BUCUREŞTI. 8,77 de miliarde de lei este valoarea contractului semnat de CFR SA în cadrul Programului Naţional de Redresare și Reziliență, banii urmând să fie folosiţi pentru dublarea şi modernizarea liniei ferate de la Arad şi până la Caransebeş. Acesta este, de altfel, cel mai mare contract pe care CFR SA l-a prins pe PNRR, documentul fiind semnat chiar luni dimineaţă de către ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, şi de către directorul general al CFR SA, Ion Simu Alexandru.
“Este cel mai important contract de finanțare din PNRR, un obiectiv prioritar pentru compania noastră, deoarece ne dorim ca infrastructura feroviară din zona de vest a țării să se alinieze standardelor europene de transport și să ofere călătorilor, care optează pentru transportul feroviar, atât pe distanțe lungi, cât și pe distanțe scurte, condiții moderne de călătorie, și aici ne referim la o infrastructură care va permite o viteză maximă de circulație de 160 km/h, stații moderne, servicii publice de calitate pentru călători, facilități sigure de tranzitare sau staționare în zonele publice, inclusiv amenajarea zonelor de acces și de deplasare pentru persoanele cu dizabilități. Modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad va contribui cu siguranță nu doar la creșterea economică națională, dar și la cea locală, deoarece prin acest obiectiv vom asigura o conexiune feroviară modernă între localitățile adiacente acestui tronson de cale ferată și rețeaua națională, a declarat Ion Simu Alexandru.
Licitaţii încheiate
Chiar la finele săptămânii trecute, CFR SA a anunţat finalizarea licitaţiilor pentru toate cele patru loturi, în câte a fost împărţită lucrarea. Astfel, există constructori pe toate segmentele căii ferate care urmează să fie modernizată.
“Precizăm totodată, faptul că, prin modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad, primul obiectiv feroviar cu finanțare asigurată în cadrul PNRR, în valoare de 8,77 miliarde lei, CFR SA va contribui în mod direct la dezvoltarea infrastructurii și suprastructurii feroviare din vestul țării, prin lucrări de specialitate complexe, care vor fi executate pe toate cele 4 loturi ale traseului, printre care amintim: dublarea liniei de cale ferată pe toată lungimea traseului; refacerea infrastructurii liniilor și corectarea traseului pentru atingerea vitezei de circulație de 160 km/h; modernizarea clădirilor de călători; construirea de pasarele pietonale și adaptarea nivelului peroanelor la standardele europene; înfiintarea de halte de călători în zonele urbane, pentru accesul direct la rețeaua feroviară de transport; desființarea sau transformarea trecerilor la nivel în pasaje denivelate; lucrări specifice de exploatare feroviară, prin construirea a două clădiri de mentenanță, un centru regional de management al traficului și sistem ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM -R)”, au mai transmis reprezentanţii CFR.
Trimite articolul
Xpe cand cea catre tara moilor
facet paralela linia brad anii 59 silinia brad 2022
poate se mai face ceva