Mai mulți cititori ai Jurnal arădean/Aradon, ne-au contactat pe adresa redacției pentru a-și împărtăși nemulțumirile legate de faptul că tramvaiele nu circulă până la Vama Micălaca, dar și că niciun tramvai care vine dinspre centru nu urcă podul spre stația Miorița, ei fiind obligați de fiecare dată să schimbe la Podgoria. „De la Calul Bălan la stația Vama Micălaca nu există niciun transport în afară de numerele 10 și 12 care circulă foarte rar. Suntem nevoiți să așteptăm în stații foarte mult și chiar dacă distanța e mică, pentru unii mai bătrâni pare mare”, ne spune Alexandru C., din Arad. „Nu este o idee bună să scoți tramvaiul 8 care mergea din Piața Romană până pe Voinicilor și 18 care mergea din Piața Romană în zona II – III și retur. Timpii de așteptare pentru cei care aleg acest mijloc de transport în comun este mult mai mare față de perioada în care rulau pe șine 8 și 18. Acum suntem nevoiți de fiecare dată când venim din centru să schimbăm la Podgoria dacă vrem spre Miorița și să așteptăm până vine numărul 7, după care ai ce aștepta. Gândiți-vă și la cei bătrâni pentru care coborâtul și urcatul în tramvai e o adevărată aventură, mai ales dacă au și bagaje. O idee bună ar fi ca numărul 8 să revină pe șine”, sugerează o micălăceancă.
Conectate mai bine cu centrul
Am stat de vorbă cu Mariana Birău, directorul Companiei Publice de Transport Arad (CTP), care ne-a răspuns la toate întrebările. „Într-adevăr înspre stația Vama Micălaca, care se află la intersecția dintre Calea Radnei cu strada Șiriei, nu circulă decât tramvaiele care merg înspre Vladimirescu și Ghioroc, numerele 9, 10, 11 și 12. În fiecare oră trece prin această stație unul din aceste tramvaie. În orele de vârf, frecvența cu care circulă tramvaiele este sub o oră”, ne spune Birău. Cine vrea să meargă direct în Micălaca peste pasaj, completează directorul CTP, trebuie să coboare la stația Podgoria și să urce în numărul 7 care vine de la Făt Frumos din Vlaicu. „În timp am mai structurat din linii și am introdus 18 barat (Făt Frumos- Calea Aurel Vlaicu – str. Cocorilor – str. Pădurii – str. Mihail Kogălniceanu – str. Tribunul Dobra – Bd. Revoluției – Calea Iuliu Maniu – Bd. Nicolae Titulescu) și așa am reușit să mulțumim pe toată lumea. Atât pe cei din Micălaca, care ajung mai repede în centru, cât și pe cei din Confecții și Alfa care vin direct în centru fără să mai schimbe la UTA sau Piața Romană. Este un traseu mai lung dar am reușit să conectăm mai bine cartierele de centrul orașului. Aceasta a fost varianta cea mai bună pe care noi am găsit-o atunci când am hotărât să fie înlocuite liniile 8 și 18 cu 18 barat și putem spune că nu am avut reclamații în acest sens de atunci”, a punctat Birău.
„Cu 18 barat am reușit să mulțumim, credem noi, pe toată lumea” Mariana Birău
Citiți principiile noastre de moderare aici!