Arad. MyArad, sesizări online pe harta Municipiului Arad. Un program care stă la dispoziţia tuturor cetăţenilor care vor să semnaleze problemele apărute la nivelul oraşului şi care vor ca acestea să fie rezolvate cât mai repede cu putinţă. O aplicaţie de lăudat, care vine să identifice problemele tocmai cu ajutorul celor care se confruntă direct cu ele. Şi, teoretic, să le și rezolve. Sute de sesizări sunt urcate lunar de arădeni pe această aplicaţie, cele mai multe venind din cartierele Vlaicu și Micălaca, dar, din păcate, doar unele își găsesc rezolvarea.
Cele rezolvate ar trebui să apară cu verde în aplicație, iar cele nerezolvate ar trebui să rămână cu roșu acolo, până când neajunsurile sunt înlăturate. Din păcate, la sesizări se primesc răspunsuri robotizate, unele probleme nu sunt rezolvate încă, dar sunt deja trecute cu verde, iar cele nerezolvate dispar de pe hartă după un timp, deși nu le-a venit sorocul la rezolvat. Propunerile arădenilor Faptul a fost sesizat în repetate rânduri de arădenii cu simț civic care folosesc des aplicația pusă la dispoziția cetățenilor de către Primăria Arad. Vă prezentăm mai jos doar una dintre sesizările pe tema neajunsurilor aplicației, postată chiar aici de către un arădean și propunerile sale: „Vă rog să vă optimizaţi aplicaţia! – Sesizarea să fie trecută cu verde ca şi soluţionată doar când în teren situaţia a fost într-adevăr soluţionată. Până la soluţionarea problemei, problema ar trebui să rămână vizibilă pentru toţi utilizatorii aplicaţiei, pentru a reduce munca tuturor. Metoda prin care se va soluţiona problema ar trebui să fie vizibilă în aplicaţie pentru toţi utilizatorii. Şi ar trebui să aibă un termen de soluţionare real! Dacă sunt logat în aplicaţie, ar trebui ca anumite câmpuri să fie pre-completate, nu să pierd timp de fiecare dată să îmi introduc informaţiile personale (fiind logat). Timpul de vizibilitate al sesizărilor nesoluţionate în teren să fie nelimitat. Pentru a nu genera alte sesizări pentru aceeaşi problemă. Câştigăm fiecare timp şi oferiţi transparenţă şi încredere”. Adevăratele probleme Cel puțin în teorie, problemele de funcționare ale aplicației ar trebui să fie extrem de ușor rezolvate de IT-iști. Nu și problemele orașului. Și probabil aici se ascunde adevărata problemă a aplicației MyArad: funcționarea optimă a ei depinde de funcționarea optimă a Primăriei Arad. Iar cum Aradul are sute, mii de mici probleme, e greu să le treci cu verde, ca și rezolvate, pe toate, pentru că e greu să le soluționezi pe toate. Însă, o hartă plină cu puncte roșii nu face onoare niciunei administrații. Dar măcar ar oferi o imagine cât de cât reală a ritmului în care administrația poate rezolva solicitările de bun simț ale arădenilor. Un bec lipsă pe o stradă, niște mașini parcate aiurea, câteva gropi în carosabil, rămase acolo de acum 10 ani, un canal surpat pe o stradă centrală, niște stâlpi anti-parcare smulși din pământ, o mașină abandonată de mai bine de cinci ani într-un cartier cu probleme grave privind locurile de parcare, niște copaci care ar trebui toaletați, nu sunt chestiuni care să impună cheltuieli foarte mari din partea administrației. Ci, mai degrabă, un efort de coordonare între instituții ce ar face ca Aradul să arate cât de cât a oraș civilizat și ca arădenii să poată trăi decent în municipiu. Ignorarea unor probleme, ascunderea lor, sau, cum spun unii dintre cei care folosesc aplicația Primăriei Arad, ștergerea lor de pe hartă după un timp pentru a nu colora în roșu Aradul, nu va folosi nici scopului pentru care a fost creată aplicația, menită – jos pălăria – să vină în întâmpinarea arădenilor şi, într-un final, desigur, nici administrației, care în loc să-şi apropie cetăţenii îi va îndepărta. Și-i va îndepărta exact pe acei arădeni cărora le va cere apoi să facă echipă cu ea.Trimite articolul
X“Am transmis instituției responsabile”
Gata problemă rezolvată
O aplicatie care este doar de fatada, cand ceva nu este rezolvat sau rezolvabil, se elimina din aplicatie si se ascunde sub pres.