregistrat pe 17.06.2020, adică după o altă ploaie mai serioasă care a inundat cartierul în zona pasajului și pe Titulescu.
Consilierii sunt chemați să aprobe în această săptămână Scenariul 1 din acest proiect, cu caracteristicile și indicatorii tehnico – economici aferenți, dar și faptul că finanţarea obiectivului de investiţie se va asigura din fonduri ale bugetului general şi alte surse.
Reabilitarea sistemului de canalizare pluvială Micălaca 300 SP 5, în faza aceasta, de actualizare, ar costa 4.131.106,05 de lei (inclusiv TVA) și ar viza canalizarea pluvială de pe B-dul Titulescu, în lungime de 631 ml, canalizarea pluvială de pe Cetinei, lungă de 491 ml, și reabilitarea stației de pompare SP5. De cât timp ar fi nevoie pentru ca Micălaca 300 să nu mai fie catalogată drept Veneția? 12 luni, se arată în proiect. Când vor începe lucrările? Sigur nu acum, în condițiile în care acum se vorbește doar de actualizarea unui studiu de fezabilitate!
În raportul care însoțește proiectul se vorbește, ce-i drept, de „necesitatea și oportunitatea lucrării de reabilitare a sistemului de canalizare pluvială existent”, de „vulnerabilitatea la ploi torențiale a zonei Micălaca 300, cauzată fie de diametrele colectoarelor existente, fie de lipsa acestora pe traseul cuprins între pasajul de pe str. Voinicilor și pasajul rutier existent pe B-dul N. Titulescu”, despre„cotele terenului din zona menționată, cu minim în dreptul societății GEMI CENTER, care duc la acumularea apei pluviale și stagnarea ei pe partea carosabilă”. Tot aici se mai aratăcă „circulația se desfășoară greu, ceea ce produce disconfort și lipsă de siguranță locuitorilor din zonă și celor aflați în tranzit. În plus, există probleme în funcționarea colectorului existent pe str. Cetinei și în continuare pe str. N. Titulescu și str. Dr. Cornel Radu, ceea ce necesită intervenții destul de dese ale operatorului local pentru decolmatare”.
Și tot în același raport se menționează o chestiune pe care de curând am aflat-o și noi deși eram siguri că situația stă altfel după investițiile de milioane deja făcute în zonă: „O altă problemă majoră se referă la funcționarea stației de pompare existente SP5, datorită faptului că pompele care operează în prezent sunt uzate fizic, moral și mari consumatoare de energie, necesitând înlocuirea cu agregate de pompare performante”.
Scenariul 1
În proiectul de acum sunt indicate două scenarii pentru rezolvarea problemelor, dar, cum încă de acolo se merge pe scenariul 1, nu are sens să-l mai amintim pe cel de al doilea, mai scump și mai nepotrivit din punct de vedere tehnic.
Scenariul 1 vorbește de cămine de vizitare, de guri de scurgere cu sifon şi depozit de o cameră cu grătar, pentru reţinerea eventualelor corpuri aflate în suspensie, de conducte de refulare, de un separator de nămol și hidrocarburi, de reabilitarea staţie de pompare existentă SP5 prin înlocuirea pompelor existente cu pompe performante, de înlocuirea instalațiilor hidraulice interioare etc. Tot aici se mai amintește de pildă că toate subtraversările liniilor de tramvai se vor realiza în varianta foraj orizontal cu introducerea concomitentă a tubului de protecţie, la o adâncime de minimum 1,50 metri faţă de generatoarea superioară a acestuia.
În bucla tramvaielor
Potrivit scenariului preferat de Primărie, staţia de pompare proiectată se propune a fi dispusă în bucla de întoarcere a tramvaielor de pe B-dul N.Titulescu.
Trimite articolul
XAvem mostenirea lasat de ani de aur si de marete realizari a primarului Falca, sub directa coordonare a acelorasi directori de la Apa – Canal, orasul Arad bataia de joc a tuturor care au fost si vor veni. Asa e cand faci din bani publici si nu raspunde nimeni pt nimic, o mana spala pe alta.
NU…. NU APROBATI PROIECTUL…
NU E BUN DE NIMIC….
Nu foloseste la nimic sa schimbati pompele si alte cele… altfel trebuie gandita drenarea apei de sub viaduct…
Hai, puneti-va mintea la contributie si ganditi altfel sistemul de drenare a apei din zonele respective, cu bani mult…. enorm de mult mai putini….
Aveti curaj? Aveti tupeu? Aveti sange in instalatie? Aveti minte in cap?
Ceva imi miroase a…. fonduri pentru studiile de fezabilitate!!!
Din nou si din nou, studii de fezabilitate, bani tocati pe apa sambetei cu rezultate vizibile la fiecare ploaie!
Asta e conducerea galbejita si abonatii lor.
-
Nebunule Chesa, cat este indemnizatia de postac la ciumati?
Aici nu e de vina USR nici PSD……aici de 16 ani e doar PNL și în fiecare are este același problema….. Nici măcar acum ca e anul electoral nu aveți de gând sa faceți ceva……. unde sunt membri PNL ce ne împart pliante și găleți …..sa vina sa bea apa….in septembrie o sa fiți toți lângă Cionca și Bilcea urlând…. Am învins Raul!!!!!
CHIAR la cati bani au bagat aici chiar nu au un inginer capabil sa rezolve problema…?sau toti sunt numiti politic habarnisti ….!
-
Acel pasaj e o vacă de muls pe placul “mulgătorilor” aflați la cârma comunei Arad , de ce crezi că nu se iau masuri ferme de remediere a problemei … Azi dăm 1 mil de euro pt studiu de fezabilitate , mâine dăm două să schimbăm ceva pompe , poimâine dăm 5 că trebuie și săpat și tot așa de ani de zile iar la fiecare ploaie mai serioasă dau din umeri și uite așa istoria se repetă cu un nou studiu de fezabilitate , alte pompe , alți bani aruncați pe apa sâmbetei , pardon de ploaie …
aloo…partidul HNA (habar nu am)…cumparati dracului o pompa din olanda ca aia stau sub apa si nu au asa inundatii….e a N-a oara cand tot aceasi problema apare….chiar atat de INAPTI sunteti???!!