ARAD. Două adrese trimise de către Consiliul Judeţean Arad către primăriile din judeţ le cere unităţilor administrativ teritoriale să trimită solicitări de fonduri. Una dintre adrese se referă la alocarea de fonduri din sumele defalcate din TVA pentru drumurile comunale şi străzile interioare ale localităţilor. În acest sens, CJA le-a transmis primăriilor din judeţ să depună solicitări de finanţare. Aceste solicitări trebuie să conţină prioritizarea investiţiilor, denumirea obiectivelor, lungimea drumurilor pentru care se cere bani, dar şi sumele solicitate de la Consiliul Judeţean. Cealaltă adresă trimită de Consiliul Judeţean către primării se referă la alte tipuri de investiţii pentru care UAT-urile ar putea să primească finanţare de la instituţia judeţeană. Este vorba despre susţinerea programelor de dezvoltare locală, susţinerea proiectelor de infrastructură care necesită cofinanţare, dar şi cheltuieli de funcţionare pe care primăriile din judeţ, în mod justificat, nu le pot finanţa din venituri proprii. Aceste fonduri ar urma să fie alocate din procentul de 7,5 la sută din impozitul pe venit.
Doar pe acte?
Mai mulţi reprezentanţi ai UAT-urilor din judeţul Arad ne-au spus că, de fapt, aceste două adrese sunt „praf în ochi”. Şi asta pentru că ele au fost emise în data de 18 martie, iar data limită până la care primăriile puteau solicita fonduri de la Consiliul Judeţean este data de 19 martie, ora 15:00. După acest termen, cererile nu au mai fost luate în seamă. Aşadar, potrivit informaţiilor noastre, puţine au fost primăriile care au decis să ceară bani de la Judeţ.
Citiți principiile noastre de moderare aici!