Intenţia companiei Aero East, din Serbia, de a deschide o fabrică de avioane uşoare în Arad, în imediata apropiere a aeroportului, revine în actualitate. În urmă cu doi ani de zile, fiind contactaţi de reprezentanţii fabricii care anunţau intenţia de a investi în judeţul nostru, factorii de decizie de la Consiliul Judeţean Arad au decis să solicite Guvernului emiterea unei hotărâri în baza căreia aproximativ nouă hectare de teren din incinta Zonei Libere Curtici-Arad să fie transferată înapoi în administrarea Consiliului Judeţean. Teoretic, pe această bucată de teren urma să ia fiinţa fabrica respectivă. Numai că, timp de doi ani de zile, indiferent cine a fost la guvernare, nu a fost emisă hotărârea respectivă. Şi toate părţile implicate s-au văzut cu mâinile legate. Pentru că, potrivit legii, zonele libere care au fost înfiinţate în baza unor hotărâri de Guvern pot fi modificate doar în baza altor hotărâri ale aceleaşi instituţii.
Revenind la prezent, după schimbarea conducerii Zonei Libere Arad-Curtici, reprezentanţii Aero East au demarat discuţiile cu noii şefi. Iar aceste discuţii par că au dat rezultate. În şedinţa CJA de joi, 30 iunie, aleşii judeţeni sunt chemaţi să voteze anularea unui număr de trei Hotărâri ale Consiliului Judeţean, hotărâri adoptate în trecut. Ce au în comun toate aceste hotărâri? Solicitări ale CJA către Guvern pentru dislocarea unei suprafeţe de aproximativ nouă hectare din patrimoniul Zonei Libere şi transferul terenului în administrarea CJA. Aşadar, Consiliul Judeţean renunţă la acea hotărâre de Guvern.
Cum s-a ajuns la această situaţie? Ni se spune în referatul de specialitate care însoţeşte acest proiect de hotărâre: “Urmare a adresei din data de 31.05.2022, înaintată de către Aero East Romania, există posibilitatea valorificării, prin concesiune, de către Regia Autonomă <Administraţia Zonei Libere Curtici-Arad> a unei părți din suprafața de teren care a făcut obiectul propunerii de restrângere”. Practic, potrivit informaţiilor noastre, între conducerea societăţii Aero East şi conducerea Zonei Libere Curtici-Arad au existat discuţii şi a fost identificată o colaborare între cele două părţi, în baza unui contract de concesiune care să vizeze exact terenul pentru care se aştepta hotărârea de Guvern. Drept urmare, dacă cele două părţi s-au înţeles, nu mai este nevoie de ajutorul Guvernului.
Bucuros de investiţie
Iustin Cionca, preşedintele Consiliului Judeţean, ne-a dat o declaraţie referitoare la viitoarea investiţie: „Sper ca investitorul să nu fi fost descurajat de această birocrație incredibilă și mă bucur că a ales să ia legătura direct cu Zona Liberă și să nu abandoneze proiectul de la Arad. Avem la Zona Liberă o echipă nouă, care sunt convins că va face tot posibilul pentru încheierea contractului. Ca președinte al Consiliului Județean Arad, îmi doresc să atragem și să păstrăm în Arad cât mai mulți investitori străini. În cazul de față, cu toate piedicile care au fost puse acestui proiect, eu cred în oportunitatea sa pentru că Aradul are nevoie să atragă investiții noi și să dezvolte parteneriate între mediul de afaceri, universitate și administrație. Eu cred că o fabrică de aparate de zbor în Zona Liberă nu doar că va genera venituri noi pentru bugetul Aradului, dar va crea și oportunități pentru facultățile cu profil tehnic din învățământul superior arădean”.
Fără termene
Chiar dacă a fost făcut un pas important spre viitoarea investiţie, nu se poate vorbi despre un calendar al acestei investiţii. În primă fază, se vor stabili detaliile contractului de concesiune pentru respectivul teren, după care se poate vorbi despre un calendar bine stabilit.
Potrivit propriei prezentări, firma Aero East Europe se ocupă cu fabricarea de avioane de mici dimensiuni, în colaborare cu facultăţile de inginerie şi de mecanică din oraşele Kraljevo şi Belgrad. Până în prezent, peste 140 de avioane au fost vândute de societatea respectivă pe piaţa europeană, modelele fabricate de sârbi fiind recunoscute şi certificate de autorităţile aviatice din Germania, Franţa, Spania, Suedia, Austria, Croaţia, Slovenia sau Italia.
Trimite articolul
XLa nivel de conducere inalta nu se doreste collaborarea cu Serbia /de la desfintarea porturilor ingreunarea schimburilor comerciale, lipsa dialogului toate indica ca Romania face politica altor tari si nu in interesul national
-
Adica ca rusii tai, tembelule! Fara UE aveai 2 km asfaltati la pret de 4, si aia prost, ca asa e prin PutinNicolaeDragneaLiviu!
