Între 21 de milioane de lei și 95 de milioane de lei este pregătită Primăria Municipiului Arad să plătească în următorii patru ani pentru lucrări de reparații curente la cele 652 de clădiri pe care le deține în total sau parțial.
Conform caietului de sarcini, municipiul Arad are calitatea de prorietar – în întregime sau parțial – sau administrator pentru 640 de imobile cu destinația de locuințe din fondul locativ și spații cu altă destinație, respectiv pentru 12 clădiri în care își desfășoară activitatea administrația publică locală și Poliția Locală. „În calitate de proprietar/administrator, acestuia (municipiului – n.r.) îi revine sarcina efectuării lucrărilor de reparații curente asupra acestor proprietăți”, se arată în documentul citat. Cele mai multe dintre clădirile deținute sau administrate de municipalitate au fost construite în secolul XIX sau la începutul secolului XX.
16 dintre spațiile deținute de municipalitate sunt în clădiri declarate monument istoric: Nicolae Bălcescu 1, Ștefan Cicio Pop 16, Episcopiei 46, Elena Ghiba Birta 18, Revoluției 74, Revoluției 90, Revoluției 99, Revoluției 100, Palatul Bohuș, Preparandia Română, Palatul Cenad, Palatul Administrativ, Palatul Herman Gyula, Hanul „A.B.C.-ul de Aur”, clădirea Marta, Casa Vasile Goldiș.
În acordul-cadru vor fi cuprinse lucrări de reparații la acoperișuri, șarpante, învelitori, tinichigerie, hidroizolații, zidărie, betoane, șape, armături, zugrăveli, confecții metalice, instalații electrice, de apă, canalizare, sanitare, termice și la împrejurimi. „În cursul unui an calendaristic, autoritatea contractantă va încheia cel puțin un contract subsecvent de lucrări, cu o valoare ce nu va depăși valoarea maximă stabilită în prezenta documentație de atribuire”, se arată în caietul de sarcini. Valoarea maximă a unui contract subsecvent va fi de aproximativ 2,5 milioane de lei, iar valoarea maximă a acestuia va fi de aproximativ 15 milioane de lei.
Durata acordului-cadru va fi de 48 de luni, iar municipalitatea va putea încheia unul sau două contracte subsecvente în fiecare an, în funcție de necesități. Astfel, valoarea minimă a acordului cadru va fi de 21.639.580 de lei, iar valoarea maximă a acestuia va putea ajunge la 90.259.663 de lei. Toate valorile menționate sunt fără TVA.
Criteriul de atribuire a acordului-cadru va fi cel mai bun raport calitate-preț, unde prețul va „cântări” 70% din punctaj, restul de 30% fiind reprezentat de două componente tehnice – numărul persoanelor angajate ca personal de execuție și timpul de reacție al operatorului economic. Termenul limită pentru primirea ofertelor este data de 26 februarie.