A fost anunţată desfiinţarea a opt linii de tramvai care leagă diferitele cartiere ale Aradului. Cele mai afectate sunt Micălaca şi Grădişte. Reacţia arădenilor atât pe site-ul ziarului nostru, www. aradon.ro cât şi prin telefoanele primite la redacţie a fost majoritar împotrivă. Cei mai vehemenţi au fost cei din Grădişte şi cei din Alfa care consideră că eliminarea liniei 16 şi 16B, respectiv linia 2, rupe legătură cu centrul. Argumentul nu este atât de ordin financiar, ai nevoie de două bilete pentru a ajunge din cartier în centrul oraşului, cât se invoca pierderea timpului.
Timpii de aşteptare în staţiile de tramvai, transbordarea dintr-un mijloc de transport în altul (tramvaiul 15 se schimbă la Podgoria) transformă o călătorie relativ comodă într-un calvar. În opinia lor este absurdă anularea acestor rute: este utilă, solicitată şi nu există nici un argument logic pentru a fi scoasă. „În centru merg elevii la şcoală, aici se plătesc taxele, aici sunt toate instituţiile de cultură, nu e normal să nu mai avem o legătură directă cu toate acestea” preciza un plătitor de bilete CTP din Grădişte. Mulţi cititori sunt de părere că trebuie păstrată legătura directă cu tramvaiul între cartiere, sau măcar legătura cu centrul a fiecărui cartier în parte, din respect pentru calitatea de cetăţean plătitor de taxe şi servicii.
Fără abonament unic
O reacţie la fel de vehementă a stârnit-o şi propunerea de a fi introdus abonamentului unic pe toate liniile pentru o zi, una sau două săptămâni şi pentru o lună. Preţul acestora 7lei/zi, 20lei/săptămână, 35lei/două săptămâni sau 60lei/lună e considerat de mulţi cititori prea mare şi chiar un abuz. Considerentul financiar e aici decisiv. „Treaba cu abonamentele unice este un abuz grav. De ce să nu poţi să-ţi iei abonament pentru ruta pe care circuli frecvent. Eşti obligat să-ţi iei abonament pe toate liniile când tu poate circuli doar pe una. Şi ce vor face cei care circulă mai rar şi folosesc bilete? Vor fi nevoiţi să cheltuie pe 2-3 bilete dintr-un capăt în altul al oraşului? Cam miroase a discriminare şi dezinteres faţă de problemele cetăţenilor.” scria un cititor pe pagina noastră de web. În prezent costul unui abonament pentru o linie este de 47 lei iar pe toate liniile 90 lei. Obligativitatea de a plăti în jur de 13 lei în plus pe lună pentru abonament, chiar dacă serviciul oferit este mult mai mare (ai acces pe toate liniile), nu pare a fi pe placul multor arădeni, care circulă frecvent doar pe o linie.
Dezbatere publică
Interesul pentru subiect este foarte mare iar recomandarea este ca cei nemulţumiţi sau care au o propunere vis a vis de această propunere să participe la dezbaterea pe acest subiect, iniţiată de Primăria Arad, miercuri 5 mai , orele 15.00, în sala festivă a Palatului Administrativ.
M.A.
Citiți principiile noastre de moderare aici!