Controalele efectuate de funcţionarii serviciului de specialitate al primăriei, potrivit legislaţiei în vigoare, provoacă nemulţumiri în rândul administratorilor de bloc. Nu din cauza controlului propriu-zis, ci din cauză că administratorii sunt chemaţi la Primărie cu tot cu stiva de documente ale Asociaţiei de proprietari de care se ocupă.
Cu valiza de acte
În cadrul unei întâlniri cu administratorii de bloc, reprezentanţii Primăriei Municipiului au luat cunoştinţă de o serie de probleme privind colaborarea asociaţiilor cu administraţia locală.
„Semnalăm relaţionarea dificilă între asociaţiile de proprietari şi Compartimentul de specialitate din Primărie care trebuie să ne îndrume. Controalele pe care acest compartiment prin lege trebuie să le deruleze sunt desfăşurate pe Primărie, nu la asociaţii, forţând aceste asociaţii să se prezinte cu plase şi valize cu actele la control. Noţiunea este prost înţeleasă. Prin această modalitate practicată, se rup de cunoaşterea realităţilor din asociaţii, care de multe ori nu sunt îndrumate corect şi în spiritul legii. Avem multe sesizări în acest sens”, a precizat Vasile Arion, vicepreşedintele Uniunii Locale a Asociaţiilor Locative Arad, în cadrul Adunării Generale a asociaţiilor membre.
„Există mari riscuri”
Reprezentatul administraţiei locale la şedinţă a ţinut să sublinieze că s-a ales varianta controlării documentelor la Primărie şi din cauza riscului la care se expun funcţionarii când merg pe teren pentru a face controale. „Ne acuzaţi că efectuăm controalele la sediul nostru. Există mari riscuri dacă se face controlul la domiciliu. Evident, trebuie să se meargă în echipe de câte doi, deoarece putem oricând să avem reclamaţii. Mai mult, multă lume nici nu a deschis uşa”, a subliniat Claudia Macra, city-managerul Aradului. În acel moment, însă, mulţi dintre administratorii din sală au ţinut să îşi arate nemulţumirea că sunt intimidaţi, menţionând că, în momentul în care se prezintă la control, „sunt 5-6 oameni în birou care sar cu gura pe tine”.
Invitaţie reînnoită
„Am lansat o invitaţie autorităţilor locale să vină în Asociaţiile de proprietari la încasarea cheltuielilor de întreţinere, pentru a-şi primi <<live>> felicitările locatarilor. Ne-o menţinem”, au subliniat reprezentanţii ULALA.
„Asociaţiile se prezintă cu plase şi valize cu acte gestionare la control” – Vasile Arion.
S.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!