Italienii o dau ca sigură, arădenii spun că încă se mai discută. Italienii anunţă că se pot face deja rezervări, arădenii spun că încă nu sunt încheiate negocierile. Una peste alta, anunţăm faptul că, teoretic, din data de 1 decembrie 2015, Aeroportul Arad va găzdui din nou curse aeriene de transport persoane. Dar anunţul nu a fost făcut de reprezentanţii aerogării noastre, ci de compania care este anunţată a ateriza pe aeroport.
Air Vallee, o companie aeriană italiană, a postat pe propria pagină de internet faptul că, de la 2 decembrie, vor fi operate zboruri pe relaţia Arad-Pescara.
„Conform datelor afişate pe site-ul transportatorului aerian, ruta Pescara – Arad ar urma să fie deschisă la 1 decembrie şi să fie operată până la final de martie. Vor fi două zboruri săptămânale, în zilele de marţi şi joi, iar tarifele sunt fixe – 140 euro pe segment (un preţ uriaş)”, comentează şi specialiştii site-ului airlinestravel.ro. Până aici totul pare în regulă. Însă există o problemă: deşi compania aeriană a anunţat în cel mai oficial mod deschiderea noii rute aeriene, reprezentanţii Aeroportului Arad sunt ponderaţi în declaraţii. „Momentan, purtăm negocieri cu reprezentanţii respectivei companii. Chiar săptămâna viitoare vor veni în Arad pentru o nouă rundă de negocieri. Teoretic, la finalul discuţiilor de săptămâna viitoare, vom putea anunţa dacă vom avea curse sau nu de pe aeroport”, a anunţat Dan Bălăcel, directorul aerogării noastre.
În pofida optimismului care ne-a „lovit” când am aflat că Aeroportul Arad ar putea redeveni funcţional, urmând să asigure zboruri care leagă România de Italia, am revenit rapid cu picioarele pe pământ. Şi am ridicat şi multe semne de întrebare. Cine este compania Air Vallee? Răspunsuri nu prea am găsit. Pe pagina lor de internet nu se specifică nici măcar unde are sediul societatea respectivă. În plus, o cursă spre România ar fi o mare realizare pentru italienii de la Air Vallee. Pentru că, tot potrivit informaţiilor furnizate chiar de pagina lor de internet, marea majoritate a curselor sunt interne. Compania aeriană efectuează zboruri spre şi dinspre cinci oraşe italiene (Bari, Brindisi, Catania, Pescara şi Rimini), având în portofoliu o singură cursă externă: spre Tirana, capitala Albaniei.
Mari ţepari?
Săpând mai adânc după informaţii despre Air Vallee, am aflat lucruri care pun compania într-o lumină foarte proastă. În urmă cu trei ani de zile, Air Vallee a mai anunţat faptul că vrea să intre pe piaţa din România. La acea vreme susţinea că va deschide rute care să lege Iaşiul şi Bucureştiul de oraşe din Franţa şi Italia. Mai mult decât atât, a şi pus în vânzare bilete pentru cursele respective. Dar, la un moment dat, reprezentanţii companei italiene au rupt orice contact cu cei de la aeroporturile din România. Cea mai mare problemă este că ieşenii care şi-au cumpărat bilete de avion au rămas şi fără cursă, şi cu banii daţi, Air Vallee nereturnând niciun leu încasat pe nimic din ţara noastră. În 2012 se estima că numai la Iaşi prejudiciul creat de compania italiană a fost de 400.000 de euro reprezentând contravalorea biletelor achiziţionate de oameni. Speranţa noastră este că, odată ajunşi în Arad, nu vor proceda la fel. Însă doar timpul ne va oferi un răspuns.
Două nave mici
Aşteptările mari pe care le avem de la această nouă companie ar putea să ne fie trădate. Şi asta pentru că întreaga flotă aeriană a Air Vallee se rezumă la… două aeronave Fokker, care beneficiază de 50 de locuri fiecare. Aceste două aeronave operează deja curse între şase oraşe şi este destul de greu de crezut că vor putea susţine încă o rută aeriană. În plus, compania aeriană nici nu a anunţat că ar dori să îşi mărească flota. Nu putem spune decât că vom trăi şi vom vedea.
Citiți principiile noastre de moderare aici!