Un nou regulament pentru circulaţia maşinilor grele prin Arad. Cel vechi, de câţiva ani, care a suferit deja mai multe modificări, se vrea trecut în rezervă. Arădenii îşi vor putea spune părerea despre proiectul supus acum transparenţei decizionale privind accesul şi circulaţia utilajelor şi a autovehiculelor de transport marfă cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 tone în municipiu chiar astăzi, când Primăria Arad organizează o dezbatere publică.
Dar, care e motivul înlocuirii definitive a fostului proiect pe această temă şi care e scopul celui nou? Potrivit reprezentanţilor Primăriei, situaţia actuală de pe teren nu mai corespunde reglementărilor din acea hotărâre, iar odată cu deschiderea completă a circulaţiei pe centura Aradului în regim de autostradă traficul din municipiu se vrea schimbat şi mai mult, astfel încât TIR-urile să fie scoase definitiv din oraş.
Potrivit Municipalităţii, dacă proiectul va trece de aleşi în forma propusă acum, TIR-urile nu vor mai circula pe Voinicilor, locuitorii de pe această stradă scăpând de infernul traficului greu şi de prea multele reparaţii ale şoselei.
Un alt traseu care va fi închis maşinilor grele, de la momentul votării hotărârii, este cel care ducea TIR-urile spre Zona Liberă din vecinătatea aeroportului. În acest fel, mare parte din automarfare vor ocoli Calea Bodrogului, Pădurii şi Cocorilor.
Maşinile grele nu vor fi eliminate de tot de aici, căci în aceste zone există facilităţi industriale care vor avea nevoie de acces, însă centura ar urma să preia cu ajutorul noilor trasee de acces cea mai mare parte a acestui tip de trafic.
Ca şi în hotărârea trecută, vehiculele cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 tone vor circula doar cu autorizaţie de acces şi doar după ce plătesc tarifele corespunzătoare. Problema cumpărării vignietelor de acces, semnalată în presă, nu pare a fi nici prin acest proiect rezolvată, aşa că din start prevederile aduc cu sine câteva probleme.
Câteva dintre reglementările propuse sunt identice cu cele de acum: faptul că vehiculele grele nu pot gara în oraş, faptul că se vor stabili trasee de deviere în cazul în care pe străzile lăsate libere traficului greu vor începe modernizările (aşa cum va fi cazul străzii Pădurii) etc.
Tarifele propuse în actul de acum vorbesc de plata a 200 de lei pe lună sau a 50 de lei pe zi, pentru autorizaţia de acces pentru zona B, pentru maşinile care au între 3,5 şi 7,5 tone. Cele peste 7,5 tone nu au acces oricum, nici în zona A şi nici în zona B a oraşului, iar cele sub 3,5 tone au acces peste tot.
Citiți principiile noastre de moderare aici!