Nădlac. Au reînceput lucrările pe primul lot al autostrăzii Arad-Nădlac. Reprezentanţii asocierii Astaldi-Max Boegl, care a câştigat licitaţia pentru tronsonul I, au deschis din nou șantierul. Cei 22, 2 kilometri ai tronsonului Nădlac-Pecica sunt realizați în acest moment în proporţie de 27%, și, dacă ne luăm după declarații, procentul va fi de 100% la finele anului. Greu de crezut.
Pe tronsonul II, între Pecica și Arad (16,6 km), finalizat în procent de 85%, nu se întâmplă însă nimic. După ce compania care a realizat lucrările, Alpine Bau, a intrat în insolvență și faliment, au fost demarate din nou procedurile de licitație. Totul e în așteptare și în continuă degradare.
Nu mai au răbdare
Dacă pentru cei care merg spre Nădlac ocazional, absența autostrăzii este un „off” pe care îl au o dată la câteva luni, pentru locuitorii localității Pecica și pentru șoferii de TIR-uri este un chin tot mai greu de suportat. „Prin Pecica trec în 24 de ore mai mult de 10 000 de mașini. Șoseaua este supraaglomerată și ar fi un mare câștig pentru oraș dacă ar fi finalizată cât mai repede. De trei ani nu s-a mai lucrat deloc”, a precizat primarul din Pecica, Petru Antal.
Pecicanii se adaptează cu greu acestei invazii de mașini. „Stăm și câte 10 minute până reușim să traversăm drumul național în anumite puncte din oraș. Toți sunt grăbiți și nu mai au răbdare să dea prioritate pietonilor”, povestește un localnic. Cât despre tiriști, care fac drumul acesta spre vama Nădlac de nenumărate ori, atitudinea lor este mai degrabă de resemnare. „Nu mai știm ce să zicem. Am tot sperat că va fi gata și pe când au pornit munca s-au oprit. Nu mai știm nici noi și cred că nu știu nici parlamentarii când va fi gata. Ne-ar fi de un mare ajutor. Așa pierdem o grămadă de timp și noi suntem la program. Dacă am putea să o luăm pe autostradă, să nu mai trecem prin localități, totul ar fi mult mai bine și mai ușor. Dar poate că într-o zi vom avea și autostradă între Arad și Nădlac”, spune cu un strop de speranță un șofer de tir.
Speranțe oficiale
Declarațiile dinspre cei care răspund de soarta lucrărilor sunt încurajatoare. Dar au mai fost și în alți ani și autostrada este tot o Fata Morgana. Potrivit mediafax, CNADNR intenţionează să inaugureze în acest an loturile 1 şi 2 ale autostrăzii Nădlac – Arad (22,2 km, respectiv 16,6 km), lotul 2 Timişoara – Lugoj (25,6 km), lotul 3 Orăştie – Sibiu (22,1 km) şi o porţiune de 6,5 km a autostrăzii Bucureşti – Ploieşti. Și tot pe lista albă a CNADNR suntem și la capitolul investiții:
printre proiectele care vor beneficia de cei mai mulţi bani în acest apare și autostrada noastră Nădlac – Arad, cu 359,9 milioane lei.
Bani mulți și în 2015
În 2015, cele mai ridicate fonduri vor fi alocate pentru autostrăzile Nădlac – Arad (240,3 milioane lei), Timişoara – Lugoj (477,2 milioane lei), Lugoj – Deva (951 milioane lei), Orăştie – Sibiu (281,9 milioane lei), Sebeş – Turda (878,9 milioane lei), Braşov – Cluj – Borş (379,9 milioane lei) şi Bucureşti – Braşov (330,9 milioane lei).
FOTO: V.Obșitoș
CITESTE SI:
Munca pe autostrada, din aprilie
Citiți principiile noastre de moderare aici!