Aleşii judeţeni şi-au dat votul pentru ca instituţia să poată accesa o linie de credit de şapte milioane de euro, bani care ar urma să fie cheltuiţi pe reabilitarea a patru sectoare de drum. Votul de ieri din CJA a fost cel mai disputat, iar numărul voturilor favorabile date pe acest proiect cele mai puţine obţinute ieri, cu toate că pe ordinea de zi au stat nu mai puţin de 44 de proiecte.
Mircea Purcaru a fost, însă, singurul care s-a întrebat de ce avem nevoie de un nou astfel de credit, după cel de şapte milioane luat pentru realizarea podului de la Pecica şi după recentul împrumut luat pentru achiziţionarea de autobuze. Purcaru s-a întrebat dacă CJA îşi mai permite un astfel de împrumut şi dacă nu cumva instituţia se îndatorează prea mult într-o astfel de perioadă de criză profundă. “De unde o să dăm banii înapoi?”, s-a întrebat Purcaru.
Replica a venit, ce-i drept, imediat. Nicolae Ioţcu, preşedintele CJA, a indicat faptul că “nu se pune problema să nu putem rambursa acest credit şi nici să ajungem să depăşim cota până la care ne putem împrumuta”. Ioţcu s-a arătat nemulţumit de faptul că Purcaru se ia după datele altora referitoare la criză, când conducerea CJA a luat în calcul, la momentul la care s-a pus problema accesării liniei de credit, estimarea de buget primită.
Cum va arata bugetul?
Cum Purcaru a insistat pe problemele bugetare din acest an, neanticipate de nimeni, în condiţiile în care toţi spuneau că nu vor fi probleme, Ioţcu a revenit cu precizarea că “bugetul CJA nu are nici în acest an şi nu va avea nici în anul viitor probleme”.
Câteva lămuriri despre creditul care va fi accesat au fost date de mai marii CJA: va fi o linie de credit “din care se vor putea lua banii sau nu”, bani care ar putea să nu fie cheltuiţi dacă vor apărea noi proiecte europene care să poată fi accesate de către instituţie.
Cât priveşte gradul de îndatorare, acesta va fi cel mai mare în 2016, potrivit spuselor specialiştilor CJA: 20,6%.
Arătaţi cu degetul?
După explicaţii, s-a trecut la vot. Aproape zece consilieri judeţeni din totalul de 26 au votat împotriva proiectului. Nicolae Ioţcu nu s-a putut abţine şi le-a cerut celor care întocmesc procesul verbal al şedinţei să-i nominalizeze expres pe cei care au votat împotriva împrumutului. Mai marele CJA s-a pus chiar să-i enumere cu voce tare pe opozanţii creditului. Nici opoziţia nu s-a lăsat mai prejos şi a cerut ca numele celor care au votat “nu” să fie scrise cu majusculă.
Drumurile şi importanţa lor
Potrivit lui Nicolae Ioţcu, “tronsoanele pentru care vom contracta aceşti bani sunt de importanţă judeţeană şi regională. Este vorba de tronsonul Arad-Seleuş, mai ales pe porţiunea dintre municipiu şi Şiria, despre drumul Arad – Curtici, care capătă o importanţă sporită în perspectiva aderării la spaţiul Schengen, dar şi legăturile cu judeţele învecinate, Bihor şi Timiş, altele decât drumurile naţionale. Dorim să rezolvăm aceste probleme rutiere şi singura soluţie este contractarea acestui împrumut. Nu avem alte resurse de finanţare”
Proiectele
Cele patru proiecte susmenţionate sunt:
– proiectul tehnic aferent execuţiei lucrării „Reabilitare DJ 709, km 0+800 – km 39+200 Arad – Seleuş”;
– studiul de fezabilitate aferent lucrării „Reabilitare DJ 792A, km 0+000 – km 24+984 Bocsig – lim. jud. Bihor”;
– studiul de fezabilitate aferent lucrării „Reabilitare DJ 709B, km 2+950 – km 15+500 Arad – Curtici”;
– studiul de fezabilitate pentru lucrarea „Reabilitare DJ 682, km 100+080 – 130+150 Arad – limită judeţul Timiş” (spre Secusigiu).
M.M.
Citiți principiile noastre de moderare aici!