O stradă, o investiţie, o altă ratare. Alte gropi, alte şanţuri. Un subiect care ar trebui să îi intereseze pe toți arădenii: calitatea lucrărilor realizate pe carosabilul municipiului Arad. Ar trebui să îi intereseze atât pe șoferi, cât și pe pietoni, deoarece vorbim de firme contractate de municipalitate pentru a efectua lucrări de reabilitare sau întreținere a șoselelor și trotuarelor din Arad. Şi de această dată nu vorbim de fonduri de la Guvern ori din alte finanțări, ci chiar din banul public. Adică din banul nostru. Mai precis, banii pe care îi plătim noi prin taxe și impozite. Vorbim acum, mai exact, de o anumită lucrare, de îmbinarea dintre șină și carosabil de pe Calea Voinicilor, o lucrare despre care vă anunțam, în 15 iulie (în articolul „Au luat în vizor gropile de pe Voinicilor. Tramvaiele nu vor mai circula pe aici”) că autoritățile locale au decis să intervină după luni de zile în care gropile de lângă șina de tramvai i-a disperat pe șoferi.
Finalizată în august
Lucrarea de reabilitare a îmbinărilor dintre șină și carosabil a debutat în 17 iulie și a fost finalizată în 15 august, circulaţia tramvaielor fiind restricționată pe acest tronson în acea perioadă. Lucrarea a fost finalizată la mijlocul lunii august. Ei bine, vă vine să credeți sau nu, la nici trei luni de zile, pe mai multe porțiuni din strada Voinicilor au apărut deja gropi. Pe toată lungimea tronsonului reabilitat. Dacă o lucrare nu ține nici măcar trei luni de zile, atunci la ce să ne aşteptăm, decât fie la calitatea proastă sau îndoielnică a materialelor folosite, fie la o lucrare prost executată de către firma contractată, fie la nerespectarea indicațiilor tehnice. Până la urmă, însă, cei care au de suferit sunt tot arădenii.
O lucrare de 94.000 de euro
Am stat de vorbă cu Ralu Cotrău, purtătorul de cuvânt al Primăriei Municipiului Arad, care ne spune că „lucrările executate pe strada Voinicilor în vara acestui an sunt în garanţie. Constructorul va avea, astfel, obligaţia să remedieze defectele apărute la nivelul asfaltului pe cheltuiala proprie”.
Cu acest aspect suntem de acord, dar nu putem să nu ne întrebăm de ce nu țin lucrările efectuate în Arad? Amintim că reabilitarea structurii rutiere adiacentă liniilor de tramvai pe o porțiune de un metru lățime și pe o lungime de 600 de metri a costat 420.000 lei (inclusiv TVA), adică aproximativ 94.000 euro.
[related-post post_id=”1866175″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!