Inspectorul şcolar general, prof. Mirela Aldescu a participat, recent, la un schimb de experienţă, în cadrul unei vizite de studiu din cadrul Programului Transversal al Programului de Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii, organizată de Inspectoratul Şcolar din Praga (Cehia). Titlul vizitei a fost Autonomy of Schools and Responsabilities of the Czech School Inspectorate.
La acest program au participat inspectori scolari generali, inspectori şcolari şi directori din mai multe ţări europene: Germania, Belgia, Franţa, Bulgaria, Turcia, Grecia, Romania, Italia, Cehia.
Efectele strategiei de la Lisabona şi dezvoltarea evaluării testelor Pisa au determinat momente de reflecţie şi reforme în toate ţările reprezentate în vizita de studiu. „Una dintre concluziile la care au ajuns participanţii este aceea că definirea autonomiei este o adevărată provocare pentru fiecare ţară şi că există o anumită discrepanţă între definiţia la nivel central şi perceptia autonomiei de către cadrele didactice de la nivelul unităţilor şcolare. În acest moment – ne-a declarat prof. Mirela Aldescu, inspector şcolar general al I.Ş.J. Arad – implementarea descentralizării depinde în mare măsură de diferenţele istorice, culturale şi de backgroundul educaţiona”.
Teme de actualitate
Reprezentanţii fiecărei ţări au adus în discuţie aspecte relevante ale sistemului educaţional din ţările de provenienţă, privind teme de actualitate pentru învăţământul preuniversitar, cum ar fi autonomia şcolară, misiunea inspectoratului cu privire la evaluarea şi monitoarizarea şcolilor, viziunea asupra evaluării şcolare, competentele cheie în educaţie etc.
JA-V.F.
Citiți principiile noastre de moderare aici!