ARAD. Totul a mers ca pe roate pe primul lot al autostrăzii Nădlac-Arad: s-a muncit din greu, graficul de lucrări a fost mai mult decât respectat, firma care a câştigat contractul a anunţat chiar că va finaliza lucrările mai devreme decât termenul stabilit în contract, respectiv ianuarie 2015. A fost nevoie, însă, de câteva zile ploioase pentru ca toate calculele să fie date peste cap. Adrian Adler, directorul de proiect al asocierii Astaldi-Max Boegl, care a câştigat licitaţia, a anunţat că „timp de câteva zile, cât vremea a fost urâtă şi ploioasă, am înotat în noroi pe şantier”. Iar acest „sport extrem”, respectiv „înotatul în noroi”, se răsfrânge puternic asupra termenului de finalizare a lucrării.
„Noi am înaintat termenul de finalizare ca fiind sfârşitul anului 2014. Ploile ne-au încurcat deja destul de mult şi tragem din răsputeri să recuperăm întârzierea. Sperăm, în continuare, să ne ţinem de promisiune, să reuşim să terminăm lucrarea în acest an. Dar vom reuşi acest lucru doar dacă vremea va fi indulgentă cu noi, dacă ne va lăsa să lucrăm”, a declarat Adrian Adler.
Imediat ce soarele a reapărut pe cer, iar vremea a redevenit numai bună pentru muncă, şantierul autostrăzii Nădlac-Arad, lotul 1, a redevenit un furnicar. „Am organizat din nou lucrul în două schimburi, facem tot posibilul să recuperăm întârzierile apărute deja”, a mai spus directorul de proiect.
Cu toate acestea, nimeni nu mai promite că autostrada va fi gata în acest an, cum s-a susţinut până în prezent. În principiu, nici în acest moment procentajele de finalizare a lucrării nu sună rău deloc.
„În ceea ce priveşte efectiv autostrada, calea de rulare, nu avem probleme de întârziere. Stratul de uzură este turnat pe aproximativ 90 la sută din suprafaţă. Mai avem de lucru la punctul de trecere a frontierei şi pe unele poduri şi podeţe. În schimb, avem anumite probleme şi întârzieri pe drumul de legătură dintre autostradă şi DN 7, zona Nădlac şi în parcări”, a spus Adrian Adler.
Lotul 2, săptămâna viitoare
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat la începutul acestei luni că aceeaşi asociere care lucrează pe primul lot al autostrăzii Nădlac-Arad, respectiv Asltadi-Max Boegl, a câştigat şi licitaţia pentru lotul doi al şoselei de mare viteză, respectiv lotul cuprins între Pecica şi Arad. Directorul de proiect al asocierii, Adrian Adler, a declarat faţă de această nouă lucrare că, pentru moment, se lucrează încă la partea de birocraţie.
„În aceste zile asocierea va depune într-un cont bancar garanţia de bună execuţie. Apoi CNADNR va trebui să ne predea amplasamentul şi să dea ordinul de începere a lucrărilor. Din acel moment vor începe şi lucrările propriu-zise la finalizarea autostrăzii Nădlac-Arad, lotul 2. Cel mai probabil, ordinul de începere a lucrărilor va fi emis săptămâna viitoare”, a anunţat Adler.
Lucrări cu probleme
Ambele loturi ale autostrăzii Nădlac-Arad au fost urmărite de ghinion încă de la primele licitaţii. Lotul 1 a fost câştigat de Romstrade, dar contractul a fost anulat de CNADNR după ce, într-un an de zile, procentajul de finalizare a lucrărilor era de aproximativ 20 la sută. Lotul 2 a fost câştigat de Alpine, o firmă austriacă ce a lucrat multă vreme, fiind în grafic. Dar firma-mamă, cu sediul în Austria, a dat faliment, trăgând după ea şi filiala din România. Aşa că şantierul a fost abandonat la un procentaj de 80 la sută finalizare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!