BRUXELLES. Ce vești mai vin dinspre Parlamentul European (PE)? Europarlamentarul arădean Vlad Botoș ne informează despre faptul că, luni seara, a avut loc, în cadrul comisiilor reunite ale Parlamentului European, audierea unuia dintre avertizorii de integritate privind modalitățile de lucru ale Facebook, doamna Frances Haugen.
„Frances Haugen este o fostă angajată a Facebook și totodată unul dintre puținii specialiști la nivel mondial care înțelege exact cum funcționează algoritmii utilizați de marele gigant al social-media, putând astfel să răspundă foarte clar și la subiect întrebărilor despre pericolele pentru democrație și pentru drepturile omului pe care acest gigant le aduce odată cu marile beneficii. Amintim că Haugen a fost audiată și de Congresul SUA privind modul de funcționare și pericolele pe care Facebook le aduce pentru societate”, ne indică politicianul USR-PLUS.
„Am aflat, fără surprindere, că rețeaua de socializare alege să ignore efectele negative, alege să promoveze discursurile polarizante sau chiar să încurajeze extremizarea utilizatorilor pentru că ura și teama generează o interacțiune mai mare, determinând astfel o mai mare dependență de această platformă și, ca urmare, o creștere a audienței pentru reclamele țintite”, precizeazăVlad Botoș.
Oficialul arădean mai spune că „odată cu DSA (Actul pentru serviciile Digitale) se vor introduce modalități de reglementare ale marelui gigant media, dar și a altor platforme sociale. Posibilitatea ca toate aceste practici să înceteze este reală și este la îndemâna noastră, mai ales că s-a dovedit clar că, atunci când își dorește, rețeaua de socializare poate să controleze și să modereze în mod real știrile false și manipularea, așa cum a dovedit recent în Statele Unite, unde compania a început să fie atentă la manipularea privind COVID-19, sau în Germania, unde cu ocazia alegerilor electorale a moderat răspândirea extremismului.”
Europarlamentarul Vlad Botoș este direct implicat în dezbaterile privind Actul pentru Serviciile Digitale (DSA) în calitate de membru în Comisia pentru Piața Internă și Protecția Consumatorului (IMCO) din Parlamentul European, care analizează regulile ce vor sta la baza platformelor de social-media.
Trimite articolul
XDupa ce tot ei s-au folosit de FBK ca sa manipuleze populatia, atat in feb 2017 si aug 2018, acum ,gata, nu mai sunt buni cei de la FBK??? Pai, cereti .mai bine sa fie desfiintata, eu unul sustin..!
-
E meta acum. Asa se numeste! Cu sa imagine negativa, au fost nevoiti sa faca rebranding. Sau sa mai vanda niste actiuni ca sa nu platesca impozitat ca smecherii ce sunt.