Şi la Arad este nevoie de voluntari, aşa că dacă trăieşti pe raza judeţului, îţi poţi depune dosarul de candidat. Cei care doresc să se alăture pompierilor salvatori trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: să aibă vârsta cuprinsă între 16 şi 65 de ani; să fie apţi din punct de vedere medical; să nu fi fost condamnat pentru săvârşirea infracţiunilor cu intenţie şi să nu fi pierdut anterior calitatea de voluntar în cadrul inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă. Dosarul candidatului trebuie să conţină: cererea de înscriere, certificatul de cazier judiciar (pentru persoanele care au vârsta de peste 18 ani), copie după actul de identitate, avizul psihologic, actul doveditor al ultimelor studii absolvite sau în curs de desfăşurare, adeverinţa medicală şi acordul părinţilor/tutorelui legal, pentru persoanele care au vârsta sub 18 ani.
„Proiectul nostru, intitulat <<Salvator din pasiune>>, se va derula în perioada 10 mai – 29 iulie, interval de timp structurat în trei etape, ce presupun recrutarea şi înscrierea candidaţilor, analizarea dosarelor și încheierea contractelor de voluntariat.
După parcurgerea unor programe de pregătire, activităţile derulate alături de efectivele inspectoratului general vor consta în participarea la misiunile de intervenție, utilizarea noţiunilor de bază în acordarea primului ajutor calificat, implicarea în acţiunile de ajutor umanitar şi în cele de popularizare a mesajului preventiv”, au precizat reprezentanţii Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă.
Detalii suplimentare legate de activitatea de voluntariat pot fi obţinute accesând site-ul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă – www.igsu.ro – şi cele ale inspectoratelor județene pentru situaţii de urgenţă din ţară.
Citiți principiile noastre de moderare aici!