Puțini arădeni ar putea crede că pistele de biciclete realizate în oraș, pe o distanță de peste 120 de kilometri, sunt finalizate în acest moment.
Modul în care arată acestea te duce cu gândul la perioada în care firma care a realizat lucrările anunța că testează vopseaua. Cu toate acestea, 30 iunie a fost termenul oferit de municipalitate constructorului pentru remedierea problemelor semnalate în ultimele luni la piste, mai ales cele referitoare la vopsea. Ioan Faur, directorul firmei care s-a ocupat de lucrări, susține că problemele au fost remediate, iar pistele sunt finalizate și pot fi recepționate în orice moment. Întrebat de Jurnal Arădean/ Aradon de ce vopseaua se decolorează atât de repede, Faur a spus că „e normal să se întâmple asta, pentru că pe piste se circulă și cu mașina”. Problema e că se decolorează și vopseaua albă de pe trotuare, chiar cea refăcută recent, cum se întâmplă în Vlaicu.
Vopsite în fâșii
Un alt aspect neplăcut la piste este acela că vopseaua a fost aplicată în fâșii. Arădenii care au crezut că este o situație temporară, iar la final pistele vor avea o culoare plină, s-au înșelat. „Mașina de vopsit face doar fâșii late de 20 sau 40 de centimetri, nu avem un instrument care să aplice vopseaua pe toată lățimea pistei”, a spus Faur. Pentru arădeni, dotările firmei sunt mai puțin importante, preocuparea firească fiind legată de calitatea lucrărilor, care nu au fost ieftine: peste șase milioane de euro.
Recepția întârzie regulamentul
Primăria nu poate oferi în acest moment un termen pentru recepția lucrărilor, urmând să verifice pe teren care este situația. Potrivit Biroului de presă al Primăriei, dacă vor fi găsite nereguli, se va cere firmei să le remedieze, având în vedere perioada de garanție de cinci ani. Adică se remedieze ceea ce au remediat deja, iar asta poate dura la nesfârșit, dacă nu se aplică o vopsea mai bună.
Întârzierea recepției amână și aplicarea unui regulament de utilizare a acestor piste, astfel că șoferii care parchează pe ele și blochează cu mașinile accesul bicicliștilor nu pot fi amendați de Poliția Locală.
Urmează pista de pe mal
Primele critici ale bicicliștilor s-au îndreptat către pista de 12,5 kilometri realizată cu 5,5 milioane de lei (fără TVA) pe malul Mureșului. Pe segmentul cuprins între Biserica Maranata și podul feroviar, vopseaua albastră s-a decolorat imediat după ce a fost aplicată. Ioan Faur declara la vremea respectivă că vopseaua a fost una de test și că va fi aplicată alta, însă nu s-a întâmplat asta. Pista este „în teste” de vreo doi ani. Faur susține acum că va fi refăcută și acestă pistă, pentru că proiectul ar avea termen de finalizare luna octombrie. Când a fost semnat contractul, în ianuaie 2014, reprezentanții Primăriei spuneau că proiectul va fi gata în 24 de luni, ceea ce însemană că lucrările ar fi trebuit să fie încheiate în ianuarie 2016.
Citiți principiile noastre de moderare aici!