ARAD. Greu, foarte greu, lucrurile se pun în mişcare pe drumul Arad-Şiria-Pâncota-Buteni, modernizare care va fi finanţată din fonduri europene nerambursabile. Conducerea Consiliului Judeţean Arad a organizat o conferinţă de presă în cadrul căreia a fost semnat contractul pentru lucrările care se vor desfăşura pe tronsonul Pâncota-Buteni. Licitaţia a fost câştigată de o asociere de firme a cărei lider este DSE Consulting, iar lucrările ar urma să înceapă, efectiv, la data de 1 octombrie. „După 1.023 de zile de la depunerea proiectului, am ajuns la momentul la care semnăm contractul. Trei ani, atât a durat birocraţia. Instituţiile statului ne-au împiedicat să demarăm mai repede acest proiect. Anunţul de licitaţie ne-a fost respins de trei ori. Totuşi, acum semnăm contractul de execuţie pentru tronsonul Pâncota-Buteni”, a spus Iustin Cionca, preşedintele Consiliului Judeţean Arad.
„Acest tronson completează alte investiţii pe care le-am realizat deja, dar şi proiecte care urmează să fie începute. Prioritatea noastră a fost modernizarea drumurilor judeţene, iar Arad-Şiria-Pâncota-Buteni este proiectul nostru principal. Pe segmentul Pâncota-Buteni situaţia este clară, se începe lucrul. În ceea ce priveşte tronsonul Arad-Şiria-Pâncota, dacă nu avem contestaţii, am putea semna contractul săptămâna viitoare”, a menţionat şi Sergiu Bîlcea, vicepreşedintele CJA. Celălalt vice al judeţului, Răzvan Cadar, a declarat că „este un moment important pentru noi. Aproximativ 20.000 de locuitori din localităţile străbătute de acest drum vor beneficia de investiţie. Iar zona ar putea deveni una turistică după modernizarea şoselei, este foarte frumoasă”.
Şi datele
Segmentul de drum Pâncota-Buteni are o lungime de 31,3 kilometri. La licitaţia organizată pentru modernizarea lui a participat o singură firmă, respectiv DSE Consulting, care a venit cu o ofertă declarată eligibilă. Drept urmare, firma a fost anunţată drept câştigătoarea licitaţiei. Modernizarea drumului Pâncota-Buteni va costa 40 de milioane de lei, plus TVA, banii urmând să vină de la Uniunea Europeană, în cadrul POR 2014-2020. Termenul de finalizare al proiectului este decembrie 2020. „Noi sperăm ca proiectul să fie gata mai repede. În ceea ce priveşte lucrările care urmează să fie executate aici, muncitorii vor ataca toate fronturile: fundaţia drumului, acostamente, terasamente, şanţuri, partea carosabilă. Practic, la final, între Pâncota şi Buteni vom avea un drum nou-nouţ”, a anunţat Bîlcea. Trebuie menţionat că şoseaua care va intra în modernizare nu a mai fost refăcută din anii ‘60.
Pragmatic
Prezent la conferinţa de presă, Emilian Dinescu, reprezentantul firmei DSE Consulting a fost foarte pragmatic şi a vorbit despre lucrările ce urmează să fie realizate: „Am licitat pentru un tronson de drum pe care trebuie să îl fac. La noi nu se pune bază pe discursuri sau declaraţii. Nu vreau să vorbesc mult, vreau să îmi fac treaba”.
Trimite articolul
Xsegmentul arad -siria este oglinda neputintei administratiei falconiste,balcea sergiu cufundat in minciuni se vede primar la miezul noptii, regurgitand baloanele servite de faraon.
Cine v-a impiedicat sa nu depuneti proiectul conform legislatiei actuale?De ce in judetele limitrofe s-au facut drumuri,pasaje si alte obiective,nu in aceiasi tara traim?Sunteti incompetenti si mincinosi politrucilor!
Sa faca lobby si pentru ramura sudica a Coridorului IV feroviar. Mai 1 an si 3 luni – daca nu incep lucrarile pierdem finantarea europeana de 85%. (Arad-Timisoara-Lugoj-Caransebes-B.Herculane-Orsova-Drobeta-Craiova-Calafat).
Doamne ajuta ! Gata, haideti la treaba !