-
Mulțumesc Europa
Benzina și motorina foarte ieftină
Vaccin sănătos și gratis
Romania aruncate in Mures -
Tu ai vazut ce autostrazi cu 3 benzi pe sens si drumuri nationale sunt in Serbia fara ajutorul UE si la ce preturi au fost facute hashtag spalat pe creier?
-
Fii linistit,nu esti singurul dobitoc!
-
Ești un dobitoc cu diplomă.
-
arata fain dar daca il prinde vreo furtuna pe traseu…. ce se intampla?
-
Asta daca se poate ridica de la sol! Manevra lui niCACUserbyguita de furt al banului public!
cum vine asa si pleaca.
Caci, la urma umei, oricare guvern s-ar afla la frâiele puterii se dovedește a fi de fapt o mare frana trasa, de mana, o capcana in calea dezvoltării
Romaniei, si a bieților ei locuitori.
-
Sa aduci o fabrica de gunoaie ruse inseamna frana trasa? Serbia e proruria, nu in UE!
Nu este nici o problema. Ungaria va primi cu bratele deschise investitia, exact asa cum s-au dus acolo Mercedes, BMW etc. (firmeu care au “gustat” Aradul) . La vecini, guvernul lor da teren pe gratis, cu utilitati cu tot, ba mai si da 1/3 din valarea investitiei. La noi, anti-patriotii din Guvern si din Parlament au “interese” de alta natura. Nu degeaba peste 50% dintre romani ar opta pentru o dictatura.
-
ViktoraOrbanova si cu Mucici sunt rusofili, la fel ca serbyguita si producatorul in cauza.
-
Gresit ! Ungurii sunt econofili. Adica le plac investitorii care aduc bani sa poata cumpara teren in Romania.
Ai priciput…? -
Rusofili sau nu dar ungurii o duc mai bine ca noi sa fie clar si asta conteaza pt un popor nu criteriile politice.
Lasa mă ”Romanie” ca noua or sa ne dea gaze si petrol americanii daca tot au venit cu miile aici sa-l enerveze si mai tare pe Putin ( poate face naibii si asta vreo prostie ca nu americanii vor suferi ci poporul roman)…………./ asa cum ne-au ridicat vizele/este? este.
Pe baza de reciprocitate era normal sa le cerem si noi viza de intrare in tara ………… sa vedem cum a sari de c.u.r. in sus .
Apropos puscasul marin american care l-a ucis pe artistul roman Teo Peter e bine ”mersi” fara puscarie de 16 ani !Ce patea un roman daca ucidea asa un american in SUA? ia spune tu !-
Biden a si fost surprins de presa ca da “gaze”.
-
-
Facem pariu ca se duc in Ungaria?
Premierul Orban face ce face dar toate marile fabrici de autoturisme si-au deschis fabrici in Ungaria ca de ex. Suzuki Opel Mercedes si mai recent BMW Cine mai urmeaza?
-
Urmeaza sa plece, ca orbanova e prorusa!
-
Nu fiti invidiosi pe Viktor. Avem si noi politicieni patrioti. Necazul este ca inca nu s-au descoperit pe unde se ascund.
În Șerbia e mai scumpa forța de muncă și terenul, sunt sclavi de plantatie mai multi aicea?
-
Vorbesti de tenen sau de sclavi? Ceva da cu virgula! Oi fi scris in rusa?
-
R” vorbești tare bifurcat tu iti intelegi ce ai scris?Neinteligibilule.Corecteza-te pe tine insuti, loază.
-
Fabrica lui no-name…Definitia se numeste ca sarbii au potential la aceste mini-zmee,Ultra Light,dar nu pot sa exporte in UE din cauza ca sunt rusofoni declarati…Unde incerca?In Romania,bineinteles…Ce ar presupune asta?Anti NATO!Aici nu se pune problema de productie ci de o oarecare productie mascata de posibile drone militare…Oare din ce cauza nu incearca in alte tari?Nu mai vorbiti despre Ungaria,nici Orban,oricat de cocos ar fi,nu ii va primi…Una este o franciza de BMW,Mercedes,Suzuki si cu totul alta un potenial de risc militar…Nu este vorba de 9 hectare ci de SRI si CIA…
Sarbii au alte probleme de rezolvat,deocamdata,etnice…Ei nu accepta niciodata divizarea fostei Yugoslavii…
Maimutza postaca, intitulata *Romania* dovedeste prostie si rautate maxima, combinata cu nestiinta si lipsa a cunoasterii lb.romane! Avem destui prosti in Romania, inca!